mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Stänga ner tar tooo mycket temne

Reply

Thread Tools
Old 6:e Sep 2008, 06:23
Banned Group

Default Stänga ner tar tooo mycket temne

Jag har ett problem med min dator. Det startar upp ganska snabbt, men när jag stängde ner det tar god 7-8 minuter innan den stängs av helt någon hjälp? btw jag använder XP
Old 6:e Sep 2008, 14:10
Givargruppen

kan det vara eftersom fönstren är clearing sidan filen när den stängs av, prova detta:

Starta Registereditorn och navigera till följande nyckel:
[HKLM \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ Memory Management]

Ange ClearPageFileAtShutdown värdet till 0
Eller, med hjälp av Group Policy Editor [för Windows XP Professional]
Klicka på Start, Kör och skriv Secpol.msc
Klicka Lokala principer | Säkerhetsalternativ
I den högra rutan, som Shutdown: Clear virtual memory växlingsfilen till Funktionshindrade
Old 11 Sep 2008, 11:44
Ledamot Gruppen

har detta alltid varit en fråga eller nyligen?

högerklicka datorn> Egenskaper> Klicka på fliken Maskinvara> Enhetshanteraren> dubbelklicka dator.

Om du inte ser ACPI som anges i det här kan vara frågan ....
Old 11 Sep 2008, 13:33
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Mooseknuckle View Post
högerklicka datorn> Egenskaper> Klicka på fliken Maskinvara> Enhetshanteraren> dubbelklicka dator.

Om du inte ser ACPI som anges i det här kan vara frågan ....
En intressant teori ... Vad får dig att tro att detta skulle kunna leda till en långsam avstängning?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 11 Sep 2008, 14:49
Ledamot Gruppen

Jag vet att det finns problem med ACPI och XP när det gäller att stänga av automatiskt. Om XP inte identifiera din BIOS som ACPI kan sedan kommer det inte att installera en ACPI-HAL som kontrollerar den automatiska avstängningen i XP. Im inte säker på om Fantastvik tar emot ett meddelande om det nu är ok att stänga datorn eller inte, men detta är det budskap som du får om du inte har acpi kapacitet när datorn är redo att lägga ned ...
Old 11 Sep 2008, 15:07
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Mooseknuckle View Post
Jag vet att det finns problem med ACPI och XP när det gäller att stänga av automatiskt. Om XP inte identifiera din BIOS som ACPI kan sedan kommer det inte att installera en ACPI-HAL som kontrollerar den automatiska avstängningen i XP. Im inte säker på om Fantastvik tar emot ett meddelande om det nu är ok att stänga datorn eller inte, men detta är det budskap som du får om du inte har acpi kapacitet när datorn är redo att lägga ned ...
Åh, okej. Jag förstår din fråga.

Jag har aldrig sett detta i XP dock vanligare i 95 / 98.

Bra tänkt dock.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.