![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg lærte HTML ca 4-5 år siden, og jeg har ganske mye mestrer bruk av tabeller for å formatere mine nettsteder. Men når jeg ser på kilden for siden webområdene nå dagene de er fulle av denne koden. Hva er det? Må jeg bruke koden? Er det noe galt med å bruke tabeller? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tabeller skal kun brukes til Tabellrapporten innhold, ikke formatering. Div er den riktige måten både å formatere innholdet og bruke stilark til innholdet.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du må lære å skille innholdet fra stil.
| |||
| |||
| CSS har eksistert i ca 12 år nå, og har vært den viktigste måten å style nettsteder for de siste fem eller seks år. Bordene er IKKE for sidelayout, de er for tabeller med data. En div er det som kalles et generisk container. Du plasserer siden innholdet i divs, og plassere divs forhold til hverandre, vanligvis av flytende dem. Unngå å bruke absolutt plassering der det er mulig, ettersom det kan føre til problemer på nytt størrelseshåndtakene i viewport. Det er også vanlig å sette noen divs i en annen div. Jeg tror du har mange fanger opp å gjøre - gå sitepoint og få noen av sine innledende bøker om hvordan du bruker CSS for layout. Jeg vil foreslå "Bygg ditt eget nettsted den rette måten å bruke HTML og CSS", "HTML upotia, designer uten bord" og "CSS Anthology". Få siste editons i hvert enkelt tilfelle. Jeg vil ignorere sin siste bok "Alt du vet abot css er galt" som det synes å dekke css3, som fortsatt er i utvikling, og det meste av ting ikke støttes i dagens nettlesere (uansett nettleser produsenter og fanatical talsmenn fortelle deg!) Men hvis du bare kan ha råd til en bok deretter få CSS mestre Advanced Web Standards Solutions av Andy Budd. Faktisk får denne boken sammen med en av sitepoint bøker. Ønsker du å lære mer om css, prøver www.cssbasics.com og www.htmldog.com CSS hadde problemer når den først dukket opp, som nettlesere alle støttede differnet mengder av det, og noen gjorde ting sin måte, men situasjonen har bedret seg betraktelig de siste årene, og det er mange nettsteder som har prøvd og testet css basert layouts - Google er din venn. |
|
| |||
| |||
| En div er som krympe-innpakning noe - på egen hånd, det har ingen sett dimensjoner på alt - det utvider eller krymper i forhold til innholdet. Hvis du ønsker å få alle flink og sette egenskaper for div (og det fins eller egenskaper du kan gi det), må du gi den en ID eller en stil (for eksempel <div id="header">), deretter definere disse bruker css (vanligvis knyttet i topp-koden som en egen fil): # header (width: 100%; height: 50px; color: blue;) Det er utrolig enkelt, og du kan lære deg selv ved å se på andre områder "kode. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Jeg trenger et navn for min webdesign selskap? | peterporzsolt | Web Design, hosting & SEO | 7 | 2 mars 2009 08:06 |
| Spørsmål om html | oobrokensilence | Web Design, hosting & SEO | 5 | 20 juni 2008 13:58 |
| Quick html spørsmål ... | kpbotbot | Web Design, hosting & SEO | 1 | 17 juni 2008 04:04 |
| HTML Redaktører | megabyte | Web Design, hosting & SEO | 11 | 21 april 2008 15:01 |
| Html hjelp med skjemaet. | oobrokensilence | Web Design, hosting & SEO | 5 | 19 februar 2008 16:12 |
| Thread Tools | |
| |