mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Systemfilen skadet, og ikke starte - vil gjenopprettingskonsollen tørke harddisk?

Reply

Thread Tools
Old 24 oktober 2008, 09:22
Medlem Group

Hallo,

Ikke bare mitt universitet internett ikke fungerer maskinen min har nå besluttet å dø

Sist natt jeg slått PC på, skrev noe på notepad og deretter putte en DVD i å se på. Klikket å bruke Nero til å se på det og det krasjet, så jeg tok den disken ut og brukes Oppgavebehandling til å avslutte Nero, sette disken tilbake og prøvde igjen, og det samme skjedde bare denne gangen en gul meldingen kom fra verktøylinjen ordtak at en fil var skadet, mange av boksene kom opp om forskjellige programmer som ikke er i stand til å kjøre og så en melding som sier at filen hadde blitt utvunnet vellykket. Datamaskinen krasjet igjen så jeg startet på nytt, logges tilbake til kontoen min og flere vinduer kom opp igjen si programmer som kjører ved oppstart kunne ikke kjøre.
Jeg startet på nytt igjen og det kom opp med "Vil du laste opp i safemode, sikkermodus med nettverk, sikker modus m / kommando ledetekster eller normalt - Jeg valgte normalt, ville det ikke få mer enn Windows-skjermen og harddisk lyset var på kontinuerlig (i motsetning til blinkende). Startes på nytt og valgte sikkermodus, en last av kommandolinjer kom med forskjellig. Dll og. Sys filene på den og så den stoppet og startet datamaskinen på nytt (prøvd et par ganger, samme skjedde). Neste gang jeg lastet det sa det var en lese diskfeil trykke Ctrl Alt + Delete for å starte. Jeg forlot det etter det.
I dag bestemte seg for å prøve å starte fra XP disken, sette det inn og fikk skjermen der den spør hva du vil gjøre, men var ikke sikker på hva du skal trykke - hvis jeg bruker gjenopprettingskonsollen vil jeg mister alt?
I teksten min venn som vet mer enn meg om datamaskiner og han sa at det sannsynligvis RC ville tørke av harddisken, men at jeg kunne sette opp en partisjon, og håper det ikke gå galt og gjenopprette alt på den måten - Kan jeg gjøre det? Jeg har aldri satt opp en partisjon med meg eller brukt RC. Først sa han til å bruke en slave, men jeg har ikke fått noe annet enn min datamaskin på universitetet (vi hadde to maskiner hjemme).
Dokumenter som ikke er sikkerhetskopiert og desperat ønsker ikke å måtte format.

Hjelp verdsatt.
Old 24 oktober 2008, 09:51
Administrator Group

Vennligst ikke starte duplikatinnhold tråder, takk.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 24 oktober 2008, 09:53
Medlem Group

Helpful.
Ikke vet hvor du skal plassere det, og som det tar dager for folk å svare her jeg tenkte å sette det på steder der folk er spesialister i begge feltene at problemet gjelder for ville gi meg mer sjanse til å fikse det ASAP.
Old 24 oktober 2008, 10:21
Administrator Group

Oh sorry, er det gratis tjeneste her ikke gode nok, jeez.
Old 24 oktober 2008, 11:00
Medlem Group

Mm.
Jeg er bare irritert akkurat nå.
Jeg tar bare for å prøve finne ut av det med meg og håper jeg ikke blåse meg opp i prosessen .. eller enda verre, miste alt.
Old 24 oktober 2008, 12:49
Malware Group

Hele poenget med gjenopprettingskonsollen er å gjenopprette Windows satt opp - AFAIK Det vil ikke tørke av harddisken.

En praktisk guide finner du her

http://www.windowsnetworking.com/art.../wxprcons.html

En annen mulighet er at harddisken er på vei ut. Kontroller at du sikkerhetskopierer hva du kan - bare i tilfelle.

Min System: It's all mine ...

Prosessor (er):
C2D E6750 2,66
Hovedkort:
Gigabyte P35C-DS3R
RAM-minne:
2 x 1 GB Corsair DDR2 XMS2 PC26400
Graphics Card (s):
GeForce 8600GT
Lydkort:
Creative X-Fi
Harddisk (er):
Maxtor 320Gb
Optisk stasjon (er):
Pioneer DVD-RW
Case / PSU:
Antec 900 / Antec TruPower Trio 650
Cooling:
Various Antec + Zalman 92mm
Nettverk / Internett:
ASUS Router / VirginMedia
Skjerm (er):
LGL226WQ 22 "Widescreen
Operating System (s):
XP Pro SP3
Old 24 oktober 2008, 13:23
Donor Group

Prøv å kjøre chkdsk / r fra ledeteksten i gjenopprettingskonsollen.
Dette vil se etter skadede sektorer på harddisken og gjenopprette dem hvis mulig.

Hvis ingen bedring prøver fixmbr og fixboot, fra ledeteksten i gjenopprettingskonsollen, hvis det er en probleb med Master Boot Record osv. dette kan løse det.

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 25 oktober 2008, 03:57
Medlem Group

Ok, jeg prøvde RC og det vil heller ikke komme på. Min datamaskin nå sier at det ikke er harddisken tilkoblet - Jeg har trukket ut og replugged den tre ganger (Vel, SATA føre thingy).
Det sies å kjøre en diagnose, men jeg har ikke noe?
Kan ikke starte opp fra harddisken fordi det nå er ikke en tilsynelatende.
Venn fortalte meg om å gjøre en master / slave, men er det ikke en enklere måte?
Old 25 oktober 2008, 04:18
Donor Group

Har harddisk vises i bios?
Old 25 oktober 2008, 04:37
Medlem Group

Umm, jeg er ikke sikker .. Det viser ikke på oppstart skjermen.
Jeg fant dette: http://www.windowsreinstall.com/winx...exfullpage.htm
Hva vil dette gjøre? Ville jeg ha for å re-installere Windows på nytt med det?
Egentlig ikke ønsker å miste mine dokumenter eller programmer - ikke sikkerhetskopiert i noen måneder og har bare grunnleggende programmet disker på universitetet med meg.

EDIT:
Eller vil dette fungere?

"I det usannsynlige tilfelle at du ikke kan fikse det, filene dine er ikke tapt så ikke bry deg, bare at ikke" Format "harddisken din. Hvis du ikke oppstart i Windows kan du laste ned en" linux oppstartsdiskett "fra internett. Jeg anbefaler Knoppix, og etter å brenne filene på en CD du feste den til datamaskinen slik at du støvel i Linux-operativsystem, som vil la deg sikkerhetskopi og lagre filer til en annen disk eller harddisk, slik at kan du helt slette og installere Windows-operativsystemet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.