![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Merke til en rekke oppføringer siste om PC's "gå sakte" så jeg tenkte jeg skulle skrive inn nedenfor. DEFRAG harddisken: Som du ser om du har gjort dette vinduer vil vanligvis fortelle deg om ikke å bry deg, men Theres årsakene bak: -Hvis du ikke bruker en stor andel av den tilgjengelige kapasiteten. - Hvis det bare finnes en viss prosentandel av filene fragmentert. Men det er verdt å gjøre som alle PC kommer til å arbeide raskere hvis dataene på harddrive for et bestemt program du vil bruke, alt på ett sted som det betyr harddrive bare til "seekout 'data gang. Hvis det er fragmentert den vil søke deretter finne den innledende bootup (. Exe), så må gå å lete etter den neste delen, og så videre. Du kan gjøre dette manuelt, si en gang i uken av: -klikke "Start" -klikke "kontrollpanel" -klikke ytelse og vedlikehold ' -klikke 'omorganisere elementer på harddisken for å gjøre programmene kjøre raskere' -klikk 'defragmentere' Beveg PAGE fil: Fordi XP er svært ressurs sulten (ram i dette tilfellet) er innebygd i Windows er en innretning som kalles en sidevekslingsfilen. Dette er utgangspunktet der Windows tildeler plass på din harddrive som ram til å bruke etter hvert (selv du 2GB RAM-brukere der ute ville bli overrasket over hvor ofte sidevekslingsfilen brukes). Nå sidevekslingsfilen automatisk tildelt fra den primære harddisken (C), men disse kan bli fragmentert, kan det også tregt sidevekslingsfilen ned fordi (som over) harddrives lese sekvensielle data raskere enn biter her og biter der. Det er lurt å flytte den primære sidevekslingsfilen til en reservedeler installert HDD hvis du har en så dette vil bli brukt mindre. (Men det kan være en idé å ha en mindre, sekundær sidevekslingsfilen på C: driver bare incase andre harddrive utvikler en feil) Også fordi Windows styrer sidevekslingsfilen automatisk det kan øke og minske i størrelse etter hvert som kan langsom ting ned. Så jeg vil også anbefale manuelt velge største sidevekslingsfilen størrelse (litt over 3000mb) så sakte Downs er mer sjelden. Men bare hvis du har plass til overs på din harddrive. Til å endre / flytte / opprette en sidevekslingsfilen: -Click start; klikk "kontrollpanel" klikk ytelse og vedlikehold ' klikk "system" -klikk "Avansert" tab -Nær toppen av denne kategorien, der det står "performance" Klikk "Innstillinger" -klikk på denne siden "Avansert" tab -Nederst i denne kategorien vil du se "virtuelt minne" Klikk "Endre" og en gang du drar. MSConfig: Dersom du kjøpte PCen din fra PC World etc så er det mer enn sannsynlig kommer til å ha en belastning av ubrukelig programmer (som du neppe bruk) går i bakgrunnen sammen med Windows. Og gjøre de binde opp ressurser. Når du først oppstart i Windows, Dont åpne noe annet opp: -Click "Start" -Click "Kjør" -Type "msconfig" -Click "OK" Du får nå se en last med kategorier vises: General, SYSTEM.INI, BOOT.INI osv. Opphold på kategorien "Generelt" -Velg 'Diagnoseoppstart' -KlikkBruk " -Click "OK" Start din PC og se om det gjør noen forskjell. Hvis det ikke da bare ovenfor instruksjoner på nytt, men da i kategorien "Generelt" velg "Normal oppstart og omstart, og systemet vil være tilbake til hvordan det var før du kjører Diagnoseoppstart. Hva 'Diagnoseoppstart' does er bare lar Windows-prosesser for å kjøre. Hvis du kjører dette og du ser en raskere oppstart i Windows, og se den andre programmer kjører raskere hva du kan gjøre er: -Gå tilbake i msconfig kategoriene (ved hjelp av instruksjonene ovenfor) klikk på "tjenester" tab -deretter "hake" i boksen som sier "Skjul alle Microsoft-tjenester" (Dette vil stoppe deg inadvertantly stoppe enhver prosess vinduer behov) Anything dvs venstre er mer enn sannsynlig bare det å få fart "3rd party" programmer som iTunes eller noen sponset-annonser som produsenten har forhåndsinstallert på maskinen. Ikke bekymre deg om å bryte noe, fordi hvis du gjør stoppe prosessen og PCen går TAD morsomt du alltid kan gjenta trinnene ovenfor og aktiverer prosessen. Det er andre ting du kan gjøre (manuelt velge ram-nytt, må Windows gjenkjenner CPUens andre kjernen avslutningsprosessen hovedkort portene i bios etc), men som de fleste questionning er 'newbies' jeg ikke tenkt å gå inn i dem med mindre spurte som de er litt vanskeligere å oppnå. Det er det, håper det er nyttig. : D
|
| |||
| |||
| Også don `t glem å uprgrade hukommelsen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er en god leser, er selektiv oppstart virkelig jobbe en godbit. Også minne oppgraderinger er langt den billigste, enkleste og mest gunstige måten å utvide systemet.
