mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Påskynde PCen

Reply

Thread Tools
Old 15th 2008 jan 19:32
Banned Group

Default Påskynde PCen

sin eaiser totry og fikse den uten reformating

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 15th 2008 jan 19:58
Banned Group

Default Påskynde PCen

du ikke trenger å formatere å beholde data / filer.

Min System: Cohen

Prosessor (er):
Dual Core 2.11GHZ
Hovedkort:
Asus - M2N X SE
RAM-minne:
2GB
Graphics Card (s):
Lydkort:
Harddisk (er):
320GB SATA
Optisk stasjon (er):
Case / PSU:
Shaw
Cooling:
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
Benq
Operating System (s):
Windows XP
Old 3dje Feb 2008, 05:26
Geo
New Member Group

Default Påskynde PCen

Sitat:
Originally Posted by alex View Post
Merke til en rekke oppføringer siste om PC's "gå sakte" så jeg tenkte jeg skulle skrive inn nedenfor.

Beveg PAGE fil:
Fordi XP er svært ressurs sulten (ram i dette tilfellet) er innebygd i Windows er en innretning som kalles en sidevekslingsfilen. Dette er utgangspunktet der Windows tildeler plass på din harddrive som ram til å bruke etter hvert (selv du 2GB RAM-brukere der ute ville bli overrasket over hvor ofte sidevekslingsfilen brukes).

Nå sidevekslingsfilen automatisk tildelt fra den primære harddisken (C), men disse kan bli fragmentert, kan det også tregt sidevekslingsfilen ned fordi (som over) harddrives lese sekvensielle data raskere enn biter her og biter der.

Det er lurt å flytte den primære sidevekslingsfilen til en reservedeler installert HDD hvis du har en så dette vil bli brukt mindre. (Men det kan være en idé å ha en mindre, sekundær sidevekslingsfilen på C: driver bare incase andre harddrive utvikler en feil)
Også fordi Windows styrer sidevekslingsfilen automatisk det kan øke og minske i størrelse etter hvert som kan langsom ting ned.

Så jeg vil også anbefale manuelt velge største sidevekslingsfilen størrelse (litt over 3000mb) så sakte Downs er mer sjelden. Men bare hvis du har plass til overs på din harddrive.

Til å endre / flytte / opprette en sidevekslingsfilen:
-Click start;
klikk "kontrollpanel"
klikk ytelse og vedlikehold '
klikk "system"
-klikk "Avansert" tab
-Nær toppen av denne kategorien, der det står "performance" Klikk "Innstillinger"
-klikk på denne siden "Avansert" tab
-Nederst i denne kategorien vil du se "virtuelt minne" Klikk "Endre" og en gang du drar.

Det er det, håper det er nyttig. : D
Hei Alex

Jeg finner din "Huskelapper 'very helpful takk! Men med hensyn til å bevege Side Fil. Jeg har gjennomført dette, men ikke sikker på om jeg fikk den rett.

Jeg har opprettet en egendefinert størrelse sidevekslingsfilen i mitt D backup-stasjonen på 3000 MB og redusere 'C' stasjonen filstørrelsen til 1000 mb.

Ditt instruksjonene ikke avklart om jeg trengte for å opprette / endre eller flytte elementer til en av stasjonene. Kan dette gjøres automatisk av Windows når du oppretter minne mellomrom? Vil Windows automatisk oppdage D stasjonen innstillingen og bruke det? Eller vil det endre til stasjon C sidevekslingsfilen størrelse?

Jeg ville sette pris på dine råd dersom dette er riktig.

Geo
Old 9th 2008 Feb, 19:31
ule
New Member Group

Default Påskynde PCen

For en detaljert liste over tjenester som kjøres på din PC google "svart hoggorm. Han har omfattende lister over hvilke tjenester du trygt kan deaktivere innen XP og Vista. Vær forsiktig though!
Old 9th 2008 Feb, 19:58
Banned Group

Default Påskynde PCen

Sitat:
Originally Posted by cheesewheels99 View Post
dont glem registret clearner bruke ccleaner og noen registret hacks økes hastigheten også jeg har en revisjonsstans scrit som sletter noe eller å øke oppstart fart gå til TweakXP
Du bør ikke bruke registret rengjøringsmidler med mindre du er helt sikker på at du vet hva du sletter.

Du kan også sjekke for diskfeil ved å kjøre CHKDSK i "Sikkermodus"Eller fra Gjenopprettingskonsollen.

For flere tips om hvordan du forbedrer ytelse - lese følgende:
Regards Jason
Old 7 mars 2008, 10:56
Donor Group

Default Påskynde PCen

Tune up utilities 2008! Google dette dens awesome det tweaks alt du ønsker boot / login screens til registret størrelse den har et avansert defrager og mye mer jeg har brukt det i 2 år nå tydeligvis brukt 07 også, og jeg har ikke funnet noe annet er nyttig, men dens en 30 dagers prøveversjon .... grunnen jeg har brukt det i 2 år kan jeg ikke si, ikke ønsker å oppmuntre noe, men jeg sterkt foreslår å prøve dette ut.
Old 7 mars 2008, 11:12
Moderator Group

Default Påskynde PCen

Sitat:
Originally Posted by kanoakavirus View Post
grunnen jeg har brukt det i 2 år kan jeg ikke si, ikke ønsker å oppmuntre noe
Og snakker om det her vil få deg bannlyst raskt. Vi støtter ikke piratkopiering selv i uformell samtale.

Old 7 mars 2008, 12:22
Donor Group

Default Påskynde PCen

ok wont skje igjen
Old 23 april 2008, 08:01
Donor Group

Default Påskynde PCen

Sitat:
Originally Posted by Geo View Post
Hei Alex

... med hensyn til å bevege Side Fil. Jeg har gjennomført dette, men ikke sikker på om jeg fikk den rett.

Jeg har opprettet en egendefinert størrelse sidevekslingsfilen i mitt D backup-stasjonen på 3000 MB og redusere 'C' stasjonen filstørrelsen til 1000 mb.

Ditt instruksjonene ikke avklart om jeg trengte for å opprette / endre eller flytte elementer til en av stasjonene. Kan dette gjøres automatisk av Windows når du oppretter minne mellomrom? Vil Windows automatisk oppdage D stasjonen innstillingen og bruke det? Eller vil det endre til stasjon C sidevekslingsfilen størrelse?

Geo
Du trenger ikke å lage noen filer på d: og hvis du faktisk bruker den siden filen mye PCen blir treg anyway!

Men som siden filen på et volum med filer på det kan det bli fragmentert. Det beste er å ha en partisjon viet entilely til siden fil og å kvitte seg med en på c:, men OS mai tvinge deg til å ha en liten en der.

Det er en fikser det! Så snart du opprette din swap partisjon, OS sneaks i og kjepper dens "System Volume Information" mappe i et ubeleilig sted, og dermed segmentere tilgjengelig plass! Kan du slår av Systemgjenoppretting på denne partisjonen, sett deg rettigheter med cacls og gå inn og zappe, men det er ganske jævla dum likevel!

Linux bruker en separat partisjon og filsystemet for swap filer og det er en annen måte å øke hastigheten på din PC: kjøre Linux!

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.