mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Planlegge et Defrag?

Reply

Thread Tools
Old 3dje Nov 2008, 22:11
Medlem Group

Default Planlegge et Defrag?

Jeg har ganske mange ting med nedlasting av filer, flytte filer, slette filer, og jeg synes at jeg bruke minst 3 dager hver måned eller så for å gjøre følgende:
1) CCleaner. Kill overkant filer og reg clean-up
2) Disk Clean up. Fjerne mer enn filer.
3) DataRecovery. Jeg bruker dette for å fjerne alle disse "slettede filer.
4) Full på diskkontrollen. Den typen som gjør at du starter å gjøre, går over i den blå skjermen på sjekking.
5) Defrag. Så alle filen ting er raskere.

Denne rutinen fungerer, men det kan ta opptil 3 dager.

trinn 1-3 ta (på en dårlig dag) opp til en time.
trinn 4 på den andre siden kan ta opptil 1-2 timer.
trinn 5 kan ta 1 / 2 time til 3 timer.

Nå kan jeg gjøre trinn 4 og 5 når im på skolen eller på kvelden. men det fortsatt kan ta 2-3 dager å gjøre alle de tingene.

Finnes det noen måte jeg kan planlegge sjekk disk og defrag?

Takk.
Old 3dje Nov 2008, 22:51
Moderator Group

Defraggler har en planleggingstjenesten. Det gjør jeg det. Raskere enn Windows-bygget i.

Old 4de Nov 2008, 05:56
Medlem Group

Jeg ser at den har en disk brikken. betyr det tidspunkt som også?
Old 5te Nov 2008, 03:40
New Member Group

IMHO, kjører chkdsk hver måned er egentlig ikke nødvendig. Kjør det bare hvis du mistenker at det er et problem med filsystemet.

Og når du kjører den, kjøre den manuelt. Start den før du går til sengs og la den kjøre over natten.

Som for defrag, trenger du ikke avfall som helst på alle på den hvis du går med en automatisk defrag verktøyet. Jeg bruker en som heter Diskeeper 2008, og det defrags stasjonene i bakgrunnen automatisk når det er nødvendig, og når datamaskinen er inaktiv. Planlegge en defrag er aldri nødvendig. Fungerer veldig bra må jeg si. Det er ikke gratis, men du kan laste ned gratis prøveversjoner fra Diskeeper området.

Slutt alle som er på min ukentlige vedlikeholdet er en Diskopprydding og en virusskanning for totalt bare en time.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Handy Backup Program Slik håndterer Full og inkrementell Schedule Zillah General Software Chat 0 10 oktober 2009 22:49
Laptop stopper under defrag hataw13 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 2 28 mai 2009 23:39
Defrag problemer Razer Windows-operativsystemer 15 11 desember 2008 14:53
Vista defrag programvare mrdaveyk General Software Chat 2 13 oktober 2007 03:26
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.