![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, så här är läget. Jag har en sida med en div på sidan, längst upp och längst ned. I div på sidan till vänster på 225px. I div ovanpå är 25px, och div på botten är 20px. Vad jag vill är en div i mitten av dem alla, och det ändrar (och är Bläddringsbara) baserat på besökarnas webbläsare storlek. Vad jag har fungerar, men kommer inte att rulla, och är inte rätt bredd så jag har till mitt allt mitt innehåll i den. Dess bara använda bredden av webbläsare, men skjuts över lite med en marginal, så det faktiskt hänger över under sidofältet. En snabb skiss av vad jag har är i bilagor. Några idéer? Nyckel: Menyn är toppen. bottom_menu är den nedre menyn. innehåll är den del jag behöver hjälp med, i mitten. sidofältets är vad som händer på sidan. CSS: Kod: @ charset "UTF-8"; / * CSS Document * / html ** height: 100%; ) img ** border-style: none; color: # FFF; text-align: center; ) kroppen ** height: 100%; width: 100%; margin: 0px; padding: 0px; background-color: # 000; ) . sidofältets ** background-image: url (.. / images / sidebar / background.png); background-repeat: upprepa-y; width: 225px; min-height: 100%; ståndpunkt: fast; top: 25px; left: 0px; overflow: hidden; padding-left: 5px; padding-top: 5px; font: 12px Helvetica, Arial, sans-serif; color: # 666; z-index: 1; ) . menyn ** background-image: url (.. / images / top_menu / background.png); background-repeat: upprepa-x; width: 100%; height: 25px; ståndpunkt: fast; top: 0px; left: 0px; overflow: hidden; padding-left: 5px; ) . innehåll ** width: 100%; top: 25px; height: 100%; overflow: hidden; ståndpunkt: fast; padding-left: 5px; padding-top: 5px; background-color: # FFF; margin-left: 112px; font: 14px Helvetica, Arial, sans-serif; ) . bottom_menu ** background-image: url (.. / images / bottom_menu / background.png); background-repeat: upprepa-x; width: 100%; height: 20px; ståndpunkt: fast; bottom: 0px; left: 0px; overflow: hidden; padding-left: 5px; z-index: 2; font: 12px Helvetica, Arial, sans-serif; ) HTML (DIV Placement): Kod: INNEHÅLLET i sidomenyn INNEHÅLLET I TOP MENU INNEHÅLLET I BOTTEN MENU INNEHÅLL innehåll |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| PowerPoint 2007 Text Ändra storlek på sig själv! | xactly | Office Suites & Applications | 2 | 27 November 2009 16:27 |
| Windows PC Loggning Off automatiskt | Tingeling | General Software Chat | 7 | 3 februari 2009 04:40 |
| Bild resizing program? | pete21 | Multimedia & Codecs | 3 | 26 januari 2009 03:47 |
| Computer Hängmappar automatiskt | sherytiger | General Hardware Chat | 28 | 9 april 2008 09:19 |
| Forum resizing | Athlon | Gemenskapen Nyheter & Chat | 1 | 4 oktober 2006 08:38 |
| Thread Tools | |
| |