mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

To spørsmål!

Reply

Thread Tools
Old 21st 2008, 14:59
New Member Group

Default To spørsmål!

Hei alle

Jeg har to spørsmål i dette forumet til å spørre:

1) Når jeg har tenkt å installere noen programvare, noen gir to kjørbare filer, en for Windows 32bit og den andre for Windows 64 bit. Hva er dette? Jeg bruker Windows XP Home Edition [1GB RAM og 120GB HDD] og hvordan skal jeg vite hvor en skal installere?

2) Jeg har en bredbåndstilkobling til Internett med en båndbredde 2Mbps. Jeg forstår det slik at når du er koblet til Internett, IP-adressen er min identitet i WWW. Men nylig kom jeg å vite at IP kan lett misbrukes av enkelte nettsteder og hackere. Derfor er det viktig å beskytte våre IP adresse mens surfing fra inntrengere. Jeg ønsker ikke å maskere (proxy) / skjule min IP da den ikke er lovlig (?). Derfor er spørsmålet mitt er: "Er det noen åpen kildekode programvare for å beskytte våre IP eller er det en teknikk i Windows for å spille rundt?"

Jeg er virkelig glad i å vite om disse, kan du dele din kunnskap.

Takk for svar,

Ha en god dag:)
Hilsen
Vijay
Old 21st 2008, 16:12
Donor Group

Default To spørsmål!

Du er ganske sikkert kjører 32-bits versjon, så gå med dem.

Du kan ikke skjule din IP med mindre du kjører gjennom en proxy, fordi IPer må brukes til å sende pakker og gjøre nettet arbeid. Det er svært usannsynlig at noen vil "hack" du via IP-adresse, det verste de kan gjøre er port scan og alt prøver de bør være blokkert av en brannmur. Om at en IP-adresse tilsvarer en bankkonto eller kredittkortnummer og bør beskyttes og ivaretas via noen måte er både absurd og urealistisk. Så ikke bekymre deg om det - bare kjøre en anstendig brannmur.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 21st 2008, 17:22
New Member Group

Default To spørsmål!

Takk Carbon

Så, Windows XP betyr 32-bit OS, og kjører en brannmurprogrammet beskytter IP-adresse fra inntrengere.

Thanks a lot,
:)
Old 21st 2008, 22:25
Donor Group

Default To spørsmål!

Den første er litt av. Det er to versjoner av XP, en som knapt noen gang brukt som tillater folk å bruke mer enn 3.5GB RAM, eller 54-bit eller x64 og x86 "32-bit-versjonen. Sjansene er bedre enn 99% du bruker 32-bits versjon. Det er ikke så klar når folk har Vista, så da de kom på samme disk mye folk bruker x64. Så du vil at 32-bits programvare, men tror ikke at det er ingen 64-bits versjonen av XP (fordi det er).
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ghost001 Community News & Chat 1 27 oktober 2008 12:50
To spørsmål her chrismorris730 General Hardware Chat 10 8 februar 2008 19:14
Spørsmål Jase123 Web Design, hosting & SEO 6 10 desember 2007 12:56
RAM Spørsmål ComputerGuy CPUer, Hovedkort & RAM 6 24 oktober 2007 05:19
Noen spørsmål om min ram og CPU BrucieBonus CPUer, Hovedkort & RAM 1 12 oktober 2007 14:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.