![]() |
|
| |||
| |||
| Ik leerde HTML ongeveer 4-5 jaar geleden en ik heb nogal veel beheerst het gebruik van tabellen voor het opmaken van mijn websites. Echter, als ik kijk naar de bron voor de pagina-sites nu een week ze vol van deze tag. Wat is het? Moet ik voor het gebruik van de code? Is er iets mis is met behulp van tabellen? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tabellen mogen alleen worden gebruikt voor tabelvorm inhoud, niet formatteren. Div is de juiste manier, zowel voor het opmaken van inhoud en toepassing van stylesheets aan die inhoud.
"Ik hield van de P182 zo dat, wanneer mijn vrouw was al luidruchtig en nodig alle soorten reiniging, kocht ik haar een. En toen wilde ik een kat, ik kocht een P182. De P182 is niet per se een kat, maar het is nog steeds een uitstekende kopen. " Mijn Systeem: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Je moet leren om afzonderlijke inhoud van stijl.
| |||
| |||
| CSS is al ongeveer 12 jaar nu, en is de belangrijkste manier om de stijl websites voor de laatste vijf of zes jaar. Tabellen niet voor pagina-indeling, worden ze voor de tabellen van de gegevens. Een div is een zogenaamde generieke container. U de pagina-inhoud in divs, en de positie van de divs ten opzichte van elkaar, meestal door drijvende hen. Vermijd het gebruik van absolute positionering, waar mogelijk, omdat het kan leiden tot problemen op re-Sorteringsvoorschriften de viewport. Het is ook normaal dat sommige divs binnen een andere div. Ik denk dat je er veel in te halen - bezoek sitepoint en krijgt een deel van hun inleidende boeken over het gebruik van CSS voor lay-out. Ik wil wijzen op "Bouw uw eigen website op de juiste manier met behulp van HTML en CSS", "HTML upotia, ontwerpen zonder tabellen" en "The CSS Anthology". Ontvang het laatste editons in elk geval. Ik wil negeren hun meest recente boek "Alles wat je weten abot css is fout" als het lijkt te dekken CSS3, die nog steeds in ontwikkeling, en de meeste van de spullen wordt niet ondersteund in de huidige browsers (ongeacht de browser fabrikanten en fanatieke pleitbezorgers vertellen u!) Maar, als je alleen kan het zich veroorloven een boek krijgen dan CSS Meesterschap Advanced Web Standards Solutions door Andy Budd. In feite krijgen dit boek, samen met een van de sitepoint boeken. Als u meer wil weten over css, probeer www.cssbasics.com en www.htmldog.com CSS problemen had toen het voor het eerst verscheen, als alle browsers ondersteund andersluidend hoeveelheden en sommige dingen hebben hun eigen manier, maar de situatie is sterk verbeterd in de afgelopen jaren, en er zijn tal van sites die beproefde css gebaseerd lay-outs - Google is uw vriend. |
|
| |||
| |||
| Een div is als psychiater-inwikkeling iets - op haar eigen, zij heeft geen vaste afmetingen te allen - zij groeit of krimpt met betrekking tot de inhoud ervan. Als u wilt dat om alle slimme en eigenschappen van de div (en er zijn genoeg of eigenschappen die u kunt geven), moet je dit een id of een stijl (bijvoorbeeld <div id="header">), dan definiëren deze met behulp van css (meestal gekoppeld in uw kop-tag als een apart bestand): # header (width: 100%; height: 50px; color: blue;) Het is opmerkelijk eenvoudig en je kunt leren jezelf door eens te kijken naar andere sites' code. |