mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Verkligen långsam filöverföring.

Reply

Thread Tools
Old 27 mars 2008, 03:54
New Member Group

Default Verkligen långsam filöverföring.

Hej, nyligen när jag försöker ladda ner filer från en webbplats eller mig tummen enhet, det tar cirka 20 minuter för en 600KB fil att överföra till "Min Dator", nu vet jag inte om det har något med registret eller Mitt Dator, det tar normalt en delad andra, någon hjälp kommer att bli uppskattat.

Tack
Old 27 mars 2008, 04:10
Givargruppen

Default Verkligen långsam filöverföring.

Spelar det återgår till normalt beteende om du makten varje utrustning off, räkna till tio och sedan föra det tillbaka upp igen inom en rimlig ordning (närmast internet tillbaka till datorn)?

Om den gör det, vad som utlöser din utrustning till att ange det nästa gång? Bara väntar på en bestämd tid, eller köra ett program eller vad?

Kanske du kan beskriva din miljö. Användbara detaljer skulle datortillverkaren och modell, dess operativsystem och patch nivå, oavsett om du kommer ut på internet med två burkar och en sträckt bit snöre, en sådan detalj. Oh, och vad gällande försiktighetsåtgärder du tar emot oönskade virus / trojan häst / malware / adware infektion och om du skannade för dem nyligen och vad resultatet blev.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Överföra kontakter till Outlook 2003 Ballnplaya Office Suites & Applications 0 31 maj 2009 13:52
Datorn är långsam och alla exe-filer är skadade alkeshpal Virus, spionprogram och säkerhet 1 25 oktober 2008 03:21
Överföra Internet-inställningar, med vissa problem. usernamecriteriasuck General Software Chat 3 18 oktober 2008 07:29
Hjälp att överföra allt till en annan fråga! frigger General Hardware Chat 2 21 december 2007 07:29
Överföra filer 961 Drives & Removable Media 9 24 juni 2007 06:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.