![]() |
|
|
|||
|
|||
|
serverguy im försöker skapa en webbplats främst med hjälp av en dreamweaver om möjligt.
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Vad har du gjort det hittills?
Vet du grundläggande HTML? Vet du vad du vill att din webbplats för att se ut?
|
|
|||
|
|||
|
serverguy Jag vet hur att göra webbplats i enkla att använda HTML för Dreamweaver ni vet hur det kommer att se ut men det enda problemet jag har är att jag vet hur du lägger registrera och logga in på hemsidan trodde Dreamweaver. GT tillbaka
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Om du bara vill lösenordsskydda vissa sidor sedan försöka använda htaccess (sök efter htaccess inloggning) Annars måste du lära dig PHP / MySQL eller ASP.NET att göra sidan interaktiv.
|
|||
|
|||
|
ok men cant u gt da script för inloggning n register färdiga eller u måste lära php n all dat?
|
|
|
|||
|
|||
|
Har du verkligen göra detta?
Citat:
|
|||
|
|||
|
serverguy hjälpa mig snälla.
|
|
|
|||
|
|||
|
För sista gången, gör en sökning efter htaccess inloggning
Vi är inte betalas ut att vara här, och vissa saker du måste göra själv. Jag kommer att innehålla en länk till Google Sök, så du behöver inte göra det själv. http://www.google.co.uk/search?q=hta...ient=firefox-a Jag har fortfarande ingen aning om vad du försöker att uppnå båda hållen.
|
|||
|
|||
|
serverguy Jag försöker att uppnå en bra hemsida men jag vet hur man gör webbplatsen n allt detta. Men platsen var i behov av hjälp n dont förstå är att hur du har login / registrera sig på webbplatsen och hur du gör det.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Det beror på vad du vill kunna göra. Normalt om du har inloggning system, registrerade användare kan interagera med webbplatsen, som på forum där man kan skicka. Eller har ett konto etc. Detta görs med hjälp av en webbaserad tillämpning, kodat i något som liknar PHP eller ASPX och MySQL etc för databasen. Att lära sig ett språk är en mycket lång tid och du måste fortsätta för att komma någonstans. Minst två år innan du är väl förtrogen. Om detta är vad du vill göra och sedan börja söka för PHP / MySQL utbildning, handledning och videor. Men om du inte vill ha att lära sig koden och bara vill att folk ska kunna logga in för att se vissa sidor osv sedan DO En sökning på htaccess inloggning Om ni läser upp om detta lär du dig att det är ett sätt att begränsa användare från vissa sidor, och kan göras till en attraktiv inloggningsformuläret.