![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Virtuelle maskiner (eller VMS) er en spennende ny teknologi som blir stadig mer populære. De lar deg simulataneously kjøre og bruker to eller flere operativsystemer på samme tid, og enkelt bytte mellom de to med et museklikk. Mens oftere brukes på servere for serverkonsolidering, de er like nyttig for den vanlige bruker. Den nyeste inkarnasjoner fra Microsoft Virtual PC 2007 og det er gitt som en gratis nedlasting på Microsofts nettsted. De er ideelle for å teste ut ideer / teorier, leker med virus, betatesting Oss, osv. osv. Mulighetene er uendelige. Denne guiden er ikke en fullstendig referanse, men er nok til å komme i gang. Meste av den er ganske selv forklarende, og når du først får taket på det vil det bli lett. Systemkrav: Den fysiske datamaskinen Krav: Minimum systemkrav for vertsdatamaskinen (som er datasystemet som du er fysisk installerer Virtual Machine programvare) er som følger: Støtter alle Pentium-kompatibel prosessor med minst:
Bakgrunnen for denne meldingen er at Microsoft ikke støtter virtuelle maskiner på Home Oss, dvs du kan ikke ringe MS opp og be om telefonen støtter. Støttede Prosessorer:
Installere Virtual PC 2007: Når du har beregnet alle nødvendige systemkravene og finne fysiske datamaskinen er i stand til å håndtere mer minne belastning og harddisken har rikelig med plass, er du klar til å begynne å installere Virtual PC-programvare. Følg trinnene nedenfor for å installere Microsoft Virtual PC 2007: 1. For å laste ned Microsoft Virtual PC 2007, klikker du på koblingen nedenfor: Virtual PC 2007 2. Når du har lastet ned riktig Setup.exe fil, finne filen og dobbeltklikk Setup.exe for å starte installasjonen. 3. Når installasjonsveiviseren vises, klikker Neste. 4. Du må akseptere betingelsene i lisensavtalen for å fortsette. Klikk Neste. 5. Skriv din kunde og velge om du ønsker å gjøre Virtual PC tilgjengelig for alle som bruker datamaskinen (standard) eller gjøre den tilgjengelig bare for et bestemt brukernavn. Klikk Neste å fortsette. 6. Virtual PC 2007 vil anbefale installasjon til programfiler mappen. Hvis dette er bra med deg, klikker du bare Installer knappen eller klikk Endring knappen for å installere Virtual PC 2007 til et sted du ønsker. 7. Klikk Fullfør knappen Opprette en virtuell maskin: Når du har lastet ned Microsoft Virtual PC 2007 til datamaskinen, kan du nå installere operativsystemet (r) du ønsker. Følg instruksjonene nedenfor for å installere et operativsystem til Virtual PC 2007: 1. Open Virtual PC 2007 og velger Ny. 2. Virtual Machine veiviseren starter. Velg Opprette en virtuell maskin, Og klikk Neste. 3. I Navn og beliggenhet vindu, blar til et sted der du vil plassere Virtual Machine. Jeg foreslår at du oppretter en mappe og lagre alle virtuelle maskiner i det. Klikk Neste. 4. Velg operativsystemet du vil installere fra "Operating System" rullgardinmenyen. Klikk Neste. 5. I minnet vinduet Virtual Machine vil kalkulere minnebruk for operativsystemet du installerer. Du kan enten bruke den anbefalte verdi eller endre minnebruken til et angitt beløp. Klikk Neste. 6. I Virtual Hard Disk Options vinduer, Virtual Machine trenger å legge til en ny virtuell harddisk til systemet. Velg alternativet: En ny virtuell harddisk. Hvis du allerede vet at du har en eksisterende virtuell harddisk installere, velge alternativet: "En eksisterende virtuell harddisk". Klikk Neste. 7. I Virtual Hard Disk Location vinduet, klikker du på Browse -knappen og finn nye harddisken som Virtual Machine har opprettet, og skriv inn et navn på den. Gjennomgå den beregnede størrelsen på harddisken din størrelse at det er nok plass tildelt for operativsystemet og annen programvare du installerer på den. Når du er fornøyd med disse tallene, klikker Neste. 8. Klikk Fullfør. Gratulerer! Du har nå en oppstartbar Virtual PC installert på din fysiske datasystem. Det neste trinnet er å installere virtuelle operativsystemet. Installere et virtuelt operativsystem bruker Virtual PC 2007: 1. Åpne Virtual PC Console. Herfra kan du se 4 tilgjengelige alternativene:
