![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, Min Dell dator tar lång tid lastningen, en mycket lång tid. Jag tror att en del av problemet kan vara java uppdateringar Jag har installerat. Det verkar finnas så många av dem, är de alla ens behov? De håller föranledde mig att installera fler uppdateringar! Facket i det nedre högra hörnet tar lång tid att ladda. Undrar om någon har några förslag på fortkörning på min dator? Jag har defragmenteras disken, skannade disken för fel, tömt min tillfällig mapp och utgå stora onödiga program men det har fortfarande inte gjort så stor skillnad. Skulle uppskatta några förslag, gäller, Ian |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ta bort allt du inte använder. En sak som annars kan inaktiveras körs vid starten om det behövs.
| |||
| |||
| Tack för svar, Jag använder McAfee, som används för att köra avast men förnyade mitt abonnemang med McAfee. Jag har en Dimension 5150, 3 GHz, 1 GB RAM. Jag är medveten om att mer RAM desto bättre, men jag tror att jag mite kan ta bort några onödiga java aplets att snabba upp det. |
|
| |||
| |||
| 1GB bör böterna Avast är ligor utanför McAfee i form av resurs drain och även skydd imo. Jag skulle växlingsutrymmet tillbaka. Du bör märka en stor förbättring. Annat än att ta bort något i Lägg till / ta bort program som du inte behöver och se hur detta mässor. |
|
| |||
| |||
| Kool, Vilka Avast använder du? Vill du betala abonnemang för dig? Lol. Jag kan inte fatta att jag bara förnyade mitt abonnemang på McAfee! |
|
| |||
| |||
| Avast gratis, de flesta här skulle rekommendera samma eller AVG gratis. Det finns ingen anledning att betala. De flesta av de stora betalas saker som Norton och McAfee är uppblåst, overpriced skräp. Populära bort baksidan av stora marknadsföring budgetar och MASKOPI med butiker och PC-byggare. |
|
| |||
| |||
| Okej, Excellent. Tack för ditt råd! |
|
| |||
| |||
| Du får gärna meddela oss hur du får den. |
|
| |||
| |||
| Jag rekommenderar att du använder Start, Kör, Msconfig och disabaling något skräp starta program eller tjänster kommer detta att förbättra genereal hastigheten på systemet och kommer att göra nystartade företag mycket snabbare. Secondaly Jag håller med ovanstående inlägg dont använda McAfee eller nortan dessa makt hungrig och verkligen dont göra ett bra jobb vill säga du måste betala för dem, skulle jag rekommendera AVG. Dessutom kan du använda ett program som kallas (Ccleaner) här rengör anyhting att göra med Internet och du CNA tydlig registerfilerna med att förbättra hastigheten dramitically. Även vanliga spionprogram skannar och virus skannar malware och adware söker kommer att hålla andra människor som använder datorn resurser. Slutligen håller ett bra rent Operativsystem hårddisk i regualar så med en mer än vanliga Disk fragmentering och här kan hittas i systemet verktyg. |
|
| |||
| |||
| Du sa aldrig vad OS du har, men det finns kända problem med McAfee och Vista. |