mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Sidomenyn vägrar att erkänna min gadget!

Reply

Thread Tools
Old 4 januari 2009, 12:12
Givargruppen

Default Sidomenyn vägrar att erkänna min gadget!

Ok, skolprojekt, vi måste göra 2 Vista gadgets, en enkel version och 1 mer komplex med ett bättre användargränssnitt.

Jag började med enkla ett består av gadget.xml (uppenbart) och gadget.htm (huvudverksamhet fil) tillsammans med icon.png (ikonen, överraskande)

Ja jag vet, mycket enkelt. Men när jag lade den i en mapp i gadgets mapp som heter projectsimple.gadget och öppna sidofältet "Lägg till gadgets" dialog box, det visas inte.

I havn't den blekaste aning om varför. Men även om jag laddar ner en gadget det får erkännas av Windows som gadget så det packar sig fint och prydligt, gruva dock bara öppnas och visar mig den 3 filer.

Jag har försökt att komprimera den, men det bara resulterade i en projectsimple.gadget.zip fil, lika meningslöst, bara utdrag och sedan visar mig 3 filer.

Så hur kan jag komprimera det. Gadget?

TIA, Ollie.
Old 4 januari 2009, 23:29
Ledamot Gruppen

Är det möjligt att ställa läraren?

Önskar att jag hade programmering kurs på min skola ...
Old 5 januari 2009, 06:37
Givargruppen

Pm Spot, han kan toppen hjälpa dig.
Old 5 januari 2009, 09:55
Givargruppen

Kan du inte be läraren Jag är rädd - du är på ditt eget för assesments.

Ok, tack kanoakavirus, jag ska försöka.
Old 7 januari 2009, 00:06
Givargruppen

Ta en titt på make.bat mot slutet av http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163370.aspx

Denna sida ser ut som om den har allt du behöver för att kunna steg för steg se vad du gör med vad de säger verk. Någonstans du borde hitta en försvunnen väsentliga.

Håll talar här, jag är säker på att vi kan få det igång.

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 7 januari 2009, 09:43
Givargruppen

Ok jag försökte att .. det var ungefär vad jag hade gjort redan, men problemet verkar vara format.

Om jag zippa upp det så har jag project.zip

sambandet talar om "döpa den till. gadget" så om jag högerklicka och byta namn sedan göra det project.gadget

de fortfarande är en zip-fil, det hasn't bytt format, bara namnet gör det project.gadget.zip

Hur ändrar jag formatet? några filer du kan justopen i notepad och spara som ett annat format.

till exempel om jag har command.txt innehåller "command.com" det blir bara en text-fil som öppnas i notepad.

Om jag öppnar den i notepad jag kan sedan spara den som command.bat och jag trolla har kommandotolken.

Men jag uppenbarligen skränande göra detta med en mapp .. så hur ska jag ändra sin komprimeringsformat?

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Netgear router vägrar TCP iyaoyas Nätverk, Modem & VoIP 1 29 maj 2009 03:12
Hur slutar jag windows sidofältets lanseringen? dfr200764 Windows-operativsystem 1 20 mars 2008 13:57
Program vägrar att avinstallera från datorn! polakstanek Windows-operativsystem 7 29 januari 2008 18:16
Vad är en gadget kan du verkligen göra utan? Mike0001 Off Topic Discussion 29 31 december 2007 16:33
Gadget lovers behövs för nya BBC-serien! Celador Presentera dig här 8 26 april 2007 08:51
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.