![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, skolprojekt, vi måste göra 2 Vista gadgets, en enkel version och 1 mer komplex med ett bättre användargränssnitt. Jag började med enkla ett består av gadget.xml (uppenbart) och gadget.htm (huvudverksamhet fil) tillsammans med icon.png (ikonen, överraskande) Ja jag vet, mycket enkelt. Men när jag lade den i en mapp i gadgets mapp som heter projectsimple.gadget och öppna sidofältet "Lägg till gadgets" dialog box, det visas inte. I havn't den blekaste aning om varför. Men även om jag laddar ner en gadget det får erkännas av Windows som gadget så det packar sig fint och prydligt, gruva dock bara öppnas och visar mig den 3 filer. Jag har försökt att komprimera den, men det bara resulterade i en projectsimple.gadget.zip fil, lika meningslöst, bara utdrag och sedan visar mig 3 filer. Så hur kan jag komprimera det. Gadget? TIA, Ollie.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Är det möjligt att ställa läraren? Önskar att jag hade programmering kurs på min skola ... |
|
| |||
| |||
| Pm Spot, han kan toppen hjälpa dig. |
|
| |||
| |||
| Kan du inte be läraren Jag är rädd - du är på ditt eget för assesments. Ok, tack kanoakavirus, jag ska försöka.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ta en titt på make.bat mot slutet av http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163370.aspx
Denna sida ser ut som om den har allt du behöver för att kunna steg för steg se vad du gör med vad de säger verk. Någonstans du borde hitta en försvunnen väsentliga. Håll talar här, jag är säker på att vi kan få det igång. Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Ok jag försökte att .. det var ungefär vad jag hade gjort redan, men problemet verkar vara format. Om jag zippa upp det så har jag project.zip sambandet talar om "döpa den till. gadget" så om jag högerklicka och byta namn sedan göra det project.gadget de fortfarande är en zip-fil, det hasn't bytt format, bara namnet gör det project.gadget.zip Hur ändrar jag formatet? några filer du kan justopen i notepad och spara som ett annat format. till exempel om jag har command.txt innehåller "command.com" det blir bara en text-fil som öppnas i notepad. Om jag öppnar den i notepad jag kan sedan spara den som command.bat och jag trolla har kommandotolken. Men jag uppenbarligen skränande göra detta med en mapp .. så hur ska jag ändra sin komprimeringsformat?
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Netgear router vägrar TCP | iyaoyas | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 29 maj 2009 03:12 |
| Hur slutar jag windows sidofältets lanseringen? | dfr200764 | Windows-operativsystem | 1 | 20 mars 2008 13:57 |
| Program vägrar att avinstallera från datorn! | polakstanek | Windows-operativsystem | 7 | 29 januari 2008 18:16 |
| Vad är en gadget kan du verkligen göra utan? | Mike0001 | Off Topic Discussion | 29 | 31 december 2007 16:33 |
| Gadget lovers behövs för nya BBC-serien! | Celador | Presentera dig här | 8 | 26 april 2007 08:51 |
| Thread Tools | |
| |