![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Om jag bara säkerhetskopieras oftare. Tja, jag hade en korrupt system fil och har fått veta att jag kanske kan återvinna dokument genom att installera Windows över vad jag redan hade - så jag gjorde. Det fungerar nu (men som jag på universitetet i hela mitt program diskar är hemma), kan inte göra mycket, men åtminstone är det inte en svart skärm i intet. Så fråga - något sätt att återfå mina dokument? Jag var oblig admin (liksom alla andra användare - men deras konto var inte lösenordsskyddad och deras Min Docs inte döljas av andra användare), gruvan var dold. På klicka på dem står det "Åtkomst nekad". Dessutom gör jag faktiskt måste ställa in IE? När du klickar på IE länkar för första gången efter att du installerar Windows det kom med uppringbar och inrätta ditt modem, jag ska använda trådlöst. Dessutom har min pappa också har problem med hans två system hemma, ena han arbetar på att få att fungera är att komma på en blå skärm säga något i stil med "Ogiltig startenhet", jag tror att samma dator inte kan hålla temne heller (det är fastställd till januari 1998), han sa att han har försökt att ersätta .. CMOS-batteriet är det? Men det är inte gjort någon skillnad. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låt oss räkna ut det åtkomst nekad saker först. När du högerklicka på en mapp får man välja "Delning och säkerhet"? Om inte, så här: 1.Click Start och sedan på Den här datorn. 2.On Verktyg-menyn, klicka på Mappalternativ och sedan på fliken Visning. 3.In Avancerade inställningar avsnittet klart Använd förenklad fildelning (rekommenderas) Kryssrutan 4.Click OK. När det är klart, högerklicka på mappen som du vill vara tillgänglig, och slog Delning och säkerhet och sedan på fliken Säkerhet. Välj ditt användarnamn i listan Grupp-eller användarnamn och klicka på "Tillåt" på Fullständig behörighet, sedan på OK i dialogrutan. Det bör då vara tillgänglig. Du behöver inte inrätta IE, bara ignorera dess uppmaningarna. Om du vill använda den med ditt trådlösa, kan du berätta det du har en Internet-anslutning redan någonstans i det, jag tror att det kommer på det om du har anslutningsuppsättningen i Nätverksanslutningar också. Tala om för din pappa att försöka blinkande CMOS genom att antingen flytta jumprar eller trycka på en knapp på moderkortet. Om det inte fungerar, se till att han har utloppet kabel Unplugged och strömförsörjningen off när du byter ut batteriet och att han gör det i minst 5-15 minuter så att moderkortet att "glömma" de gamla inställningarna. I framtiden kommer dessa problem kan vanligtvis fastställas på ett enklare sätt genom att köra Sfc.exe / scannow på Kör prompten (Start -> Kör), som kommer att scanna och fixa det om du kan komma in fönster och bör kunna göra detta i återställningskonsolen även om du inte kan.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack, jag ska försöka att och rapportera tillbaka. När jag har en skadad fil jag inte kunde komma in Windows eftersom det inte skulle starta upp och jag kände inte till admin pass för RC. |
|
| |||
| |||
| Tack så mycket! Det fungerade ![]() You're amazing |