mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Chat box i iframe fråga

Reply

Thread Tools
Old 19 juni 2009, 18:36
New Member Group

Default Chat box i iframe fråga

Hej,

Jag har utvecklat nya chat program precis som i orkut använder iframe.I används ejaberd som chattservern och jwchat som kund side.Its fungerar i Firefox. Men vissa frågor i IE.First av alla utformningen av chattfönstret broken.I bygga chattfönstret använder iframe med dynamiskt skapa den med hjälp av JavaScript.? I IE webbsida visas i en ram och under chattfönstret visar olika ram. Kan någon föreslå lösning
Tack på förhand
Old 24 juni 2009, 00:55
Givargruppen

ok simplequestion .. Visste du koden platsen medan du använder FF? om så är fallet så kommer det att göras för FF och kod kommer att delas i en annan exploere prova kodning och perfekt för dvs:) än detta min vän Jag har ingen aning om webbplatsen kodning.
Old 25 juni 2009, 02:01
Ledamot Gruppen

Använd en IF uttalande att webbsidan visa en annan formatmall när webbläsaren Internet Explorer eller en annan webbläsare. Du kan nummer 2 ark detta sätt och det gör att du kan ha en helt fungerande firefox stil och en IE stil.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Gör div / iframe helskärmsläge / återgå till ursprunglig storlek dvs gillar YouTube-videor Jjinn1 Web Design, Hosting & SEO 0 28 maj 2009 01:35
Random Chat ComputerGuy Off Topic Discussion 34 30 april 2008 17:16
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.