![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag har en vän som handikapp sport - han har kalkylblad tillbaka till 1998 - allt på disketter - skapats med Quattro Pro. Han har precis köpt en Vista laptop, och jag kan inte förstå hur man kan överföra filer så att Vista kan öppna dem. Quattro laddas inte, och allt han har tillgängliga nu (budget) är Corel 8. Några billiga lösningar / förslag? Tack på förhand .........
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Vad är den exakta filändelsen?
OpenOffice kanske kan öppna dem.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
|||
|
|||
|
Förlängningen QPRO är wq1 (dos, tror jag). Kan omsättas i Windows som QPW. Corel har QPW 8,0, men jag kan ännu inte göra det öppna hans (antik) kalkylblad. Försöker Open Office-hade inte tänkt på det ........ tack
|
|
|
|||
|
|||
|
Försöka den här konvertera den till ett mer modernt format, öppna med OpenOffice. :)
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Om allt annat misslyckas ....... Long omständlig Jag vet, men ..... om han fortfarande har det gamla W98 PC, Quattro Pro installerat, tror jag att det fanns en möjlighet att "spara i Excel forma" t, så att han kunde spara om de viktiga, och när han behöver dem.
Också, jag tror M $ Excel 2000 har ett tillägg i, men jag är inte säker på om detta skulle fungera i Excel 2003 eller 2007. Om du kan få dem i Excel-format, kommer Open Office läsa dem också. HTH Mitt System: Hem Bygg
|