mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

"Fack ansökan ...." några idéer?

Reply

Thread Tools
Old 24 november 2007, 03:56
New Member Group

Jag hoppas någon kan hjälpa eftersom det gör mig arg .....

när allt jag sätter på den bärbara datorn en gång i Windows (Vista) det alltid tillbaka till något att göra med en tray.app eller nåt som håller försöker ladda men kan inte hitta vad den behöver, men också är svårt att ställa in eller avbryta, I'm inte säker på om det är spyware eller ett virus, eller kanske något viktigt som jag inte stött på innan ....

några förslag?

Skål grabbar
Old 24 november 2007, 05:19
Givargruppen

hämta snabbstartsprojekt upp här
det är ett gratis program.
Med det kan du hantera det som laddas när Windows startar. Om du ser något du inte vill börja med windwos bara avmarkera det.

Om du inte vill ladda ner, bara trycka på "windows-knapparna" och "R" och det kommer att sätta upp en kör fält, skriv "msconfig" i det. Gå till fliken Autostart och arbeta därifrån.

Mitt System: Egenbyggda v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moderkort:
Asus P5PL2-E
RAM Minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Grafikkort (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optisk enhet (er):
LG DVD-rom och LiteOn 20x DVD-RW
Mål / PSU:
Cooler Master mål och Antec PSU
Kylning:
2x Antec Fläktar
Nätverk / Internet:
BT Bredband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Old 26 november 2007, 02:23
New Member Group

Skål, får se om det hjälper.
Old 26 november 2007, 02:38
Moderator-gruppen

HP-skrivare är kända för det här felet.

Old 26 november 2007, 07:01
New Member Group

craigbenham

Som evilfantasy föreslår HP skrivare - om du har en, men inte så mycket av skrivaren som sin programvara "detta fel också ibland be om en skiva, enkelt avhjälpa är att avinstallera programvaran (spåra någon kvar nycklar i registret om du är bekväma med att redigera registret ") och installera om programmet med någon AV, Malware Apps etc off
Old 4 December 2007, 03:17
New Member Group

det låter precis vad det är. det frågar efter en skiva när den säger det är omöjligt att hitta nödvändiga filer och det är en smärta i röven för att stänga och har ofta att göra detta i Aktivitetshanteraren.

kommer att försöka ta bort skrivarprogramvaran och installera. skål
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.