![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hallo, Ikke bare mitt universitet internett ikke fungerer maskinen min har nå besluttet å dø ![]() Sist natt jeg slått PC på, skrev noe på notepad og deretter putte en DVD i å se på. Klikket å bruke Nero til å se på det og det krasjet, så jeg tok den disken ut og brukes Oppgavebehandling til å avslutte Nero, sette disken tilbake og prøvde igjen, og det samme skjedde bare denne gangen en gul meldingen kom fra verktøylinjen ordtak at en fil var skadet, mange av boksene kom opp om forskjellige programmer som ikke er i stand til å kjøre og så en melding som sier at filen hadde blitt utvunnet vellykket. Datamaskinen krasjet igjen så jeg startet på nytt, logges tilbake til kontoen min og flere vinduer kom opp igjen si programmer som kjører ved oppstart kunne ikke kjøre. Jeg startet på nytt igjen og det kom opp med "Vil du laste opp i safemode, sikkermodus med nettverk, sikker modus m / kommando ledetekster eller normalt - Jeg valgte normalt, ville det ikke få mer enn Windows-skjermen og harddisk lyset var på kontinuerlig (i motsetning til blinkende). Startes på nytt og valgte sikkermodus, en last av kommandolinjer kom med forskjellig. Dll og. Sys filene på den og så den stoppet og startet datamaskinen på nytt (prøvd et par ganger, samme skjedde). Neste gang jeg lastet det sa det var en lese diskfeil trykke Ctrl Alt + Delete for å starte. Jeg forlot det etter det. I dag bestemte seg for å prøve å starte fra XP disken, sette det inn og fikk skjermen der den spør hva du vil gjøre, men var ikke sikker på hva du skal trykke - hvis jeg bruker gjenopprettingskonsollen vil jeg mister alt? I teksten min venn som vet mer enn meg om datamaskiner og han sa at det sannsynligvis RC ville tørke av harddisken, men at jeg kunne sette opp en partisjon, og håper det ikke gå galt og gjenopprette alt på den måten - Kan jeg gjøre det? Jeg har aldri satt opp en partisjon med meg eller brukt RC. Først sa han til å bruke en slave, men jeg har ikke fått noe annet enn min datamaskin på universitetet (vi hadde to maskiner hjemme). Dokumenter som ikke er sikkerhetskopiert og desperat ønsker ikke å måtte format. Hjelp verdsatt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vennligst ikke starte duplikatinnhold tråder, takk.
| |||
| |||
| Helpful. Ikke vet hvor du skal plassere det, og som det tar dager for folk å svare her jeg tenkte å sette det på steder der folk er spesialister i begge feltene at problemet gjelder for ville gi meg mer sjanse til å fikse det ASAP. |
|
| |||
| |||
| Oh sorry, er det gratis tjeneste her ikke gode nok, jeez. |
|
| |||
| |||
| Mm. Jeg er bare irritert akkurat nå. Jeg tar bare for å prøve finne ut av det med meg og håper jeg ikke blåse meg opp i prosessen .. eller enda verre, miste alt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hele poenget med gjenopprettingskonsollen er å gjenopprette Windows satt opp - AFAIK Det vil ikke tørke av harddisken.
En praktisk guide finner du her http://www.windowsnetworking.com/art.../wxprcons.html En annen mulighet er at harddisken er på vei ut. Kontroller at du sikkerhetskopierer hva du kan - bare i tilfelle. Min System: It's all mine ...
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Prøv å kjøre chkdsk / r fra ledeteksten i gjenopprettingskonsollen.
Dette vil se etter skadede sektorer på harddisken og gjenopprette dem hvis mulig. Hvis ingen bedring prøver fixmbr og fixboot, fra ledeteksten i gjenopprettingskonsollen, hvis det er en probleb med Master Boot Record osv. dette kan løse det. Min System: Hjem Bygg
|
|
| |||
| |||
| Ok, jeg prøvde RC og det vil heller ikke komme på. Min datamaskin nå sier at det ikke er harddisken tilkoblet - Jeg har trukket ut og replugged den tre ganger (Vel, SATA føre thingy). Det sies å kjøre en diagnose, men jeg har ikke noe? Kan ikke starte opp fra harddisken fordi det nå er ikke en tilsynelatende. Venn fortalte meg om å gjøre en master / slave, men er det ikke en enklere måte? |
|
| |||
| |||
| Har harddisk vises i bios? |
|
| |||
| |||
| Umm, jeg er ikke sikker .. Det viser ikke på oppstart skjermen. Jeg fant dette: http://www.windowsreinstall.com/winx...exfullpage.htm Hva vil dette gjøre? Ville jeg ha for å re-installere Windows på nytt med det? Egentlig ikke ønsker å miste mine dokumenter eller programmer - ikke sikkerhetskopiert i noen måneder og har bare grunnleggende programmet disker på universitetet med meg. EDIT: Eller vil dette fungere? "I det usannsynlige tilfelle at du ikke kan fikse det, filene dine er ikke tapt så ikke bry deg, bare at ikke" Format "harddisken din. Hvis du ikke oppstart i Windows kan du laste ned en" linux oppstartsdiskett "fra internett. Jeg anbefaler Knoppix, og etter å brenne filene på en CD du feste den til datamaskinen slik at du støvel i Linux-operativsystem, som vil la deg sikkerhetskopi og lagre filer til en annen disk eller harddisk, slik at kan du helt slette og installere Windows-operativsystemet. |