![]() |
|
| |||
| |||
| När jag vänder min dator och försöker anslut BIOS-inställningar, skärmen blinkar som om den är i fel upplösning för bildskärmen. Datorn kommer att starta upp Windows framgångsrikt. Im användande en BFG 8800GT OC2 och en toshibe 32 "HDTV, om det gör någon skillnad. Någon hjälp woud vara mycket uppskattat. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du provat ansluter den till en vanlig PC bildskärm?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| är din dator själv byggt, eller är det en Dell eller liknande idé?
| |||
| |||
| Det är en Packard Bell med ett nytt grafikkort och nätagg. Jag har inte en standard TFT att testa systemet tyvärr. tackar er båda för att hjälpa mig igen. |
|
| |||
| |||
| Hmm, är väl till att börja med skulle jag inte sagt det tidigare datortillverkare från hindrar dig från att komma åt BIOS men som philthomas sa, du använder rätt nyckel för att komma in i BIOS? vad nyckel använder du? På de flesta (alla som jag har stött på) moderkort det är den del nyckeln till att komma in i BIOS. |
|
| |||
| |||
| Wen datorn startar, får jag en Packard Bell skärm stänk och på den står det att komma åt bios tryck på F2, så det är vad jag gör. Jag har bara provat DEL nyckel och stövlar datorn i Windows. |
|
| |||
| |||
| Hmm, det är konstigt, så när du trycker på F2, det försöker komma in i BIOS, men flimrar liksom det är fel res, så vad gör det? inte starta om den datorn, eller gör du startar om den? |
|
| |||
| |||
| det förblir på det sättet tills jag stänger av den. Jag har lämnat datorn flimrande för cirka 10 miutes och det är fortfarande flimmer. |