mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Länka forum?

Reply

Thread Tools
Old 7 april 2008, 11:34
Ledamot Gruppen

Default Länka forum?

hej snubbar och dudettes.

Jag behöver verkligen lite hjälp im i processen att göra en hemsida (gaming clan) och jag skulle vilja veta om du kan ha flera forum under olika sub-domäner, men bara måste registrera en gång på något av de forum?

Så om jag registrerar på cod4.clanname.com forum Jag kommer att kunna logga in på wow.clanname.com forum.

och även om användare är online på något forum att det kommer att visa längst ner i varje forum, stolpar, profiler och avatarer att kopplas också ...

Jag kommer att använda phpbb3.

om detta är möjligt tack kunde någon punkt mig i rätt riktning? länkar till online handledning skulle vara häftigt.

Tack,
Aaron
Old 7 april 2008, 12:00
Administrator Group

Default Länka forum?

Det skulle vara lättare att ha forums.clanname.com och ha alla relevanta spel på subforums där.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Linking 2 XP maskiner med en RJ45-kabel Over Ethernet Cedric Windows-operativsystem 2 2 oktober 2009 03:17
Att koppla en video till en PowerPoint-presentation försöker hårt Office Suites & Applications 12 17 juni 2008 14:36
Länka en MySQL-databas för att komma åt med hjälp av ODBC - länk förlorade? Samantha0101 Office Suites & Applications 0 6 april 2008 04:53
Länka plasma-tv till datorn robina80 General Hardware Chat 4 23 januari 2008 11:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.