mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Sidebar nekter å anerkjenne min gadget!

Reply

Thread Tools
Old 4de Jan 2009, 12:12
Donor Group

Default Sidebar nekter å anerkjenne min gadget!

Ok, skole-prosjektet, har vi å gjøre 2 Vista gadgets, en enkel versjon og 1 mer kompleks med et bedre brukergrensesnitt.

Jeg begynte med enkle ett, består av gadget.xml (manifest) og gadget.htm (hoved-fil) sammen med icon.png (ikon, overraskende)

Ja jeg vet, veldig enkel. Men når jeg setter den i en mappe i gadgets mappe kalt projectsimple.gadget og deretter åpne sidepanelet "legg til gadget" dialog boksen, det viser ikke opp.

Jeg havn't den minste aning hvorfor. Men også hvis jeg laster ned en gadget det blir anerkjent av Windows som gadget så det pakker seg hyggelig og pent, mine derimot åpner nettopp og viser meg det 3 filer.

Jeg prøvde å komprimere den, men som bare resulterte i en projectsimple.gadget.zip fil, like ubrukelig, bare ekstrakter og viser meg de 3 filene.

Så hvordan komprimere jeg det til. Gadget?

TIA, Ollie.

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 4de Jan 2009, 23:29
Medlem Group

Er det mulig å spørre læreren?

Skulle ønske jeg hadde programmering kurs på skolen min ...
Old 5te Jan 2009, 06:37
Donor Group

Pm Spot, kan han være i stand toppen hjelpe deg.
Old 5te Jan 2009, 09:55
Donor Group

Kan ikke spørre læreren Jeg er redd - du er på egen hånd for assesments.

Ok, takk kanoakavirus, vil jeg prøve.
Old 7 januar 2009, 00:06
Donor Group

Ta en titt på make.bat mot slutten av http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163370.aspx

Den siden ser ut som om det har alt du trenger for å kunne trinnvis sjekk hva du gjør med hva de sier virker. Et sted du burde finne en manglende avgjørende.

Hold snakker her, er jeg sikker på at vi kan få det i gang.

Min System: Tim

Prosessor (er):
Athlon 64 3500 +
Hovedkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM-minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 6600 512MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (er):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s sustain
Optisk stasjon (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Case / PSU:
Thermaltake Soprano
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Telewest 2x20Mb/sec
Skjerm (er):
SXGA flatskjerm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 7nde Jan 2009, 09:43
Donor Group

Ok Jeg prøvde det .. det var ganske mye hva jeg hadde gjort allerede, men problemet synes å være formatet.

Hvis jeg zip den opp så jeg har project.zip

koblingen snakker om "gir nytt navn til. gadget" så hvis jeg høyreklikker og endre deretter gjøre det project.gadget

dens fremdeles en zip fil, den har ikke forandret formatet, bare navnet gjør det project.gadget.zip

hvordan kan jeg endre formatet? Noen filer kan du justopen i notisblokk og resave som et annet format.

for eksempel hvis jeg har command.txt inneholder "command.com" det blir bare en tekstfil som åpnes i notepad.

hvis jeg åpner den i notepad jeg kan så resave det som command.bat og jeg magisk ha ledetekst.

Men jeg tydeligvis cant gjøre dette med en mappe .. så hvordan skal jeg endre sin compression format?

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Netgear router nekter TCP iyaoyas Nettverk, modem og VoIP 1 29 mai 2009 03:12
Hvordan kan jeg stoppe vinduer sidebar lansering? dfr200764 Windows-operativsystemer 1 20 mars 2008 13:57
Program nekter å avinstallere fra datamaskinen! polakstanek Windows-operativsystemer 7 29 januar 2008 18:16
Hva er en gadget kan du virkelig gjøre uten? Mike0001 Av Emne Diskusjon 29 31 desember 2007 16:33
Gadget-elskere behov for nye BBC-serien! Celador Presenter deg selv her 8 26 april 2007 08:51
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.