mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, hosting & SEO

Register

Mysql og webvert

Reply

Thread Tools
Old 20th 2008 Feb, 01:26
Medlem Group

Default Mysql og webvert

Etter å ha sett inn apache jeg har besluttet jeg vil fortsette å bruke en vertsleverandør
Jeg har et problem selv.
Jeg har mysql5 database på komp og php5 jeg har opprettet flere tabeller i databasen, og jeg vil gjerne beholde dem.

Saken er jeg kobler til databasen gjennom webvert og det wont koble.

Jeg har brukernavn passord og db navn completly oppsett, men jeg føler sin vertsnavnet dvs gi meg problemer.
Hva ville jeg bruke?
Vanligvis når jeg gjorde dette gjennom apache det ville være localhost men im ikke sikker på dette kan være nå.
Ive tryed min comps IPv4-adresse, men ikke virker ikke at det var den riktige tingen å gjøre uansett.
Takk folk for all den hjelp det siste.
Old 20th 2008 Feb, 07:01
Donor Group

Default Mysql og webvert

Hei

Hvis du prøver å koble til MySQL-databasen på datamaskinen fra en side på vertsselskaper serverne du har en rekke problemer.
Det er usannsynlig at webvert vil la tilkoblinger til eksterne servere ut trodde deres brannmur av sikkerhetshensyn. Du bør sjekke dette.
Hvis de gjør tillate tilkoblinger men da må du sette vertsnavnet til den offentlige IP-adressen din (har du en statisk IP-adresse?). Så hvis du har en ruter på plasseringen din, må du videresende port 3306 til datamaskinen som har mysql-server på den.

Selv gjør dette vil du ha problemer med en treg området på grunn av banen dataene har å reise.
På bekostning av webhotell med MySQL Server installert, jeg tror ikke det er verdt den ekstra innsatsen og problemer med å bruke datamaskinen.

Er dette måten du ønsker å gjøre det, eller den andre veien (til din host)?

Jeg håper dette hjelper og gir mening.

Ikke nøl med å kontakte meg hvis du har spørsmål.

Mange takk

Leo
Old 20th 2008 Feb, 10:10
Medlem Group

Default Mysql og webvert

Takk leo.
etter mange diskusjoner med vertstjeneste jeg endelig fant ut av de infact de ikke la meg koble til en utenforstående kilde (brannmur og sånt).
Tusen takk for svaret.

Ben

PS det tok meg 5 timer im meldingsenheten for dem å fortelle meg dette og jeg stilte spørsmålet 20 ganger minst aaarghhhhhhh
Old 20 februar 2008, 15:00
Donor Group

Default Mysql og webvert

Hei

Glad du har til bunnen av den. Høres typisk for noen web hosts!

Mange takk

Leo
Old 22. Feb 2008, 03:25
Medlem Group

Default Mysql og webvert

Hvorfor ikke bare overføre database og PHP-skript til vertstjenesten. Da trenger du ikke å gi omverdenen tilgang til din PC, og ikke har du å holde Apache kjører på din egen PC hele tiden, eller har du å holde dine egne PC slått på hele tiden heller ikke du trenger en statisk IP-adresse, heller ikke yo uhave å bekymre deg for din PC krasjer og trenger en re-boot, eller har du til å håndtere database back-up.

Det betyr også at du kan eksperimentere med ideer og ikke skru opp online database ved å prøve ting på din kopi før du overfører dem over og går live.

Hosting som inkluderer MySQL er så billig (det er ofte kastet i gratis) at det du setter pris på din egen tid, det ville koste mindre enn fem timer brukte du snakker til dem, og tiden du brukte å prøve å løse problemet.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.