|
| |||
| |||
| Sitat:
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Jeg bruker SmartDefrag til defrag min PC. Det fungerer underverk. Jeg bruker også Advanced WindowsCare V2 Personal å rydde opp i problemer som vises. :) |
|
| |||
| |||
| Hei Jeg har nettopp lest gjennom det og jeg har nettopp sped datamaskinen opp ganske nicley nå, men jeg er nysgjerrig på det hele gjøre Windows gjenkjenner CPUens andre kjernen business noen sjanse på litt info om dette? Jeg trodde Windows ville gjort dette automatisk? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| dont glem registret clearner bruke ccleaner og noen registret hacks økes hastigheten også jeg har en revisjonsstans scrit som sletter noe eller å øke oppstart fart gå til TweakXP
| |||
| |||
| Hei Jeg er ny her. Jeg messed opp min PC for noen dager siden og har gjort serveral destruktive installerer å få det fungerer, uten stor suksess. Jeg fjerne norton først (leveres innen Compaq s / w) gjøre Windows-oppdateringer, last Kis og andre programmer. etter serveral reboots min CD-ROMer stoppe automatisk lasting, så jeg går inn i registeret og endre allocateallcdrom til 0 fra 1 (dette gjør de automatisk lastes på nytt). Jeg har brukt registret mechnic eller cccleaner og også perfectdisk8. Nå perfectdisk8 kan flytte metadata fragmenter, når jeg først skanne disken det viser 100 eller fragmenter og ber om å gjøre offline defrag (unmount stasjon) så det kommer tilbake og sier neste gang igjen og igjen, i slutten support sa stopp vinduer gjenopprette og at arbeidet. Men enten etter cccleaner for å bruke perfectdisk8 jeg få reboots senere jeg løs min CD-ROM-er, de har makt, men ikke i min datamaskin. Hvis jeg gjør en annen ødeleggende re installere de er tilbake. Denne gangen har jeg IKKE lastet registret mechnic eller cccleaner eller perfectdisk og så langt problemet har ikke kommet tilbake, jeg skulle ønske jeg visste hvilken av disse programmene er får opp av vinduer, når jeg finner cdrom i maskinvare, står det at driveren mangler eller skadet. Jeg har brukt perfectdisk8 for 6 måneder og registerinnstillinger mekaniker for 1 år, enten det en oppdatering eller noe hilsen krishan |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hvorfor ikke bare installere windiws - det kvitt alle crap og massevis raskere bare backup av filer du vil beholde eller bare reparere vinduer.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Påskynde PC - forslag til hva programmer til å fjerne, etc. | im407 | General Software Chat | 16 | 13 juli 2009 13:59 |
| Påskynde min 98 | PyroTails | General Hardware Chat | 5 | 24 nov 2007 14:56 |
| Påskynde Vista | Donwalker | Windows-operativsystemer | 4 | 8 oktober 2007 11:27 |
| Påskynde oppstart? | Computer Spec | General Hardware Chat | 2 | 2 oktober 2006 08:08 |
| Thread Tools | |
| |