![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hi ... I skolan jag använde Visual Basic 6 för att göra program (om thats vad de kallas i vb)
och jag gillade det ... och undrar är det någon annan programmering program som tillåter mig att göra program .... wow som förvirrande ![]() Jag har Visual Basic 6 atm och jag är nu att ladda ner nya 2008 beta (lagligt!) Mitt System: Cewy s undrar macine
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Visual Basic är programmeringsspråk. Du kan försöka lära JavaScript
| |||
| |||
| du har en mängd val med VS2008 själv, c #, vb.net eller j # så gör ditt val. Jag vill leka med asp.net och sedan ett språk du har valt att skriva "backend" SQL Express är också gratis, så spela med det också. Du kan gräva i java, få eclipse ide det riktigt bra också gratis, det finns så många val. Min åsikt är att Ruby blir stora snart (även om vi har sagt att i flera år) och är ett roligt språk att lära sig och använda. |
|
| |||
| |||
| ok i didnt get ovanstående post ..... men vad programmet gör att jag kan skapa program i java-script? även jag hämtat vb2008 beta från hemsidan men det är en. img-fil? ..... Jag hoppas att jag gjorde bara hämta en 4 gig jpeg: P |