![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jag är intresserad av att göra en fil med bilder med skriftliga fraser på engelska och spanska. Mitt barnbarn har blivit mycket intresserad av spanska och hans föräldrar inte kan läsa spanska. Jag skulle vilja ge honom en samling bilder från en bok han har med engelska och spanska fraser, fast så att han kan klicka på enskilda ord att höra dem uttalas, eller på en annan knapp för att höra hela frasen uttalas. Jag skulle ge ljudklipp. Det är gränssnittet struktur som har mig förbryllad. Jag gjorde min planering i förskolan fönster tid, men jag har gjort lite hjälp VBA, Visual Basic som medföljer Excel. Några förslag? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej
Lätt att göra en bild i en klickbar knapp i Excel. Tänk dock att Excel inte kan direkt spela upp ljud - det är dock kod tillgänglig för att göra detta. Jag gissar att detta kan vara möjligt i saker som Word eller Powerpoint men jag vet inte någon som kodar för dessa program. Vilken version av Excel kan du använda? Mitt System: It's all mine ...
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag behöver hjälp - Mitt tangentbord knappar är ställt till | Iron_Aden | Windows-operativsystem | 9 | 12 september 2009 02:36 |
| Vilken programvara kan hjälpa mig göra ett spel ombord? | stevennkira | General Software Chat | 0 | 17 juni 2009 16:12 |
| IE7 i XP. alla knappar och verktygsfält saknas | Chang | Webbläsare & FTP Klienter | 0 | 7 juni 2009 00:03 |
| Toshiba Satellite medier knappar | sxoxuxnxdx | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 7 januari 2008 19:35 |
| Problem med min pilknapparna - akut | augusterodin | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 4 | 19:e sep 2007 05:37 |
| Thread Tools | |
| |