mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Mysql och webbhotell

Reply

Thread Tools
Old 20 februari, 2008, 01:26
Ledamot Gruppen

Default Mysql och webbhotell

Efter undersöker apache jag har beslutat Jag kommer att fortsätta att använda ett Värdleverantör
Jag har ett problem dock.
Jag har mysql5 databasen på min comp och php5 Jag har skapat flera tabeller i min databas, och jag skulle vilja behålla dem.

Saken är jag ansluter till min databas via webbhotell och det brukar ansluta.

Jag har användarnamn lösenord och db namn completly setup men jag tycker det värdnamnet thats ger mig problem.
Vad skulle jag använda?
Vanligtvis när jag gör det genom apache det skulle vara localhost men im inte säker på detta kan vara nu.
Ive tryed min comps IPv4-adress men inte fungerar inte säker på att det var rätt sak att göra ändå.
Tack folk för all hjälp den senaste tiden.
Old 20 februari, 2008, 07:01
Givargruppen

Hej

Om du försöker ansluta till din MySQL-databas på din dator från en sida på din värdföretag servrar du har ett antal problem.
Det är osannolikt att det webbhotell låter anslutningar till externa servrar som trodde att deras brandvägg av säkerhetsskäl. Du bör kontrollera detta.
Om de gör anslutningar men då måste du ange värdnamnet till din offentliga IP-adress (har du en statisk IP-adress?). Sen om du har en router på din plats måste du vidarebefordra port 3306 till datorn som har mysql-server på den.

Även detta kommer du att ha problem med en långsam webbplats för den väg de uppgifter som har att resa.
På bekostnad av mottagningsavtal med MySQL-server installerad, jag tror inte det värt det extra besväret och problem med att använda datorn.

Är detta det sätt du vill göra det, eller andra sättet (att din värd)?

Jag hoppas att detta hjälper och är vettigt.

Tveka inte att kontakta mig om du har några frågor.

Många Tack

Leo
Old 20 februari, 2008, 10:10
Ledamot Gruppen

Tack Leo.
efter många diskussioner med värdtjänst jag äntligen fick reda på de infact de inte låta mig ansluta till en extern källa (brandvägg och sånt).
Tack så mycket för svaret.

Ben

PS det tog mig 5 timmar im meddelandetjänster för dem att berätta detta, och jag ställde frågan 20 gånger minst aaarghhhhhhh
Old 20 februari 2008, 15:00
Givargruppen

Hej

Kul att du har fått till botten med det. Låter typiskt för vissa webbhotell!

Många Tack

Leo
Old 22 FEBRUARI 2008, 03:25
Ledamot Gruppen

Varför inte helt enkelt överföra databasen och PHP skript till värdtjänst. Då du inte har att ge utanför världen tillgång till datorn, inte har du att hålla Apache körs på din egen dator hela tiden, eller har du att hålla din egen dator påslagen hela tiden, eller gör du behöver en statisk IP-adress inte heller yo uhave att oroa sig för datorn kraschar och behöver en ny uppstart, eller har ni för att hantera databasen back-ups.

Det innebär också att du kan experimentera med idéer och inte skruva upp den online-databas genom att försöka saker på din kopia innan du överför dem över och kommer leva.

Hosting som inkluderar mysql är så billiga (det är ofta kastas i gratis) att vad du värdesätter din egen tid på, det skulle kosta mindre än fem timmar du tillbringat pratar med dem och den tid du använt försöker lösa problemet.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
PHP MySQL, skapa en rullgardinsmeny som tar fält från tabellen i mysql Samantha0101 Web Design, Hosting & SEO 19 5 april 2008 07:25
Company of Heroes Låg FPS! Blazing933 PC & Console Gaming 2 27 november 2007 05:33
Webbservern hjälp med mysql Drewski526 Web Design, Hosting & SEO 1 19 november 2007 13:21
Webbhotell för min website.I am letar efter ett webbhotell som tillåter zion9495 Web Design, Hosting & SEO 1 6:e sep 2007 22:45
Free Hosting VS Betald Hosting! Travis2k7 Web Design, Hosting & SEO 1 30 august 2007 19:05
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.