mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Fremskynde din pc

Reply

Thread Tools
Old 7 marts 2007, 10:08
Donor-Gruppen

Default Fremskynde din pc

Bemærket en række poster seneste vedrørende pc's' går langsomt ', så jeg troede, at jeg gerne skrive under.

Defrag din harddisk:
Som du kan se hvis du nogensinde har gjort dette vinduer vil normalt fortælle Dem om ikke at genere, men theres årsager bag, at:
-Hvis du ikke bruger en stor del af den ledige kapacitet.
- Hvis der kun er en vis procentdel af de filer fragmenteret.

Men det er værd at gøre som enhver pc vil arbejde hurtigere, hvis de data, som findes på harddisken til et bestemt program, du vil bruge, er alle på ét sted, da det betyder harddisk kun har til 'seekout' data én gang.

Hvis det er fragmenteret den vil søge derefter finde den oprindelige bootup (. Exe-fil), derefter nødt til at gå søge efter den næste side og så videre.

Du kan gøre dette selv manuelt, siger en gang om ugen ved:
-klikke 'start'
-klikke 'Kontrolpanel'
-klikke ydeevne og vedligeholdelse '
-klikke »omarrangere punkterne på harddisken for at gøre programmer køre hurtigere '
-klik "defragmentere"

Flyt dine PROTOKOLSIDE FILE:
Fordi XP er meget ressourcekrævende sultne (RAM i dette tilfælde) er indbygget i Windows er en facilitet kaldes en pagefile. Det er dybest, hvor Windows tildeler plads på din harddisk som ram til at bruge, hvis og når det (selv du 2GB RAM brugere derude ville blive overrasket over, hvor ofte pagefile er brugt).

Nu pagefile automatisk tildelt fra den primære harddisk (C), men da disse kan blive opsplittet det kan også bremse pagefile ned, fordi (som ovenfor) harddiske læse sekventielle data hurtigere end bits her og bits der.

Det er en god ide at flytte din primære pagefile til et ekstra installeret hdd, hvis du har en, da dette vil blive brugt mindre. (Men det kunne være en idé at have en mindre, sekundære pagefile på C: drev bare incase den anden harddisk udvikler en fejl)
Også, fordi Windows håndterer pagefile automatisk det kan stige og falde i størrelse, når og hvis der kan langsom ting ned.

Så jeg vil også anbefale manuelt at vælge den største pagefile størrelse (lidt over 3000mb) så langsomt nedture er mere sjældent. Men kun hvis du har plads til at spare på din harddisk.

At ændre / flytte / skabe en pagefile:
-Click 'start;
-klik 'Kontrolpanel'
-klik ydeevne og vedligeholdelse '
-klik »system«
-klik på 'Avanceret' fanen
-Øverst på denne fane, hvor der står 'præstationer' Klik 'Indstillinger'
-Klik på denne side's 'Avanceret' fanen
-Nær bunden af denne fane kan du se »virtuel hukommelse" Klik ændringsmodellen og bort du går.

MSCONFIG:
Hvis du købte din pc fra PC World etc så er du højst sandsynligt vil få en belastning på ubrugelige programmer (som du næppe brug) kører i baggrunden sammen med Windows. Og har de binde ressourcer.

Når du først starte op i Windows, dont åbne noget andet op, og:
-Click 'start'
-Click "køre"
-Type "msconfig"
-Click 'OK'

Du vil nu se en belastning på fanerne vist: Generelle, SYSTEM.INI, BOOT.INI osv.
Ophold på fanen 'Generelt'

-Vælg "Diagnostisk start"
-Klik på 'Anvend '
-Click 'OK'

Derefter genstarte din pc og se om det gør nogen forskel. Hvis det gør ikke så blot starte ovenstående instruktioner igen, men når i fanen 'Generelt' vælge 'Normal start "og genstarte og dit system vil blive tilbage til, hvordan det var, før du kører den diagnostiske start.

Hvad 'Diagnostisk start "gør, er netop tillader Windows processer til at køre. Hvis du kører det, og du kan se en hurtigere boot i vinduer og se dine andre programmer afvikles hurtigere, hvad du så kan gøre, er:

-Gå tilbage i msconfig faner (ved hjælp af instruktionerne ovenfor)
-klik på "tjenesteydelser" fanen
-derefter 'kryds' feltet angivelse "Skjul alle Microsoft-tjenester"
(Dette vil stoppe dig inadvertantly standse enhver proces vinduer behov)

Anything Thats venstre er mere end sandsynligt, bare der til at fremskynde'3 rd party 'programmer som iTunes eller enhver sponsoreret-annoncer, som fabrikanten har præinstalleret på dit system.

Må ikke bekymre dig om at bryde noget, fordi hvis du gør stoppe en proces, og din pc går en lille smule sjovt du altid kan gentage ovenstående trin og genaktivere processen.

Der er andre ting, du kan gøre (manuelt vælge ram-tider, gøre vinduer afsløre CPU'ens anden kerne, shutdown bundkort havne i bios etc), men som de fleste mennesker questionning er "newbies" Jeg kan ikke gå i dem medmindre spurgte, da de er lidt mere vanskeligt at gennemføre.

Thats det, håber det er nyttigt. : D

-Kanoakavirus

Mit system: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Bundkort:
Asus P5K Premium
RAM Hukommelse:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (r):
BfG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (e):
3.35TB ext opbevaring. 2TB int oplagring
Optisk drev (r):
LG GGC H20L
Sag / PSU:
Enermax 720w
Køling:
AC7
Network / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 5. december 2007, 15:23
Donor-Gruppen

Også don `t glemmer at uprgrade din hukommelse.
Old 5 december 2007, 17:28
Donor-Gruppen

Det er en god læser, den selektive startprocessen virkelig arbejde til en behandling.

