mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Problem med Vista och Internet

Reply

Thread Tools
Old 16 November 2007, 11:43
New Member Group

Default Problem med Vista och Internet

dy i didnt visste exakt var att lägga upp detta problem, så jag postat det här

iallafall mitt problem är följande:

Jag har en vista 64mbit, och det har fungerat bra för precis ett halvår sedan plötsligt går det började agera konstigt, så jag tänkte att det kunde vara en bra tid att uppdatera min virus program. Jag hade Norton AntiVirus, som hade passerat längs Temne sedan. Jag vet dum. På något sätt jag hämta installationsfilerna till avast och plug mitt internet, avlägsnar norr tillsammans med några andra spel i didnt spelat längre från datorn med Lägg till / ta bort program-funktionen. Jag bort Norton startas och installeras avast, så jag trodde att allt var i sin ordning. Det var bara ett problem: När jag började min dator Jag sa att jag var ansluten till lokala och Internet, men problemet är att jag couldnt använda mitt internet. Det wouldnt ansluta till anyhting inklusive Mozilla Firefox, wow, d2, Skype, MSN och så vidare.
Och vi fick en annan dator i vårt hus som fortfarande fungerar perfekt, så jag tänkte att kanske sin avast blockera Internet eller något eftersom jag använder vista, så jag omvända processen, hämta norr installera filer från en annan comp, plugg ur, ta bort avast installera Norton , som btw är uppdaterad fått en ny testversion. Och fortfarande samma resultat, det säger jag har Internet-anslutning, men jag skränande "använda" den.

Jag har också provat följande saker:

Stänga brandväggen
Starta datorn i errorsafe skick, med nät
Med hjälp av olika typer av kablar

och kom ihåg att de övriga oblig i mitt hus har en fungerande Internet ..

Thx på förhand för hjälpen .. Om u behöver ytterligare information jag gärna ge det till dig

och du inte "bara formatera bla bla bla" eller "vista suger wap wap wap" eftersom jag vet det, men jag dont vill formatera eller byta till xp

btw jag försökt att köra MSN errorfinding, det sa till mig att mitt problem var: DNS och Key Hamnar
Old 17 november 2007, 04:21
Moderator-gruppen

Default Problem med Vista och Internet

Jag har inte tid att skriva nu, men om inte ett svar i dag kommer jag att hjälpa dig senare.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Internet problem med DSL polare Nätverk, Modem & VoIP 2 10 december 2008 17:25
Internet problem whit vista taskari Nätverk, Modem & VoIP 1 21 oktober 2007 03:21
Internet Problem 2shortplanks Nätverk, Modem & VoIP 3 6:e sep 2007 04:48
PC Internet problem tjhawg Nätverk, Modem & VoIP 6 27 august 2007 20:34
Internet problem djungel-bhoy Webbläsare & FTP Klienter 4 25 august 2007 05:48
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.