mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Schemalägg ett Defrag?

Reply

Thread Tools
Old 3 november 2008, 22:11
Ledamot Gruppen

Default Schemalägg ett Defrag?

Jag gör en hel del saker med nedladdning av filer, flytta filer, radera filer, och jag tycker att jag spenderar minst 3 dagar varje månad eller att göra följande:
1) CCleaner. Döda överskott filer och reg sanering
2) Disk Clean Up. Ta mer utöver filer.
3) DataRecovery. Jag använder detta för att permanent ta bort alla dessa "utgår" filer.
4) All på disk check. Det slag som gör att du startar att göra, går till den blå skärmen kontroll.
5) Defrag. Så alla fil grejer är snabbare.

Denna rutin fungerar, men det kan ta upp till 3 dagar.

steg 1-3 tar (på en dålig dag) upp till en timme.
steg 4 å andra sidan kan ta upp till 1-2 timmar.
steg 5 kan ta 1 / 2 timme, 3 timmar.

Nu har jag steg 4 och 5 när im i skolan eller på natten. men det kan fortfarande ta 2-3 dagar att göra alla de saker.

Finns det något sätt jag kan schemalägga kontrollera disken och defrag?

Tack.
Old 3 november 2008, 22:51
Moderator-gruppen

Defraggler har en schemaläggaren. Det är vad jag använder. Snabbare än Windows inbyggd

Old 4 November 2008, 05:56
Ledamot Gruppen

Jag ser att det har en disk checker. gör det schema som också?
Old 5 November 2008, 03:40
New Member Group

IMHO, körs Chkdsk varje månad är egentligen inte nödvändigt. Gör det bara om du misstänker att det finns ett problem med filsystemet.

Och när du kör det, kör den manuellt. Start den innan du går och lägger dig och låt den löpa över en natt.

När det gäller defrag, behöver du inte slösa tid alls på det om du reser med en automatisk defrag verktyget. Jag använder en kallade Diskeeper 2008, och det defrags enheterna i bakgrunden automatiskt när det behövs och när datorn är inaktiv. Schemalägga en defrag är aldrig krävs. Fungerar mycket bra måste jag säga. Det är inte gratis, men du kan hämta gratis testversioner av Diskeeper webbplats.

Ytterst alla som är på min vecka underhåll listan är en Diskrensning och en virusskanning, för totalt bara en timme.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.