![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har vært rote rundt med datamaskinen min lydoppsett og jeg kom over den planlagte oppgaven valget som brakte noen ideer til hodet mitt. Jeg gjorde en planlagt oppgave og senere fant ut at det krever at regningen passord for å arbeide, så jeg laget et passord på kontoen og det virket. Men jeg kom over funnene at hvis du setter en konto passord, så du må logge inn hver gang du starter datamaskinen som om det er flere kontoer. Mitt spørsmål er: Er det noen måte å gjøre en planlagt oppgave uten å gjøre maskinen inn i loggen i skjermen? Siden jeg er den eneste som bruker datamaskinen, er det mye mer praktisk for meg å trykke på power-knappen og kommer tilbake i 1min uten å måtte skrive inn passordet. |
|
| |||
| |||
| Hva OS. XP - Vista |
|
| |||
| |||
| Windows XP Professional Versjon 2002 Service Pack 2 |
|
| |||
| |||
| Jeg har ikke hatt noen problemer med dette!? Når du setter opp en planlagt oppgave den ber for brukeren å kjøre det som, og ber om passordet to ganger! Når oppgaven er kjørt, blir de legitimasjonen brukes til å kjøre oppgaven. Det er ingen GUI pålogging. Hvis du får TweakUI fra MicrosoftDu kan tilsvarende få PCen til auto-pålogging ved oppstart med det samme passordet.
__________________ Jeg tror jeg er en signatur derfor jeg eksisterer! Jeg tror en høyere som har meg som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Jeg er ikke sikker på at problemet er beskrevet riktig eller feil navn blir brukt til funksjoner. Det finnes flere måter å unngå logge på skjermen i XP. Mike's er mitt foretrukne metode som TweakUI er et veldig nyttig verktøy å ha i tillegg til nettopp denne funksjonen. Se her -- Annoyances.org - Kvitte seg med påloggingsskjermen |
|
| |||
| |||
| ok jeg skal prøve å beskrive det litt bedre. Jeg ønsket å lage en planlagt oppgave på datamaskinen min, så jeg åpnet den planlagte oppgaven vinduet i kontrollpanelet, og skapte en oppgave. Jeg så valgte en musikkfil som en oppgave som skal utføres på et angitt tidspunkt. Jeg klikket ok og anvendt oppgaven. Jeg besluttet da å teste den, så jeg rett klikket på oppgaven ikon og klikket "run". Oppgaven status uttalte "Den planlagte oppgaven ikke kjører fordi et feil passord eller brukernavn ble oppgitt." Så jeg åpnet oppgaven igjen, sette et passord som valgte å bli skrevet to ganger, og når jeg falle i staver søke et vindu som viste seg som sier "har oppstått en feil under forsøket på å sette oppgaven din informasjon. Spesifikke feil: 0x80070005: Access is denied . Du har ikke tillatelse til å utføre den forespurte operasjonen. " Så jeg google søkte feilkoden og noen nettsteder sier at ingen oppgave vil fungere med mindre kontoen som kjører har et passord som er det samme som passordet forespurt av Oppgavebehandling. Etter det, gjorde jeg et passord for kontoen min (den eneste på denne maskinen), satte som passord i de planlagte oppgavene, og når jeg fortalte oppgaven å kjøre, det fungerte. Men senere når jeg vendt min datamaskin, ble jeg sendt til loggen i skjermen og jeg måtte skrive inn passordet mitt, i stedet for bare å bli sendt direkte til skrivebordet mitt. Hva jeg ønsker å bli i stand til å gjøre er å foreta en planlagt oppgave som vil kjøre på en stund uten at jeg skal skrive passordet mitt hver gang jeg slår på min datamaskin. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ahh. Jeg forstår problemet nå. Den enkleste metoden ville bare være å opprette en bruker med administratorrettigheter. Kall det noe sånt STask. Sørg for at du gir den et passord. Deretter satte den planlagte oppgaven du vil kjøre med brukernavn og passord til brukeren du nettopp opprettet. Deretter satte den vanlige kontoen til å logge deg på automatisk når Windows starter, og du bør være godt å gå.
|
| |||
| |||
| Jeg ser nå. TweakUI vil la deg omkjøringsvei det logikk skjermen. Du bare skriver inn passordet i den og det logikk skjermen kommer opp, men så TwaekUI skal skrive inn passordet og logger deg på automatisk. Det kan ta noen ekstra sekunder til å få deg til skrivebordet, men det fungerer. Sitat:
|
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Hjelp Får ikke tilgang til Mine Task Manager | Raph78 | Windows-operativsystemer | 5 | 23 juli 2009 02:45 |
| WinXP home SP.3 planlagte oppgaven vil ikke starte | P5200 | Windows-operativsystemer | 1 | 14 januar 2009 08:24 |
| Oppgaveplanlegging | duskmon10 | General Software Chat | 1 | 8nde sep 2008 00:13 |
| Slette planlagt oppgave på Vista | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Windows-operativsystemer | 2 | 12 mai 2008 11:06 |
| Planlagt brenne på cd? | coolsafe | General Software Chat | 1 | 10 januar 2008 21:31 |
| Thread Tools | |
| |