![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Gemerkt een aantal inzendingen de laatste tijd met betrekking tot pc's' going trage 'dus ik dacht ik typ het hieronder. Defrag uw harde schijf: Zoals u zult zien als je ooit hebt gedaan ramen meestal vertel je niet lastig te vallen, maar theres redenen dat: -Als u geen gebruik maakt van een groot percentage van de beschikbare capaciteit. - Als er slechts een bepaald percentage van de bestanden gefragmenteerd. Maar het is de moeite waard als elke PC zal sneller werken als de gegevens op de harde schijf voor een bepaald programma dat u wilt gebruiken, is alles in een plaats als het betekent de harddisk alleen naar 'seekout' de gegevens eenmaal. Als het versnipperde zij zullen trachten dan vinden de eerste opstarten (. Exe-bestand), dan moeten gaan zoeken naar de volgende, enzovoort. U kunt dit zelf handmatig, zeg een keer per week door: te klikken 'start' te klikken 'control panel' te klikken 'Prestaties en onderhoud' te klikken 'herschikken items op uw harde schijf om programma's sneller' -klik op 'defragmenteren' MOVE YOUR PAGE FILE: Omdat XP is zeer resource honger (RAM in dit geval) is ingebouwd in Windows is een faciliteit wel een wisselbestand. Dit is eigenlijk waar ramen alloceert ruimte op uw harde schijf als RAM-geheugen te gebruiken waar en wanneer (zelfs je 2GB ram gebruikers daar zou verbaasd zijn hoe vaak het wisselbestand wordt gebruikt). Nu het wisselbestand automatisch wordt toegekend op basis van de primaire harde schijf (C), maar als deze kunnen worden versnipperd kan ook langzaam het wisselbestand, omdat (zoals hierboven) harde schijven lezen sequentiële gegevens sneller dan bits bits hier en daar. Het is een goed idee om uw primaire wisselbestand naar een reserve harde schijf geïnstalleerd als u beschikt over een zoals deze wordt gebruikt minder. (Maar is het misschien een idee om een kleinere, secundaire wisselbestand op de C:-schijf gewoon Incase de andere harddisk ontwikkelt een fout) Ook omdat Windows beheert het wisselbestand automatisch kan stijgen en dalen in omvang als en wanneer dat kan traag dingen neer. Dus ik zou ook aanbevelen handmatig kiezen van de grootste wisselbestand grootte (net iets meer dan 3000mb), zodat het langzame waardeverminderingen zijn zelden. Maar alleen als je de ruimte om reservecapaciteit op uw harde schijf. Te wijzigen / verplaatsen / maak een wisselbestand: -Klik 'beginnen; klik 'control panel' klik 'Prestaties en onderhoud' klik "systeem" -klik op de 'Geavanceerd' tab -Bij de top van dit tabblad, waar zij zegt 'performance' klik 'settings' klik op deze pagina's 'Geavanceerd' tab -Bij de onderkant van dit tabblad ziet u 'virtuele geheugen' klik 'wijzigen' en je weg gaan. MSCONFIG: Als u uw pc gekocht van PC World etc dan ben je meer dan waarschijnlijk gaan om een belasting van nutteloze programma's (die je nauwelijks gebruik) op de achtergrond, samen met Windows. En ze aansluiten middelen. Wanneer u voor het eerst opstarten in Windows, DONT open en iets anders: -Klik 'start' -Klik 'Run' -Type "msconfig" -Klik 'ok' U zult zien nu een last van tabbladen weergegeven: Algemeen, SYSTEM.INI, BOOT.INI etc Blijf op de tab 'Algemeen' -Select 'Diagnostisch opstarten' -Klik op 'Toepassen ' -Klik 'ok' Vervolgens herstart je pc en kijk of het maakt geen verschil. Als het doesnt dan gewoon beginnen met de bovenstaande instructies opnieuw, maar toen in het tabblad 'Algemeen' selecteer 'Normaal opstarten "en herstart uw systeem en zal terug naar hoe het was voordat de diagnostische opstarten. Wat de 'Diagnostisch opstarten' doet is alleen mogelijk maakt Windows-processen uit te voeren. Als u deze en zie je een sneller opstarten in Windows en zie je andere applicaties draaien sneller wat u vervolgens kunt doen is: -Ga terug naar de msconfig tabs (met behulp van de instructies hierboven) klik op de 'diensten' tab -vervolgens' kruis' het vak met de tekst "Alle Microsoft-services verbergen" (Deze stopt u inadvertantly stoppen van een proces ramen behoeften) Alles thats links is meer dan waarschijnlijk gewoon er te bespoedigen'3 rd party 'applicaties zoals iTunes of een gesponsorde-advertenties die de fabrikant heeft vooraf geladen op uw systeem. Maak je geen zorgen over te breken, want als je iets doen stoppen van een proces en de pc gaat nog een beetje leuk kunt u altijd herhaal de bovenstaande stappen en weer inschakelen van het proces. Er zijn andere dingen die je kunt doen (handmatig selecteren ram-timings, maakt Windows detecteert uw cpu's tweede kern, afsluitprobleem moederbord havens in de bios etc), maar als de meerderheid van de mensen questionning zijn 'nieuwelingen' I'm not going to go in hen tenzij gevraagd als ze zijn een beetje moeilijker te volbrengen. Thats it, hoop dat het nuttig zijn. : D
|
| |||
| |||
| Ook don "t forget to uprgrade uw geheugen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dat is een goed gelezen, het selectief opstarten echt werk een verrassing. Ook geheugen upgrades zijn veruit de goedkoopste, eenvoudigste en meest voordelige manier om uw systeem te stimuleren.