Også hukommelse opgraderinger er langt den billigste, nemmeste og mest fordelagtige måde at øge dit system.

Mit system: = /

Processor (s):
AMD 64x2 6000 +
Bundkort:
Asus M2N32 SLI DELUXE WIFI
RAM Hukommelse:
Corsair XMS2 DDR800 CL4 2048MB
Grafikkort (r):
BfG 8800GTS 320MB OC2
Lydkort:
Ombord
Harddisk (e):
2x36gb RAID0 / 200GB / 500GB
Optisk drev (r):
CDRW + DVD-RW [Dual Layer]
Sag / PSU:
CM Stacker832 / Silverstone DA750
Køling:
Zalman CNPS9700NT
Network / Internet:
dobbelt gigabit / 20MB Kabel
Monitor (s):
19 "HannsG
Operating System (s):
XP Pro 32bit
Old 5 december 2007, 19:52
Donor-Gruppen

Citat:
Oprindeligt Indsendt af Gazmondo View Post
Det er en god læser, den selektive startprocessen virkelig arbejde til en behandling.

Også hukommelse opgraderinger er langt den billigste, nemmeste og mest fordelagtige måde at øge dit system.
Glad for det var nyttigt.

-Kanoakavirus
Old 13 December 2007, 08:47
Ny Medlem Gruppen

Jeg bruger SmartDefrag til Defrag min pc. Det virker vidundere. Jeg bruger også Advanced WindowsCare V2 Personal at rense alle problemer, der dukker op. :)
Old 13 December 2007, 18:19
Medlem Gruppen

Hej Jeg har netop læst igennem, og jeg har netop drønede min computer op helt nicley nu, men jeg er nysgerrig om hele gøre vinduer afsløre CPU'ens anden kerne, business nogen chance på lidt info om det? Jeg troede, vinduer ville have gjort dette automatisk?
Old 30 December 2007, 15:50
Ny Medlem Gruppen

Jep kontrollere dette post
Old 1. januar 2008, 15:07
Bandlyst Gruppen

dont glemme registreringsdatabasen clearner bruge ccleaner og nogle registreringsdatabasen hacks vil fremskynde den også jeg har en shutdown scrit, der fjerner somethin eller andre til at øge startprocessen hastighed gå til TweakXP

Mit system: #

Processor (s):
Intel P4
Bundkort:
ECS 915pla2
RAM Hukommelse:
1GB
Grafikkort (r):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamant Xtreme 7.1
Harddisk (e):
160GB
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo drev DVD + /-RW
Sag / PSU:
antech/x-power585
Køling:
luft
Network / Internet:
trådløs
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4. januar 2008, 17:23
Ny Medlem Gruppen

Hej
Jeg er ny her.
I rodet sammen min pc for et par dage siden og har gjort flere destruktive geninstalleres for at få det arbejde, uden megen succes. Jeg fjerne Norton første (kommer inden Compaq s / w) do Windows opdateringer belastning KIS og andre programmer. efter flere genstarter min cd-rom'er stoppe den automatiske indlæsning, så jeg vil gå ind i registreringsdatabasen og ændre allocateallcdrom til 0 fra 1 (dette gør de auto belastning igen). Jeg har brugt registreringsdatabasen mechnic eller cccleaner og også perfectdisk8. Nu perfectdisk8 kan flytte metadata fragmenter, når jeg først scanne disken den viser 100's eller fragmenter og anmoder om at gøre offline Defrag (unmount drev) så det kommer tilbage og siger, næste gang igen og igen, i slutningen støtte sagt stop vinduer genoprette og at arbejdstimer. Men enten efter cccleaner for at bruge perfectdisk8 jeg få genstarter senere Jeg løs min CD-ROM, de har magt, men ikke vises i min computer. Hvis jeg gøre en anden destruktiv re installere de er tilbage. Denne gang har jeg ikke lastes registreringsdatabasen mechnic eller cccleaner eller perfectdisk og hidtil problemet ikke er kommet tilbage, jeg ville ønske, jeg vidste, hvilke af disse programmer er Messing op af Windows, når jeg finde cdrom i hardware, det siger føreren mangler eller beskadiget.

Jeg har brugt perfectdisk8 for 6 måneder, og registreringsdatabasen mekaniker for 1 år, enten det er en opdatering eller noget
hilsen

krishan
Old 14. januar 2008, 23:42
Bandlyst Gruppen

hvorfor ikke bare geninstallere windiws - at slippe af med alle de crap og er dynger hurtigere kun backup af dine filer, du vil beholde eller blot reparation vinduer.

Mit system: Cohen

Processor (s):
Dual Core 2.11GHZ
Bundkort:
Asus - M2N X SE
RAM Hukommelse:
2GB
Grafikkort (r):
Lydkort:
Harddisk (e):
320 GB Sata
Optisk drev (r):
Sag / PSU:
Shaw
Køling:
Network / Internet:
Monitor (s):
BenQ
Operating System (s):
Windows XP
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Fremskynde PC - forslag til, hvad programmer til at fjerne osv. im407 General Software Chat 16 13 juli 2009 13:59
Fremskynde min 98 PyroTails General Hardware Chat 5 24 november 2007 14:56
Hurtigere Vista Donwalker Windows-operativsystemer 4 8 oktober 2007 11:27
Hurtigere opstart? Computer Spec General Hardware Chat 2 2 oktober 2006 08:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.