mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Schemalagd aktivitet Fråga

Reply

Thread Tools
Old 9 maj 2008, 10:25
Ledamot Gruppen

Default Schemalagd aktivitet Fråga

Jag har Messing runt med min dators ljud system, och jag kom över schemalagd aktivitet alternativ som väckt några idéer till mitt huvud. Jag gjorde en planerad aktivitet och senare fick reda på att det krävs lösenord för att fungera, så jag gjorde ett lösenord på kontot och det fungerade. Men jag kom över resultaten att om du ställer in ett lösenord, så måste du logga in varje gång du startar datorn som om det finns flera konton.

Min fråga är: Finns det något sätt att göra en schemalagd aktivitet utan att göra datorn anger logga in skärmen? Eftersom jag är den enda som använder datorn, det är mycket mer bekvämt för mig att trycka på strömbrytaren och kom tillbaka i 1min utan att behöva skriva in lösenord.
Old 9 maj 2008, 10:33
Moderator-gruppen

Vilket OS. XP - Vista

Old 9 maj 2008, 12:46
Ledamot Gruppen

Windows XP
Professional
Version 2002
Service Pack 2
Old 9 maj 2008, 13:47
Givargruppen

Jag har inte haft några problem med detta!? När du ställer in en planerad aktivitet man begär för användaren att köra det och ber om lösenordet två gånger!

När uppgiften körs dessa referenser används för att köra uppgift. Det finns ingen GUI inloggning.

Om du får TweakUI från MicrosoftKan du på liknande sätt få datorn att automatiskt logga in vid start med samma lösenord.

Old 9 maj 2008, 15:22
Moderator-gruppen

Jag är inte säker på problemet beskrivs korrekt eller fel namn används för funktioner.

Det finns några olika sätt att undvika att logga in skärmen i XP. Mike's är min metod som föredras som TweakUI är ett mycket praktiskt verktyg för att ha vid sidan av just denna funktion.

Titta här -- Annoyances.org - bli av med inloggningsskärmen

Old 9 maj 2008, 16:17
Ledamot Gruppen

ok jag ska försöka beskriva det lite bättre. Jag ville skapa en schemalagd aktivitet på min dator, så jag öppnade schemalagd aktivitet fönster i kontrollpanelen och skapat en uppgift. Jag sedan valt en musikfil till en uppgift som skall utföras på en angiven tid. Jag klickade okej och tillämpas uppgiften. Jag beslutade att testa det, så jag höger klickade på uppgiften ikon och klickade på "kör". Uppgiften status anges "Den planerade uppgiften inte köra eftersom ett felaktigt lösenord eller användarnamn ingicks." Så jag öppnade uppgift igen, som ett lösenord som begärde att bli skrivit två gånger, och när jag klickade gälla ett fönster dök upp som anger "Ett fel har uppstått vid försök att ange uppgiften kontoinformation. Specifika fel är: 0x80070005: Åtkomst nekad . Du har inte behörighet att utföra den begärda åtgärden. " Då jag google sökte felkoden och några webbplatser som sade att ingen uppgift kommer att fungera om inte det konto som kör har ett lösenord som är samma som lösenordet som begärs av Aktivitetshanteraren. Efter det, gjorde jag ett lösenord till mitt konto (den enda på den här datorn), som att lösenord i schemalagd aktivitet, och när jag sa till uppgift att springa, det fungerade. Men senare när jag vände min dator, jag skickades till logga in skärmen och jag var tvungen att skriva in mitt lösenord i stället för bara som sänds direkt till mitt skrivbord.

Vad jag skulle vilja kunna göra är att göra en schemalagd aktivitet som ska köras vid en viss tid utan att kräva mig att skriva mitt lösenord i varje gång jag startar min dator.
Old 9 maj 2008, 16:46
Moderator-gruppen

Ahh. Jag förstår problemet.

Enklast skulle bara vara att skapa en annan användare med admin rättigheter. Kalla det är något liknande STask. Se till att du ger den ett lösenord.

Ställ sedan in den schemalagda uppgiften du vill köra med användarnamn och lösenord för användaren som du nyss skapade.

Ställ sedan in ditt vanliga konto för att logga in automatiskt när Windows startar och du bör vara bra att gå.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 9 maj 2008, 17:04
Moderator-gruppen

Jag ser nu. TweakUI låter dig förbi inloggningssidan. Du behöver bara ange ditt lösenord i den och inloggningsskärmen kommer upp men sedan TwaekUI att ange lösenord och logga in dig automatiskt. Det kan ta några extra sekunder för att få dig till skrivbordet, men det fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av Mike0001 View Post
Om du får TweakUI från MicrosoftKan du på liknande sätt få datorn att automatiskt logga in vid start med samma lösenord.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp, kan inte komma åt mitt Task Manager Raph78 Windows-operativsystem 5 23 juli 2009 02:45
Winxp hem SP.3 schemalagd aktivitet tjänsten startar inte P5200 Windows-operativsystem 1 14 januari 2009 08:24
Schemaläggaren duskmon10 General Software Chat 1 8:e sep 2008 00:13
Radera schemalagd aktivitet på Vista 4D (Fordy (Ford) Ollie Windows-operativsystem 2 12 maj 2008 11:06
Planerat bränna på cd? coolsafe General Software Chat 1 10 januari 2008 21:31
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.