![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok, och jag spelar detta MMORPG och det inkluderar fraktioner etc, och jag är en ledare för en, så att saker vistelse organiserade jag hålla allas statistik etc i ett Excel-dokument. Men detta innebär det problem som är svårt för andra fraktion medlemmar för att visa det (de behöver budskap mig i spelet för info de behöver) Så jag tänkte, eftersom jag inte använder min hemsida, jag skulle kunna använda det för att vara värd för denna dokumentet. Men jag vet inte något om webbplatsen kodning, så jag behöver lite hjälp.
Jag tror att det är allt jag behöver, men jag ska lägga till fler om jag tänker på någonting. Vad för program jag kan använda, kan jag använda någon freeware program eller alla program som har en gratisabonnemang hämta, så länge som det inte krävs för att hålla webbplatsen fungerar. Jag skulle också kunna använda Hemsida (min pappa har en kopia jag kan låna) och eventuellt Dreamweaver (inte säker på att min pappa har en kopia av detta eller inte) Tack alla för er hjälp, jag vet att jag kommer att få massor av svar med det nya poängsystemet Mitt System: Första OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| PM mig - jag har något som du kanske vill höra om allt Dreamweaver.
| |||
| |||
| Är det lagligt? |
|
| |||
| |||
| PM mig. |
|
| |||
| |||
| Jag skulle vilja föreslå att det inte är - Undvik! |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, inte gör det olagliga Dreamweaver. Det är uppenbart olagligt. Skapa det du vill ha kommer att bli svårt om du har någon tidigare erfarenhet. Bild på ungefär ett år att lära sig att skapa vad du vill göra. Du har två alternativ: Skaffa ett manus, sett ett program som någon redan har skrivit. Det kan även vara en speciellt skriven för vad du vill göra och som är utformat för ditt spel. Använd en webbtjänst, något som Google Docs. Men det kan vara svårare att kontrollera tillträdet etc. Egentligen är det bästa som går att använda en wiki. Det skulle vara perfekt. Du måste installera några Wiki programvara på din värd, kanske Media wiki. Då inrättades kanske ett offentligt, öppet för alla hemsidan. Därefter har ett alternativ där användare kan registrera sig och efter att du har godkänt dem, sedan kan se resultattavlan etc. Om du ger sitt användarkonto tillstånd, de kan redigera dokument som behövs. Det skulle vara en stor nytta av en wiki.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Webbplats Hjälp | cpustud | Web Design, Hosting & SEO | 2 | 16 januari 2008 15:01 |
| Bästa gratis hemsida för en webbplats? | mxmad32 | Web Design, Hosting & SEO | 9 | 10 januari 2008 11:58 |
| Jag har nyligen inrättat en webbplats vänligen hjälp | simon1990 | Web Design, Hosting & SEO | 15 | 9 december 2007 17:15 |
| Min hemsida ... l @ @ k | Cew27 | Web Design, Hosting & SEO | 5 | 30:e sep 2007 12:01 |
| Thread Tools | |
| |