mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

VPN-programvara?

Reply

Thread Tools
Old 22 august 2007, 04:51
New Member Group

Default VPN-programvara?

Hej alla

Vårt företag (endast 6 anställda) har en VPN-konfiguration (bara Windows XP en) som gör att alla i personalen till en huvuddator i vårt kontor. På så sätt de två borrningar besättningar kan logga in och uppdatera borrning data oavsett var de är. Det finns även några fler fördelar som stannar oss bara via e-post.

För att begränsa historia kort när två personer försöker logga in på den första person som är ansluten är startade anslutningen. Detta kan uppenbarligen vara riktigt irriterande om i mitten av något viktigt.

Kan någon föreslå ett program eller metod för att stoppa detta händer? Om vi måste installera ny programvara jag skulle bli en kontroll och hålla det hela igång. Tack på förhand för eventuella svar!

-Stephen.
Old 17 December 2007, 18:07
Banned Group

Default VPN-programvara?

Jag gissar att ni använder ett konto. Prova att göra användarkonton för varje person och be dem logga in med sitt eget konto. Om du använder bara ett konto för alla som kommer att hända och om du tillåter anonyma anslutningar är det osäkra. Om du har olika konton per person sedan efter det och jag kommer att föreslå andra saker.
Old 19 Mars 2009, 13:35
New Member Group

Default VPN-programvara?

Dessutom, om du använder Terminal Services, se till att du faktiskt logga ut i slutet av sessionen och inte bara att klicka på X längst upp på skärmen. Annars kommer de att vara aktivt och så småningom Windows rapporterar att du har överskridit det maximala antalet tillåtna anslutningar.

Om detta inträffar måste du logga in på en konsol session och logga ut den aktiva ett.
Old 19 mars 2009, 13:40
Administrator Group

Default VPN-programvara?

Varför är du svarar på en tråd från 2007?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 19 Mars 2009, 13:58
New Member Group

Default VPN-programvara?

Oops! Detta meddelande har högt upp på sidan 1 i min uppfattning av General Software Chat, och jag antog att det var nytt. Det kommer att lära mig att ägna större uppmärksamhet nästa gång.
Old 19 Mars 2009, 13:59
Administrator Group

Default VPN-programvara?

Inga problem, bara hade ett fåtal skräppostspridare nyligen som har en habbit av gräva upp gamla grejer så var tvungen att kolla.

Carry on.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Software. mpenney Windows-operativsystem 14 19 oktober 2008 14:54
AOL 9VR Software mrdaveyk Nätverk, Modem & VoIP 1 7 december 2007 09:47
Ups Med Software panda78 Cases & Power Supplies 2 5 december 2007 07:32
Software CD Tingeling General Software Chat 7 29 november 2007 03:41
Rätten programvara? noah_johny Digital Imaging & Skrivare 3 1 august 2007 13:27
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.