mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Strange Laptop Buller och Mouse Problem

Reply

Thread Tools
Old 4 juni 2009, 07:24
Ledamot Gruppen

Default Strange Laptop Buller och Mouse Problem

Min bärbara dator har börjat få några konstiga problem ... Jag är lite orolig eftersom samma sak hände på min förra dator och problemen ökat till den grad att datorn blir obrukbar. Dessa kan bara vara trivialt problem men ...

1) Den laptop är aldrig tyst när den är på, jag kan alltid höra CPU. Det är det buller som den bärbara datorn gör när den är igång intensiva program (som virus scans), utom det uppstår när jag inte har några program igång.

2) Av någon anledning, ibland musen / markören slutar fungera korrekt. Om jag försöker lyfta fram någon text eller flytta markören till mitten av en mening i Word eller något, den bara belyser slumpmässiga delar av texten. Även jag har datorn inställd på internationella tangentbord, och som stängs av, och om jag på Internet, det rullande hjulet sak fungerar som en bakåt eller framåt-knappen (som i det slumpmässigt gör internet sida gå tillbaka till startsidan eller sidor som jag besökt tidigare).

Verkar låta som vanligt fel som de flesta datorer har?

Tack för behandlingen
Old 4 juni 2009, 07:55
Givargruppen

Tja, om jag var du skulle jag gå och hämta Norton eller något och skanna din dator. Detta låter som ett virus eftersom de problem du har är absolut inte vanligt.

Och dessutom, vilken typ av webbplatser / program var du använder när problemen började? Om du försöker att köra något liknande Corel Video Studio Pro på en P4 dator, då du förmodligen uppgick din fan.

Bullret är absolut orsakas av fläkten på CPU eller PSU. Försök med en komprimerad luft kan de delar som de kan ha stor damm uppbyggd.

Din mus: kontrollera förare. Om du använder en avancerad mus, sedan dina drivrutiner kanske inte vara där.

Men jag kommer hålla mig till mitt första förslag: få ett riktigt bra antivirusprogram (Norton, AVG, Avast, etc.) och skanna din dator. Jag vet en person som dator hade dessa typer av problem strax före smältning hälften av insidan eftersom ett virus skruvas upp kylsystem.

Hoppas det hjälper:)

Mitt System: Deathstar 1,0 / lånade MacBook

Processor (s):
Core 2 Quad / Dual-Core
Moderkort:
Nya HP sak / MacBook sak
RAM Minne:
4GB DDR2 / 1GB DDR2
Grafikkort (s):
nVidia GeForce 8600GT
Ljudkort:
Intel (R) integrerade
Hårddisk (s):
1 TB SATA / Mac 120GB
Optisk enhet (er):
Hitachi Blu-ray / Integrerad
Mål / PSU:
HP materiel / Mac Lager
Kylning:
Din standard kylare och fläkt / Same
Nätverk / Internet:
Intel (R) Integrerad / Mac AirPort
Monitor (s):
HP w2408 / MacBook sak
Operating System (s):
Vista SP1 / Mac OS X Leopard (10.5)
Old 7 juni 2009, 04:56
Ledamot Gruppen

Tack ... Jag har ett bra antivirusprogram dock, och det hittade inget. Dessutom glömde jag-en annan slumpmässig Problemet är att det ibland kontinuerligt öppnar samma IE fönster och bara stannar när jag avslutar processen med Aktivitetshanteraren.
Jag har inte provat tryckluft sak ännu, tack för tipset ... bullret är så irriterande
Old 8 juni 2009, 13:05
Givargruppen

Har IE fönstret gå till en viss sida eller är det bara stanna tomt? och är det flera fönster eller bara en?
Detta är mycket onormalt och jag tror fortfarande att du har någon form av malware i din dator. Det är typ att få ur mitt område här, men jag ska hänvisa till en av moderatorerna. Han vet en **** belastning mer än mig om denna typ av problem. Ta stegen på denna sida: http://www.computer-juice.com/forums...-posting-7476/Och sedan lägga upp dina resultat på Virus och Malware delen av webbplatsen.
Moderatorn namn är Evilfantasy.

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Klickande ljud från min laptop nästa dag Start Up I Get Hard Drive Not Found Yaz Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 1 4 September 2009 14:04
Strange ljudsignalen buller sam182666 General Hardware Chat 6 26 april 2008 12:23
Strange buller kommer datorn Axegrinder General Hardware Chat 4 16 april 2008 13:59
Mouse klicka buller mizsua Windows-operativsystem 3 6 april 2008 06:01
HP Pav zv5000 fläkt ersätta nu konstigt problem IEatLint4u Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 2 2 oktober 2007 12:37
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.