mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Snabbare datorn

Reply

Thread Tools
Old 15 januari 2008, 19:32
Banned Group

Default Snabbare datorn

dess eaiser totry och fixa det utan reformating

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 15 januari 2008, 19:58
Banned Group

Default Snabbare datorn

att du inte behöver formatera om att hålla dina data / filer.

Mitt System: Cohen

Processor (s):
Dual Core 2.11GHZ
Moderkort:
Asus - M2N X SE
RAM Minne:
2GB
Grafikkort (s):
Ljudkort:
Hårddisk (s):
320GB Sata
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Shaw
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Benq
Operating System (s):
Windows XP
Old 3 februari 2008, 05:26
Geo
New Member Group

Default Snabbare datorn

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Noterat ett antal poster på sistone om st s "går långsamt" så jag trodde att jag skulle skriva under.

Flytta din PAGE FILE:
Eftersom XP är mycket resurskrävande hungrig (RAM i detta fall) är inbyggd i Windows är en anläggning som kallas en växlingsfilen. Detta är i grund och botten om windows allokerar utrymme på din hårddisk som ram för att använda om och när (även du 2GB RAM-användare där ute skulle bli förvånad hur ofta växlingsfilen används).

Nu växlingsfilen automatiskt tilldelas från den primära hårddisken (C), men eftersom dessa kan bli splittrat det kan också bromsa växlingsfilen eftersom (som ovan) hårddiskar läsa följdnummer data snabbare än bitar här och bitar.

Det är en bra idé att flytta din primära växlingsfilen till en extra installerade hårddisken om du har ett eftersom detta kommer att användas mindre. (Men det kan vara en idé att ha en mindre, sekundära växlingsfilen på C: bara Incase andra hårddisk utvecklar ett fel)
Dessutom, eftersom Windows hanterar växlingsfilen automatiskt den kan öka och minska i storlek när som kan sakta ner saker.

Så jag skulle också rekommendera manuellt välja det största växlingsfilen storlek (drygt 3000mb) så nedgångsperioder är mer sällan. Men bara om du har det utrymme som reservdelar på din hårddisk.

För att ändra / flytta / skapa en växlingsfilen:
-Click 'start;
klick "Kontrollpanelen"
klick "Prestanda och underhåll"
klick "systemet"
du på "avancerade" fliken
-Högt upp på den här fliken, där det står "prestanda" klicka "Inställningar"
-klicka på den här sidan när "avancerade" fliken
-Längst ner på den här fliken kan du se "virtuellt minne" klicka "förändring" och bort du gå.

Thats it, hoppas det är till hjälp. : D
Hej Alex

Jag tycker din "stickies" till stor hjälp tack! Men när det gäller att flytta Page Fil. Jag har genomfört detta, men inte säker på om jag fick det rätt.

Jag har skapat en anpassad storlek växlingsfilen i min "D" backup-enhet för 3000 mb och minska "C"-enhet filstorleken till 1000 MB.

Din instruktioner klargjorde inte om jag behövs för att skapa / ändra eller flytta några mappar i någon av enheterna. Skulle detta ske automatiskt i Windows när du skapar minnet avstånd? Kommer fönster automatiskt upptäcka D köra inställningen och använda det? Eller kommer man att falla tillbaka på C Drive växlingsfilen storlek?

Jag skulle uppskatta ert råd om denna åtgärd är korrekt.

Geo
Old 9 februari 2008, 19:31
New Member Group

Default Snabbare datorn

För en detaljerad förteckning över de tjänster som körs på datorn google "svart huggorm. Han har omfattande listor över vilka tjänster du kan lugnt inaktivera i XP och Vista. Var försiktig dock!
Old 9 februari 2008, 19:58
Banned Group

Default Snabbare datorn

Citat:
Ursprungligen postat av cheesewheels99 View Post
dont glömma registret clearner använda ccleaner och några register Hacks kommer snabbare också jag har en avstängning scrit stryks något eller för att öka start snabbt gå till TweakXP
Du bör inte använda registret städare om du inte är absolut säker på att du vet vad du stryka.

Du kan också kontrollera om disken fel genom att köra CHKDSK i "Felsäkert läge"Eller från Återställningskonsolen.

För mer tips om att förbättra prestanda - läsa följande:
Regards Jason
Old 7 mars 2008, 10:56
Givargruppen

Default Snabbare datorn

Tune up utilities 2008! Google denna dess awesome, det tweaks allt du vill uppstart / inloggning skärmar till registret storlek den har en avancerad defrager och mycket mer Jag har använt det i 2 år nu uppenbarligen används 07 för och jag har inte hittat något har användbara än, men har en 30 dagars provversion .... Anledningen till att jag har använt det i 2 år kan jag inte säga, inte vill uppmuntra allt men jag starkt att du provar det här.
Old 7 mars 2008, 11:12
Moderator-gruppen

Default Snabbare datorn

Citat:
Ursprungligen postat av kanoakavirus View Post
Anledningen till att jag har använt det i 2 år kan jag inte säga, inte vill uppmuntra allt
Och att bara tala om det här kommer få dig förbjudna snabbt. Vi stöder inte piratkopiering även i avslappnad konversation.

Old 7 mars 2008, 12:22
Givargruppen

Default Snabbare datorn

ok brukar hända igen
Old 23 april 2008, 08:01
Givargruppen

Default Snabbare datorn

Citat:
Ursprungligen postat av Geo View Post
Hej Alex

... när det gäller att flytta Page Fil. Jag har genomfört detta, men inte säker på om jag fick det rätt.

Jag har skapat en anpassad storlek växlingsfilen i min "D" backup-enhet för 3000 mb och minska "C"-enhet filstorleken till 1000 MB.

Din instruktioner klargjorde inte om jag behövs för att skapa / ändra eller flytta några mappar i någon av enheterna. Skulle detta ske automatiskt i Windows när du skapar minnet avstånd? Kommer fönster automatiskt upptäcka D köra inställningen och använda det? Eller kommer man att falla tillbaka på C Drive växlingsfilen storlek?

Geo
Du behöver inte skapa några filer på D: och om du verkligen använder den sidan filen mycket datorn kommer att vara långsam i alla fall!

Men eftersom din sida filen finns på en volym med filer på det det kan bli splittrat. Det är bäst att ha en partition ägnat entilely till sidan fil och för att bli av med den på c:, men OS kan tvinga dig att ha en liten en där.

Det finns en Uppfattat! Så fort du skapar din växlingspartition, OS slinker in och stänger sin "System Volume Information" mapp i en obekväm plats, vilket segmentera tillgängligt utrymme! Du kan aktivera Systemåterställning off på den partitionen, som själv umgängesrätt med cacls och gå in och zap det men det är ganska jävla dum ändå!

Linux använder ett separat partition och filsystem för swap-filer och det är ett annat sätt att snabba upp datorn: köra Linux!

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Snabbare dator - förslag på vad program för att ta bort, etc. im407 General Software Chat 16 13 juli 2009 13:59
Snabbare min 98 PyroTails General Hardware Chat 5 24 november 2007 14:56
Snabbare Vista Donwalker Windows-operativsystem 4 8 oktober 2007 11:27
Snabbare uppstart? Computer Spec General Hardware Chat 2 2 oktober 2006 08:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.