![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg lærte HTML ca 4-5 år siden, og jeg har temmelig meget behersker anvendelsen af tabeller til at formatere min websteder. Men når jeg ser på kilden til side websteder nu en dage, de er fulde af dette tag. Hvad er det? Behøver jeg at bruge tag? Er der noget galt med bare at bruge tabeller? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tabeller bør kun anvendes til tabelform indhold, ikke formatering. Div er den rigtige måde både at formatere indhold og anvendelse stylesheets til det pågældende indhold.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. " Mit system: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du skal lære at adskille indhold fra stil.
| |||
| |||
| CSS har eksisteret i omkring 12 år nu, og har været det vigtigste middel til at stil websteder for de sidste fem eller seks år. Tabeller ikke for sidelayout, de er for tabeller af data. En div er en såkaldt generisk container. Du satte side indholdet i divs, og placering af divs forhold til hinanden, normalt ved hjælp af flydende dem. Undgå at bruge absolutte positionering, hvor det er muligt, da det kan resultere i problemer i forbindelse med re-størrelsessortering den viewport. Det er også normalt at få nogle divs inde i en anden div. Jeg tror du har en masse at indhente - besøge sitepoint og få nogle af deres indledende bøger om at bruge CSS til layout. Jeg vil foreslå "Byg dit eget websted den rigtige måde at bruge HTML og CSS", "HTML upotia, designe uden tabeller" og "Landestøttestrategien Anthology". Få de seneste editons i hvert enkelt tilfælde. Jeg vil ignorere deres seneste bog "Alt, hvad du kender abot css er forkert", da det synes at dække css3, som stadig er i udvikling, og de fleste af de ting, der ikke understøttes i de nuværende browsere (uanset browser fabrikanter og fanatiske fortalere fortælle dig!) Men hvis du kun kan give en bog derefter få CSS Beherskelse Advanced Web Standards Solutions af Andy Budd. Faktisk får denne bog sammen med en af sitepoint bøger. Hvis du ønsker at lære mere om CSS, kan du prøve www.cssbasics.com og www.htmldog.com CSS havde problemer, når det først dukkede op, da browsere alle understøttede differnet mængder af det, og nogle gjorde tingene deres egen måde, men situationen har forbedret sig meget i de sidste par år, og der er masser af steder, der giver afprøvet css baseret layouts - Google er din ven. |
|
| |||
| |||
| En div er ligesom shrink-indpakning noget - på egen hånd, har det ingen faste dimensioner på alle - det udvider sig eller falder i forhold til dens indhold. Hvis du ønsker at få alle de kloge og sæt egenskaber for div (og der er masser eller egenskaber, du kan give det), skal du give den et id eller en stil (f.eks <div id="header">), derefter definere disse ved hjælp af CSS (sædvanligvis forbundet i din header-tag som en særskilt fil): # header (width: 100%; height: 50px; color: blue;) Det er bemærkelsesværdigt enkel og du kan lære dig selv ved at kigge på andre websteder 'kode. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Jeg har brug for et navn til min webdesign virksomhed? | peterporzsolt | Web Design, Hosting & SEO | 7 | 2 marts 2009 08:06 |
| Spørgsmål om html | oobrokensilence | Web Design, Hosting & SEO | 5 | 20. jun 2008 13:58 |
| Quick html spørgsmål ... | kpbotbot | Web Design, Hosting & SEO | 1 | 17th May 2008 04:04 |
| HTML Editors | megabyte | Web Design, Hosting & SEO | 11 | 21. apr 2008 15:01 |
| HTML Hjælp med form. | oobrokensilence | Web Design, Hosting & SEO | 5 | 19 februar 2008 16:12 |
| Thread Tools | |
| |