![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla Jag har två frågor i detta forum att fråga: 1) När jag tänker installera någon programvara, vissa ger två körbara filer, en för Windows 32bit och den andra för Windows 64-bitars. Vilka är dessa? Jag använder Windows XP Home Edition [1GB RAM och 120GB HDD] och hur ska jag veta vilka en att installera? 2) Jag har en bredbandsanslutning med en bandbredd på 2Mbps. Jag förstår att när den är ansluten till internet, min IP-adress är min identitet i WWW. Men nyligen kom jag att veta att IP kan lätt missbrukas av vissa webbplatser och hackare. Därför är det viktigt att skydda våra IP-adresser samtidigt surfa från inkräktare. Jag också vill inte mask (proxy) / dölj mitt IP eftersom det inte är juridisk (?). Därför är min fråga: "Finns det någon öppen källkod programvara för att skydda våra IP eller finns det en del teknik i Windows för att leka?" Jag är verkligen nyfiken på om dessa kan du dela med dig av dina kunskaper. Tack för ditt svar, Ha en bra dag:) Hälsningar Vijay |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du är nästan säkert att köra 32-bitars versionen, så gå med dem. Du kan inte "gömma" ditt IP om du inte kör via en proxy, eftersom undersökningsperioderna måste användas för att skicka paket och göra webben arbete. Det är ytterst osannolikt att någon kommer att "hacka" dig via din IP-adress, det värsta de kan göra är att port scanna dig och vad de försöker skall blockeras av en brandvägg. Föreställningen att en IP-adress som motsvarar ett bankkonto eller kreditkortsnummer och bör skyddas och bevaras genom något sätt är både absurd och orealistisk. Så oroa dig inte om det - bara köra ett anständigt brandvägg.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack Carbon Så Windows XP betyder 32-bitars OS och köra en brandvägg program skyddar IP-adress från inkräktare. Tack så mycket, :) |
|
| |||
| |||
| Den första är lite off. Det finns två versioner av XP, en som nästan aldrig används som gör det möjligt för människor att använda mer än 3.5GB RAM, kallad 54-bitars eller x64 och x86 "32-bitars version. Chanserna är bättre än 99% du använder 32 bitars versionen. Det är inte så tydlig när man har Vista, som sedan kommer de på samma disk många människor använder x64. Så du vill att 32-bitars program, men tror inte att det inte finns några 64-bitarsversionen av XP (eftersom det inte finns).
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Frågor | ghost001 | Gemenskapen Nyheter & Chat | 1 | 27 oktober 2008 12:50 |
| Två frågor här | chrismorris730 | General Hardware Chat | 10 | 8 februari 2008 19:14 |
| Frågor | Jase123 | Web Design, Hosting & SEO | 6 | 10 december 2007 12:56 |
| RAM Frågor | ComputerGuy | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 24 oktober 2007 05:19 |
| Ett par frågor om mitt RAM och CPU | BrucieBonus | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 12 oktober 2007 14:00 |
| Thread Tools | |
| |