![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har ett problem med min dator. Det startar upp ganska snabbt, men när jag stängde ner det tar god 7-8 minuter innan den stängs av helt någon hjälp? btw jag använder XP |
|
| |||
| |||
| kan det vara eftersom fönstren är clearing sidan filen när den stängs av, prova detta: Starta Registereditorn och navigera till följande nyckel: [HKLM \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Session Manager \ Memory Management] Ange ClearPageFileAtShutdown värdet till 0 Eller, med hjälp av Group Policy Editor [för Windows XP Professional] Klicka på Start, Kör och skriv Secpol.msc |
|
| |||
| |||
| har detta alltid varit en fråga eller nyligen? högerklicka datorn> Egenskaper> Klicka på fliken Maskinvara> Enhetshanteraren> dubbelklicka dator. Om du inte ser ACPI som anges i det här kan vara frågan .... |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En intressant teori ... Vad får dig att tro att detta skulle kunna leda till en långsam avstängning?
|
| |||
| |||
| Jag vet att det finns problem med ACPI och XP när det gäller att stänga av automatiskt. Om XP inte identifiera din BIOS som ACPI kan sedan kommer det inte att installera en ACPI-HAL som kontrollerar den automatiska avstängningen i XP. Im inte säker på om Fantastvik tar emot ett meddelande om det nu är ok att stänga datorn eller inte, men detta är det budskap som du får om du inte har acpi kapacitet när datorn är redo att lägga ned ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har aldrig sett detta i XP dock vanligare i 95 / 98. Bra tänkt dock.
__________________ serverguy |