![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Noterat ett antal poster på sistone om st s "går långsamt" så jag trodde att jag skulle skriva under. DEFRAGMENTERA din hårddisk: Vad ser du om du någonsin gjort detta fönster vanligtvis tala om för dig att inte bry sig, men Theres skäl bakom att: -Om du inte använder en stor andel av den tillgängliga kapaciteten. - Om det bara finns en viss procent av filerna splittrad. Men det är värt att göra som alla st kommer att arbeta snabbare om de uppgifter som finns på hårddisken på ett speciellt program du vill använda är alla på ett ställe som det innebär att hårddisken bara för att "seekout" uppgifterna en gång. Om det är splittrad det du söker så hittar den första uppstart (. Exe), sedan måste gå att söka till nästa och så vidare. Du kan göra det själv manuellt, säg en gång i veckan av: -klicka "Start" -klicka "Kontrollpanelen" -klicka "Prestanda och underhåll" -klicka "ordna objekt på hårddisken för att göra program körs snabbare" -klicka på "defragmentera" Flytta din PAGE FILE: Eftersom XP är mycket resurskrävande hungrig (RAM i detta fall) är inbyggd i Windows är en anläggning som kallas en växlingsfilen. Detta är i grund och botten om windows allokerar utrymme på din hårddisk som ram för att använda om och när (även du 2GB RAM-användare där ute skulle bli förvånad hur ofta växlingsfilen används). Nu växlingsfilen automatiskt tilldelas från den primära hårddisken (C), men eftersom dessa kan bli splittrat det kan också bromsa växlingsfilen eftersom (som ovan) hårddiskar läsa följdnummer data snabbare än bitar här och bitar. Det är en bra idé att flytta din primära växlingsfilen till en extra installerade hårddisken om du har ett eftersom detta kommer att användas mindre. (Men det kan vara en idé att ha en mindre, sekundära växlingsfilen på C: bara Incase andra hårddisk utvecklar ett fel) Dessutom, eftersom Windows hanterar växlingsfilen automatiskt den kan öka och minska i storlek när som kan sakta ner saker. Så jag skulle också rekommendera manuellt välja det största växlingsfilen storlek (drygt 3000mb) så nedgångsperioder är mer sällan. Men bara om du har det utrymme som reservdelar på din hårddisk. För att ändra / flytta / skapa en växlingsfilen: -Click 'start; klick "Kontrollpanelen" klick "Prestanda och underhåll" klick "systemet" du på "avancerade" fliken -Högt upp på den här fliken, där det står "prestanda" klicka "Inställningar" -klicka på den här sidan när "avancerade" fliken -Längst ner på den här fliken kan du se "virtuellt minne" klicka "förändring" och bort du gå. MSCONFIG: Om du köpte datorn från PC-världen osv då du är mer än sannolikt kommer att ha en massa meningslösa program (som du knappast användning) på i bakgrunden tillsammans med Windows. Och vill man binda upp resurser. När du först starta upp windows, DONT öppna något annat upp och: -Click "Start" -Click "kör" -Type "msconfig" -Click "ok" Du kommer nu se en massa flikar visas: General, SYSTEM.INI, BOOT.INI osv Stanna på fliken "Allmänt" -Välj "Diagnostisk start" -Klicka på "Ansök " -Click "ok" Sen starta om datorn och se om det gör någon skillnad. Om det icke sedan börja ovanstående anvisningar igen men då på fliken "Allmänt" väljer du "Normal start" och starta om och datorn kommer att vara tillbaka till hur det var innan du kör diagnostik start. Vad "Diagnostisk start" gör är bara tillåter Windows för att köra. Om du kör det här och du ser en snabbare starta upp Windows och se dina andra program körs snabbare vad du kan göra är: -Gå tillbaka till msconfig flikar (med hjälp av instruktionerna ovan) -klicka på "tjänster" fliken -sedan "bock" i rutan som anger "Dölj alla Microsoft tjänster" (Detta kommer att hindra dig inadvertantly stoppa alla processer fönster behov) Allt thats vänster är mer än sannolikt bara det att skynda på "3: e part program som iTunes eller sponsrade-annonser som tillverkaren har förinstallerade på datorn. Oroa dig inte för att bryta något, för om du stannar en process och datorn går lite lustigt att du alltid kan upprepa stegen ovan och åter aktivera processen. Det finns andra saker du kan göra (manuellt välja RAM-tider, göra fönster upptäcka din CPU andra kärna, shutdown moderkortet hamnar i bios etc) men som de flesta människor questionning är "nybörjare" Jag tänker inte gå in på dem om inte bett som de är lite svårare att utföra. Thats it, hoppas det är till hjälp. : D
|
| |||
| |||
| Även Glöm inte att uprgrade ditt minne. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är en väldigt bra read selektiv start verkligen fungerar en behandling. Även minnet uppgraderingar är den i särklass billigaste, enklaste och mest fördelaktiga lösningen för att öka ditt system.
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Jag använder SmartDefrag att defragmentera min pc. Det fungerar undrar. Jag använder också Advanced WindowsCare V2 Personliga att rensa upp alla problem som dyker upp. :) |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har just läst igenom det och jag har just sped min dator helt nicley nu, men jag är nyfiken på det hela gör fönster upptäcka din CPU andra kärna, företag någon chans på lite info om detta? Jag trodde att fönstren skulle ha gjort detta automatiskt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| dont glömma registret clearner använda ccleaner och några register Hacks kommer snabbare också jag har en avstängning scrit stryks något eller för att öka start snabbt gå till TweakXP
| |||
| |||
| Hej Jag är ny här. Jag trasslat till min dator för några dagar sedan och har gjort serveral destruktiva reinstalls att få det att arbeta, utan någon större framgång. Jag bort Norton första (kommer inom Compaq s / v) göra Windows-uppdateringar, belastning KIS och andra program. efter serveral omstartar min cd-rom stoppa automatisk lastning, så jag går in i registret och ändra allocateallcdrom till 0 från 1 (det gör de automatiska belastning igen). Jag har använt registret mechnic eller cccleaner och även perfectdisk8. Nu perfectdisk8 kan flytta metadata fragment, när jag första scan disk det visar 100 eller fragment och ber att göra offline defrag (avmontera enhet) så kommer tillbaka och säger att nästa gång om och om igen, till slut stöd sade stopp fönster återställa och att fungerat. Men antingen efter cccleaner att använda perfectdisk8 jag några omstarter senare jag tappar min CD-ROM: s, de har makt men inte visas i min dator. Om jag gör en annan destruktiv åter installera de är tillbaka. Den här gången har jag inte lastas registret mechnic eller cccleaner eller perfectdisk och än så länge problemet inte kommer tillbaka, jag önskar att jag visste vilka av dessa program är Messing med fönster, när jag hittar cdrom i hårdvara, säger föraren saknas eller skadad. Jag har använt perfectdisk8 för 6 månader och registret mekaniker för 1 år, antingen en uppdatering eller något hälsningar krishan |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| varför inte bara installera windiws - det bli av med all skit och högar snabbare bara säkerhetskopiera dina filer som du vill behålla eller bara reparera Windows.