mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

HTML Redaktion

Reply

Thread Tools
Old 9 januari 2008, 14:17
Givargruppen

Default HTML Redaktion

Jag berättade för jag behöver en html-editor för att ändra en del av mina webbplatser sidor.

Jag har hört talas om några liknande Dreamweaver, men har sett andra för bara några pounds vissa hävdar att de är lika bra som de dyra gör mjukvara ..... mycket förvirrande!

I dont vill bygga webbplatser bara göra mitt litet redigering ........ Behöver jag Dreamweaver ???.... Är de andra upp till scratch ???..... Kan jag få med med en av dessa billiga dem utanför ebay för vad jag vill göra ??..... Alla rekommendationer???

Tack
Old 9 januari 2008, 14:26
Administrator Group

Default HTML Redaktion

Crimson Editor är perfekt för just koden är det inte WYSIWYG.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9 januari 2008, 15:55
Moderator-gruppen

Default HTML Redaktion

Du kanske vill titta på Adobe Contribute

http://www.adobe.com/products/contribute/?xNav=WSCT

Det är bra om allt du behöver göra är att uppdatera.

Varför inte be den person som har byggt hemsidan vad han rekommenderar?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 9 januari 2008, 16:21
Ledamot Gruppen

Default HTML Redaktion

Om alla som du vill redigera texten, kan du använda valfri textredigerare.
TextPad är bra, det är Notepad + +
Dessutom kan du förhandsgranska vad du har gjort.

Om du inte tänker på något mer komplicerat att byta ord, eller lägga till ett nytt stycke, behöver du inte aktuella tekniska program som Dreamweaver.

MEN
Under inga omständigheter använda FrontPage är det en fruktansvärd html-editor.

PS Ja, alla andra html-redigerare är upp till det, såvida de inte är den typen som säger "Dra och släpp" eller "bara klicka och skriv" Dessa företag använder massor av absolut positionering, vilket kan ge oväntade problem. Även aldrig använda något som säger att det kan "också spara som HTML" i dessa program tenderar att konvertera från något annat format till HTML och gör en röra av th ecode. T.ex. Word, Excel, något skrivbord offentliggöra och liknande bör undvikas liksom pesten.
Old 10 januari 2008, 13:52
Givargruppen

Default HTML Redaktion

Tack alla.

I dag var att titta på saker som du rekommenderade och slutade titta på Dreamweaver på eBay.

Tanken på att göra min egna webbplatser enkelt med Dreamweaver verkligen tilltalar mig men varför 3 olika versioner av samma sak? och varför de säger alla studerande version? och som en skulle en proffesional använda för att göra sina webbplatser?
Old 11 Januari 2008, 03:19
Ledamot Gruppen

Default HTML Redaktion

Dreamweaver har uppdaterats regelbundet under årens lopp, så du kan se versioner från olika år, när namnet ändrats något. Den senaste versionen är nu märkesvaror Abode som de köpte Macromedia.

Student versioner finns för studenter vid högskolor, så ge dem mjukvara till rimliga priser och få dem fast på den, så att de förhoppningsvis perseude en arbetsgivare att köpa programvara som de redan vet hur man använder. Student versioner av de flesta program inte cutdown versioner, men saknar ofta en tryckt manual.

En professionell använder någon version (även om senare versioner är givetvis bättre), eftersom programmet inte göra bra hemsidor, en professionell goda sinne, erfarenhet, kompetens, kunskap och insikt gör. Jag kan göra samma webbplats med Dreamweaver eller TextPad eller Notepad + + (och ofta använda antingen en för att redigera dem). Expensive programvara kommer inte att göra dig en webbdesigner - en vän har just gjort sin egen webbplats i DW och det är inte bra alls, till exempel. Expensive programvara bara gör det lättare för dig att göra.

Var medveten om att vissa annonsörer på eBay försöker sälja dig KompoZer (men de kallar det CompoZer) som är en gratis WYSIWYG-paketet, som finns från www.kompozer.net Det är lätt att använda också. Och gratis. Om du inte kan bygga en webbplats i KompoZer, skulle du verkligen kämpa med DW.
Men du bör lära dig mer om html och css för att göra saker enklare. Mycket lättare. Speciellt när du kommer och ber om hjälp.

PS Bidra är fallet när en designer bygger sidor och annan personal redigera innehållet, vanligtvis kontorspersonal bara skriva in saker. Eller människor från flera olika avdelningar redigera sin egen del av webbplatsen.

PPS Undvik riktigt gamla versioner av DW gillar DW3 (jag har en kopia själv). Det skapar dålig kod som kan vara svår att uppdatera för hand. Och det har liten uppfattning om hur man kan visa flottar, till skillnad från KompoZer.
Old 11 Januari 2008, 05:09
Givargruppen

Default HTML Redaktion

Tack Dr John och vad du säger är sunt förnuft.
Old 7 februari 2008, 11:20
Ledamot Gruppen

Default HTML Redaktion

Im complety med Dr John när det gäller att Dreamweaver bara göra det enkelt för dig men de gör det?
när jag började skapa webbsidor med Dreamweaver var jag med hjälp av HTML editor + delad skärm så jag kan lägga till div-taggar och bordsoliver objekt direkt på sidan. Detta Dreamweaver gjorde precis som det läggs mycket kod ontop av varandra till dess en stor röra.

Jag hade flera clasess i rad som
<p class="bold"> <p class="italic"> innehåll </ p>

detta inte du mig som ibland används i div1 eller div2 (inte säker på varför).

När du sedan läsa igenom koden (och especialy om ditt lärande) det ger en mycket dålig uppfattning om hur skriptet är tänkt att se ut och fungera.

Mitt råd om ditt lärande använda notepad + + det är lätt att använda och låter dig prieview vad du har gjort (ja du kan göra det ändå med notepad men det tar mindre tid) den har även manus rätta och du kan välja det språk som du wrighting i + har en ganska feiw patch nedladdningar.

Hoppas jag gjorde bemärkelse.
Old 7 februari 2008, 11:55
Givargruppen

Default HTML Redaktion

Jag använder Dreamweaver, tycker det är väldigt lätt

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 8 februari 2008, 13:43
Givargruppen

Default HTML Redaktion

Välja editor beror på vissa faktorer ... hur du vill kod eller design, vilken är din kompetens, vad är din budget för att köpa betalas redaktörer ... etc.

Här är några redaktörer

Adobe Dreamweaver
Vattentät PHPEdit
NuSphere
PHPEd
Notepad + +
Editpro + +
Comodo Editor
Zend Editor

Sök din redaktör härifrån http://www.php-editors.com/ enligt önskemål.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
HTML i Textredigeraren, fungerar inte Windwalker55 Web Design, Hosting & SEO 0 1 juni 2009 02:13
Flash & Html Webbplats Hjälp harryc Web Design, Hosting & SEO 3 9 januari 2009 06:49
HTML Webdesign <div> tag? Ryan C Web Design, Hosting & SEO 4 5 januari 2009 07:17
Fråga om html oobrokensilence Web Design, Hosting & SEO 5 20 juni 2008 13:58
Html hjälp med form. oobrokensilence Web Design, Hosting & SEO 5 19 februari 2008 16:12
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.