2. Virtual Machine vil støvel til sin størrelse. Sett inn installasjonsmediet på CD-eller DVD-stasjon for operativsystemet du prøver å installere. 3. Når media er installert, tilbakestille Virtual Machine ved å velge Action -- Tilbakestill. 4. Installasjonsprosessen skal begynne. Det kan hende du må trykke en tast for å fortsette. 5. Følg instruksjonene på skjermen ledetekster og fortsette installasjonen akkurat som alle operativsystem installasjon. Når installasjonen av det virtuelle operativsystemet er komplett. Du kan skrive inn Virtual PC Console og begynne å bruke den nye virtuelle operativsystemet. Like! Oppdatering: Download forhåndskonfigurerte Virtuelle Harddisker med OS Det er også mulig å laste ned mange forhåndskonfigurerte virtuelle harddisker (VHD) fra Microsoft. Den beste måten å finne dem ved å søke her: http://search.microsoft.com/results....GB&PageType=99 Når lastet ned, må du ganske enkelt opprette en ny virtuell maskin, og deretter tildele VHD du lastet ned til den, og oppstart. Fin måte å prøve ut Vista eller Server Oss gratis. Det er en catch skjønt, har de fristene som de er evaluering programvare. Men de fleste av dem sist minst 3 måneder.
|
| |||
| |||
| Very nice tut takk! |
|
| |||
| |||
| Takk!
__________________ serverguy |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nice, men det synes jeg ikke kan bruke det
| |||
| |||
| Beklager. Det er en skrivefeil på mine vegne. Hvilken som helst versjon av XP er bra.
|
| |||
| |||
| Oh, ok, jeg kan gi den en gå da. |
|
| |||
| |||
| Na var det ikke en feil, XP Home ikke støttes. Jeg lastet det ned og prøvd å installere, og det sa det var ikke støttet, så jeg gikk for å sjekke nedlastingssiden, og det heller ikke nevne XP Home på støttes liste der heller. |
|
| |||
| |||
| Jeg har oppdatert guiden med hensyn til XP Home og Vista Home Premium. Jeg har også lagt til et avsnitt om nedlasting forhåndskonfigurerte virtuelle harddisker fra Microsoft for å teste med. Flott om du ikke har en XP installere CD og ekstranøkkel.
|
| |||
| |||
| Ah, ok, flott, jeg har det installert nå. Litt off topic, men da hadde du blitt en moderator serverguy? Congrats anyway |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Jeg har fremmet en gang denne kvelden ![]() PS Jeg beklager redigere innlegget over dette, det var en ulykke, jeg mente å klikke på innlegg Svar men hit på Rediger-knappen i stedet, og kunne ikke forstå hvorfor mitt innlegg kom opp under navnet ditt! Viser min newbiness!
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Problemer med å installere ett operativsystem på Virtual PC 2007 | Theresonly1 | General Software Chat | 0 | 1 august 2009 09:54 |
| Virtuelt minne Low | Iguana | Windows-operativsystemer | 1 | 9 juli 2008 16:31 |
| Virtual PC | gaza14 | General Software Chat | 4 | 27 mars 2008 13:09 |
| Tutorial: Installasjonsprogrammet et trådløst nettverk | serverguy | Nettverk, modem og VoIP | 3 | 15 mars 2008 09:13 |
| Virtual PC 7.0.2 for Mac OS X | Tolamac | Linux og alternative OS | 6 | 28 februar 2008 15:32 |
| Thread Tools | |
| |