![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| hej jag skulle vilja göra ett program för praxis om hur man gör en Visual Basic-program och jag vill att det ska trycka på bokstaven Z varje 50milliseconds. Jag vill göra 2 knappar och när jag skjuta en man börjar i 2min och när jag trycker min F2 knappen Jag vill att det ska sluta väder eller inte ett annat program är över det. (Windows Live post överst) Hur skulle jag göra det? (Vänlig och visa kodning och förklara knappar etc.) tack |
|
| |||
| |||
| Jag kan inte nu, vad du exakt skulle nås, men provet (med en form) se ut som (med en form, etikett och timer - för Temne händelser måste det vara): ---------------------------------------------- Private Sub Form_Load () Timer1.Interval = 1000 "det är 1 SEK, för 50 ms måste 50 Label1 = "" "bara för prov resultat End Sub Private Sub Timer1_Timer () Command1_KeyPress (ASC ( "Z")) "åberopa en KeyPress händelsen för form End Sub ------------------------------------------------ Den label1 är bara för provet Andra tail mail jag förstår inte riktigt, men jag sak, Du kan använda viktiga händelser (KeyPressed, KeyDown, KeyUp och så vidare) Vänliga hälsningar PawelT |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur gör jag en kontakt med oss knappen på min webbplats | Breaker3D | Web Design, Hosting & SEO | 8 | 25 februari 2009 07:53 |
| Visual Basic HJÄLP! (öppna nya form) | ryannathans | General Software Chat | 10 | 23 januari 2009 15:42 |
| Visual | nessa2 | PC & Console Gaming | 2 | 11 februari 2008 05:18 |
| Vista med Visual Basic | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 1 | 27 november 2007 14:25 |
| Visual Basic 6 | momuncoderlife | Web Design, Hosting & SEO | 4 | 8 november 2007 02:54 |
| Thread Tools | |
| |