![]() |
|
| |||
| |||
| CCTLDs er landet basert tredje domenenavn. Hvis du noterer CCTLDs er betydelig dyrere enn vanlig tredje domene (TLD) navn hastighet. Hvorfor er det slik? Er det noe å gjøre med loven om tilbud og etterspørsel? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du noen eksempler på de som ikke forstår?
| |||
| |||
| Du har din normale domenenavn som dette www.yourdomain.com , Som er et tredje domenenavnet type. For et land basert domenenavn, det er en annen forlengelse som dette www.yourdomain.com.au . Forlengelsen au er landets basert utvidelse for Australia. Nå www.yourdomain.com er mye billigere enn www.yourdomain.com.au . Sistnevnte type domenenavnet synes å være den dyreste blant kommersielle domenenavn. Jeg wondfer hvorfor ? |
|
| |||
| |||
| . com ble innført første måten før noen andre domenet avslutninger ble tilgjengelig. Dermed er det mindre valget dermed hvorfor de gir dem bort. |
|
| |||
| |||
| Jeg tror prisen faktor kan være en måte å jevne kritikkløs kjøp av CCTLDs. Cybersquatters er alle over Internett venter til streik hvis det er gode domenenavn skal erverves som skal selges senere for en god fortjeneste. |