mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Behöver du hjälp med att göra en hemsida

Reply

Thread Tools
Old 11 juli 2008, 14:33
Ledamot Gruppen

Default Behöver du hjälp med att göra en hemsida

serverguy im försöker skapa en webbplats främst med hjälp av en dreamweaver om möjligt.
Old 11 juli 2008, 15:57
Moderator-gruppen

Vad har du gjort det hittills?

Vet du grundläggande HTML?

Vet du vad du vill att din webbplats för att se ut?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 13 juli 2008, 05:54
Ledamot Gruppen

serverguy Jag vet hur att göra webbplats i enkla att använda HTML för Dreamweaver ni vet hur det kommer att se ut men det enda problemet jag har är att jag vet hur du lägger registrera och logga in på hemsidan trodde Dreamweaver. GT tillbaka
Old 13 juli 2008, 07:17
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mukz View Post
serverguy Jag vet hur att göra webbplats i enkla att använda HTML för Dreamweaver ni vet hur det kommer att se ut men det enda problemet jag har är att jag vet hur du lägger registrera och logga in på hemsidan trodde Dreamweaver. GT tillbaka
Theres ett antal sätt att lägga inloggning / privata sidor på din webbplats beroende på vad du vill uppnå.

Om du bara vill lösenordsskydda vissa sidor sedan försöka använda htaccess (sök efter htaccess inloggning)

Annars måste du lära dig PHP / MySQL eller ASP.NET att göra sidan interaktiv.

Old 14 juli 2008, 08:52
Ledamot Gruppen

ok men cant u gt da script för inloggning n register färdiga eller u måste lära php n all dat?
Old 14 juli 2008, 09:40
Moderator-gruppen

Har du verkligen göra detta?
Citat:
Om du bara vill lösenordsskydda vissa sidor sedan försöka använda htaccess (sök efter htaccess inloggning)

Old 18 juli 2008, 12:36
Ledamot Gruppen

serverguy hjälpa mig snälla.
Old 18 juli 2008, 14:49
Moderator-gruppen

För sista gången, gör en sökning efter htaccess inloggning

Vi är inte betalas ut att vara här, och vissa saker du måste göra själv.

Jag kommer att innehålla en länk till Google Sök, så du behöver inte göra det själv.
http://www.google.co.uk/search?q=hta...ient=firefox-a

Jag har fortfarande ingen aning om vad du försöker att uppnå båda hållen.

Old 19 juli 2008, 07:00
Ledamot Gruppen

serverguy Jag försöker att uppnå en bra hemsida men jag vet hur man gör webbplatsen n allt detta. Men platsen var i behov av hjälp n dont förstå är att hur du har login / registrera sig på webbplatsen och hur du gör det.
Old 19 juli 2008, 08:13
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av mukz View Post
serverguy Jag försöker att uppnå en bra hemsida men jag vet hur man gör webbplatsen n allt detta. Men platsen var i behov av hjälp n dont förstå är att hur du har login / registrera sig på webbplatsen och hur du gör det.
Detta är sista gången jag kommer att svara på denna tråd om du inte verkligen försöker göra vad jag säger.

Det beror på vad du vill kunna göra. Normalt om du har inloggning system, registrerade användare kan interagera med webbplatsen, som på forum där man kan skicka.

Eller har ett konto etc.

Detta görs med hjälp av en webbaserad tillämpning, kodat i något som liknar PHP eller ASPX och MySQL etc för databasen.

Att lära sig ett språk är en mycket lång tid och du måste fortsätta för att komma någonstans. Minst två år innan du är väl förtrogen.

Om detta är vad du vill göra och sedan börja söka för PHP / MySQL utbildning, handledning och videor.

Men om du inte vill ha att lära sig koden och bara vill att folk ska kunna logga in för att se vissa sidor osv sedan DO En sökning på htaccess inloggning

Om ni läser upp om detta lär du dig att det är ett sätt att begränsa användare från vissa sidor, och kan göras till en attraktiv inloggningsformuläret.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.