|
| |||
| |||
| Citaat:
__________________ gehoord wow is een betere anticonceptionele dan de pil, geen grap i gespeeld rs voor 2-3 jaar en 2 weken nadat ik gestopt Ik verloor mijn maagdelijkheid. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Ik gebruik SmartDefrag defrag aan mijn pc. Het werkt wonderen. Soms gebruik ik ook Advanced WindowsCare V2 Persoonlijke bij het opruimen van alle problemen die worden weergegeven. :) |
|
| |||
| |||
| hallo ik heb zojuist gelezen dat en ik heb net mijn computer sped heel nicley nu, maar ik ben benieuwd naar de hele maken windows detecteert uw cpu's tweede kern, het bedrijfsleven een kans op een beetje meer info over dit? Ik dacht dat windows zou hebben gedaan dit automatisch? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| dont vergeet register clearner gebruik ccleaner en register hacks sneller ook ik heb een shutdown scrit dat schrapt iets of andere opstart snelheid te verhogen naar TweakXP
| |||
| |||
| Hoi Ik ben nieuw hier. Ik messed-up van mijn pc een paar dagen geleden en zijn doen verschillende destructieve opnieuw te laten werken, zonder veel succes. Verwijder ik Norton eerste (binnen Compaq s / w) doen de windows updates, belasting KIS en andere programma's. na verschillende herstart mijn cd-roms stoppen automatisch laden, dus ik ga in het register en verandering allocateallcdrom naar 0 vanaf 1 (dit maakt ze automatisch opnieuw geladen). Ik heb gebruikt register mechnic of cccleaner en ook perfectdisk8. Nu perfectdisk8 kan bewegen metadata fragmenten, toen ik voor het eerst scannen schijf toont 100's of fragmenten en vraagt te doen offline defrag (unmounten station) dan komt terug en zegt de volgende keer opnieuw en opnieuw, in de eind-ondersteuning zei stop ramen herstellen en dat werkte. Maar hetzij na cccleaner van het gebruik van perfectdisk8 ik enkele reboot later heb ik mijn losse cd-rom's, zij hebben de macht, maar niet weergegeven in mijn computer. Als ik een andere destructieve opnieuw installeren ze terug. Deze keer heb ik niet geladen register mechnic of cccleaner of perfectdisk en tot nu toe het probleem is niet terug, ik wou dat ik wist welke van deze programma's is Messing door ramen, wanneer ik de cdrom in hardware, dan zegt de bestuurder ontbreekt of beschadigd. Ik gebruik perfectdisk8 voor 6 maanden en Registry Mechanic voor 1 jaar, ofwel haar een update of iets groeten Krishan |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| waarom niet gewoon opnieuw windiws - het wegwerken van alle onzin en is afvalbergen sneller gewoon back-up van uw bestanden die u wilt houden of gewoon reparatie ramen.
|
| Bladwijzers |
Gelijkaardige Draden | ||||
| Draad | Thread Starter | Forum | Antwoorden | Last Post |
| Kortere PC - Suggesties over Wat Programma's verwijderen, Enz | im407 | Algemene programmatuurnoot Chat | 16 | 13 jul 2009 13:59 |
| Sneller mijn 98 | PyroTails | Algemeen Hardware Chat | 5 | 24 nov 2007 14:56 |
| Sneller Vista | Donwalker | Windows besturingssystemen | 4 | 8 okt 2007 11:27 |
| Sneller opstarten? | Computer Spec | Algemeen Hardware Chat | 2 | 2nd Oct 2006 08:08 |
| Thread Tools | |
| |