![]() |
|
| |||
| |||
| Landsdomänerna är landet bygger tredje nivå domännamn. Om du upptäcker landsdomäner är betydligt dyrare än den normala tredje huvuddomän (TLD) namn takt. Varför är det så? Är det något att göra med att lagen om utbud och efterfrågan? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du några exempel för dem som dont förstå?
| |||
| |||
| Du har din normala domännamn så här www.yourdomain.com Som en tredje nivå domännamn typ. För ett land baserat domännamn, det finns en annan förlängningen så här www.yourdomain.com.au . Förlängningen au är det land bygger förlängning för Australien. Nu www.yourdomain.com är mycket billigare än www.yourdomain.com.au . Den senare typen av domännamn tycks vara det dyraste bland kommersiella domännamn. Jag wondfer varför ? |
|
| |||
| |||
| . com infördes första sättet innan någon annan domän slut blev tillgängliga. Därtill finns det färre valmöjligheter alltså varför de ger bort dem. |
|
| |||
| |||
| Jag tror att priset kan vara ett sätt att jämna urskillningslös inköp av toppdomäner. Cybersquatters alla via Internet väntar på att få stryk om det finns bra domännamn som skall förvärvas som kommer att säljas senare för en god vinst. |