![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| dess eaiser totry och fixa det utan reformating
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| att du inte behöver formatera om att hålla dina data / filer.
| |||
| |||
| Citat:
Jag tycker din "stickies" till stor hjälp tack! Men när det gäller att flytta Page Fil. Jag har genomfört detta, men inte säker på om jag fick det rätt. Jag har skapat en anpassad storlek växlingsfilen i min "D" backup-enhet för 3000 mb och minska "C"-enhet filstorleken till 1000 MB. Din instruktioner klargjorde inte om jag behövs för att skapa / ändra eller flytta några mappar i någon av enheterna. Skulle detta ske automatiskt i Windows när du skapar minnet avstånd? Kommer fönster automatiskt upptäcka D köra inställningen och använda det? Eller kommer man att falla tillbaka på C Drive växlingsfilen storlek? Jag skulle uppskatta ert råd om denna åtgärd är korrekt. Geo |
|
| |||
| |||
| För en detaljerad förteckning över de tjänster som körs på datorn google "svart huggorm. Han har omfattande listor över vilka tjänster du kan lugnt inaktivera i XP och Vista. Var försiktig dock! |
|
| |||
| |||
| Citat:
Du kan också kontrollera om disken fel genom att köra CHKDSK i "Felsäkert läge"Eller från Återställningskonsolen. För mer tips om att förbättra prestanda - läsa följande: Regards Jason |
|
| |||
| |||
| Tune up utilities 2008! Google denna dess awesome, det tweaks allt du vill uppstart / inloggning skärmar till registret storlek den har en avancerad defrager och mycket mer Jag har använt det i 2 år nu uppenbarligen används 07 för och jag har inte hittat något har användbara än, men har en 30 dagars provversion .... Anledningen till att jag har använt det i 2 år kan jag inte säga, inte vill uppmuntra allt men jag starkt att du provar det här. |
|
| |||
| |||
| Och att bara tala om det här kommer få dig förbjudna snabbt. Vi stöder inte piratkopiering även i avslappnad konversation. |
|
| |||
| |||
| ok brukar hända igen |
|
| |||
| |||
| Citat:
Men eftersom din sida filen finns på en volym med filer på det det kan bli splittrat. Det är bäst att ha en partition ägnat entilely till sidan fil och för att bli av med den på c:, men OS kan tvinga dig att ha en liten en där. Det finns en Uppfattat! Så fort du skapar din växlingspartition, OS slinker in och stänger sin "System Volume Information" mapp i en obekväm plats, vilket segmentera tillgängligt utrymme! Du kan aktivera Systemåterställning off på den partitionen, som själv umgängesrätt med cacls och gå in och zap det men det är ganska jävla dum ändå! Linux använder ett separat partition och filsystem för swap-filer och det är ett annat sätt att snabba upp datorn: köra Linux!
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Snabbare dator - förslag på vad program för att ta bort, etc. | im407 | General Software Chat | 16 | 13 juli 2009 13:59 |
| Snabbare min 98 | PyroTails | General Hardware Chat | 5 | 24 november 2007 14:56 |
| Snabbare Vista | Donwalker | Windows-operativsystem | 4 | 8 oktober 2007 11:27 |
| Snabbare uppstart? | Computer Spec | General Hardware Chat | 2 | 2 oktober 2006 08:08 |
| Thread Tools | |
| |