![]() |
|
|||||||
|
![]() |
|
|
Thread Tools |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Virtual Machines (eller VMS) är en spännande ny teknik som snabbt vinner i popularitet. De tillåter dig att simulataneously köra och använda två eller flera operativsystem samtidigt och sömlöst växla mellan de två med ett musklick. Även vanligare på servrar för server konsolidering, de är lika användbar för den vanliga användaren. Den senaste inkarnationer från Microsoft Virtual PC 2007 och det är endast en gratis nedladdning på Microsofts webbplats.
De är idealiska för att prova ut idéer / teorier, leka med virus, beta testa oss, etc etc. Möjligheterna är oändliga. Denna guide är inte en fullständig referens, men det är nog att komma igång. De flesta är ganska självförklarande, och när du får hänga på det kommer det att bli lätt. Systemkrav: Den fysiska datorn Krav: De minsta systemkraven för den mottagande datorn (som är den dator som du är fysiskt installera Virtual Machine Software) är följande: Europaparlamentet stöder alla Pentium-kompatibel processor med minst:
Anledningen till detta budskap är att Microsoft inte officiellt stöder Virtual Machines på Hem oss, dvs du kan inte ringa MS och be om telefonsupport. Supported Processor:
Installera Virtual PC 2007: När du har beräknat alla nödvändiga system och hitta din fysiska datorn som klarar den extra minne belastningar och hårddisken har gott om utrymme, är du redo att börja installera Virtual PC mjukvara. Följ anvisningarna nedan för att installera Microsoft Virtual PC 2007: 1. För att ladda ner Microsoft Virtual PC 2007, klicka på länken nedan: Virtual PC 2007 2. När du har hämtat rätt Setup.exe fil, leta reda på filen och dubbelklicka på Setup.exe för att starta installationen. 3. När installationsguiden visas klickar du på Nästa. 4. Du måste acceptera villkoren i licensavtalet för att fortsätta. Klicka Nästa. 5. Ange dina kunduppgifter och välja om du vill göra Virtual PC tillgängliga för alla som använder datorn (standard) eller göra den tillgänglig endast för ett visst användarnamn. Klicka Nästa att fortsätta. 6. Virtual PC 2007 kommer att rekommendera att installera på ditt program files mappen. Om detta är bra med dig, klickar du bara på Installera -knappen eller klicka på Ändra knappen för att installera Virtual PC 2007 till en plats som du väljer. 7. Klicka på Mål knappen Skapa en virtuell maskin: När du har hämtat Microsoft Virtual PC 2007 till din dator kan du nu installera operativsystemet (s) för att förstora. Följ instruktionerna nedan för att installera ett operativsystem som Virtual PC 2007: 1. Öppna Virtual PC 2007 och välj Ny. 2. Den virtuella maskinen startas. Välj Skapa en virtuell maskin, Klicka på Nästa. 3. I namn och plats fönstret, bläddra till en plats där du vill placera dina Virtual Machine. Jag föreslår att du skapar en mapp och spara alla dina virtuella maskiner i den. Klicka Nästa. 4. Välj det operativsystem som du vill installera från "Operativsystem" rullgardinsmenyn. Klicka Nästa. 5. I Memory fönster, Virtual Machine beräknar minnesanvändningen för operativsystem du installerar. Du kan antingen använda det rekommenderade värdet eller ändra minnesanvändningen till ett visst belopp. Klicka Nästa. 6. I Virtual Hard Disk Val fönster, Virtual Machine kommer att behöva lägga till en ny virtuell hårddisk till datorn. Välj alternativet: En ny virtuell hårddisk. Om du redan vet att du har en befintlig virtuell hårddisk installera, välj alternativet: "En befintliga virtuella hårddisken". Klicka Nästa. 7. I Virtual Hard Disk Läge fönstret, klicka på Bläddra -knappen och leta reda på nya hårddisk som Virtual Machine har skapat och skriv in ett namn för det. Granska beräknade storlek på hårddisken storlek att se till att det finns tillräckligt utrymme avsatts för operativsystemet och annan programvara som du planerar att installera om det. När du är nöjd med dessa siffror, klicka Nästa. 8. Klicka Mål. Gratulationer! Du har nu ett startbart Virtual PC installeras på din fysiska datasystem. Nästa steg är att installera Virtual operativsystem. Installera ett virtuellt operativsystem du använder Virtual PC 2007: 1. Öppna dina Virtual PC Console. Härifrån kan du se 4 alternativ:
2. Virtual Machine kommer att starta upp till sina huvudfönstret. Sätt ditt installationsmedia på CD eller DVD-enhet för operativsystemet du försöker att installera. 3. När media är installerat återställa din Virtual Machine genom att välja Åtgärd -- Återställ. 4. Installationsprocessen bör inledas. Du kan behöva trycka på valfri tangent för att fortsätta. 5. Följ instruktionerna på skärmen uppmanas och fortsätta installationen precis som du skulle alla operativsystem installationen. När installationen av ditt virtuella operativsystem är klar. Du kan ange din Virtual PC Console och börja använda din nya virtuella operativsystem. Njuta av! Uppdatering: Hämta förkonfigurerade virtuella hårddiskar med OS Det är också möjligt att ladda ner många förkonfigurerade virtuella hårddiskar (VHD) från Microsoft. Det bästa sättet att hitta dem är genom att söka här: http://search.microsoft.com/results....GB&PageType=99 När hämtas du helt enkelt skapa en ny virtuell maskin och sedan tilldela VHD du hämtade den, och starta upp. Bra sätt att prova på Vista eller Server OSS gratis. Det finns en hake dock, de har tid eftersom de är utvärdering programvara. De flesta av dem pågår under minst 3 månader.
|
|
|||
|
|||
|
Very nice Tut tack!
|
|
|
|||
|
|||
|
Tack!
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Nice, men det verkar jag inte kan använda det
|
|
|||
|
|||
|
Ledsen. Det är ett stavfel på min räkning. Varje version av XP är bra.
|
|||
|
|||
|
Oh, ok, jag kan ge det ett försök då.
|
|
|
|||
|
|||
|
Na, det var inte ett felaktigt, XP Home stöds inte. Jag hämtade den och försökt att installera och det sa att det var inte stöds, så jag gick för att kontrollera att ladda ner sidan och det inte heller nämna XP home på stöd lista där heller.
|
|
|
|||
|
|||
|
Jag har uppdaterat vägledning när det gäller XP Home och Vista Home Premium.
Jag har också lagt till ett avsnitt om nedladdning förkonfigurerade virtuella hårddiskar från Microsoft gratis att testa med. Bra om du inte har en XP-installation CD och reservdelar till nyckel.
|
|||
|
|||
|
Ah, ok, bra, jag har det installerat nu.
Lite off topic, men när blev du en moderator serverguy? grattis ändå
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jag har främjat någon i kväll ![]() PS Jag ber om ursäkt för att redigera ditt inlägg ovan här, det var en olycka, jag menade att klicka på Post Reply men drabbades på knappen Redigera i stället, och då kunde inte förstå varför mina inlägg kom upp under ditt namn! Visar min newbiness!