mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

Nya användare får unika sida

Reply

Thread Tools
Old 10 juni 2009, 16:23
New Member Group

Default Nya användare får unika sida

Hej alla,

Jag letar efter pekar i rätt riktning här ... inte för någon att helt göra allt arbete för mig ...

Jag är på grund av att inrätta en webbplats där nya användare kan registrera sig, lägga till / ta bort objekt till sin unika sida, och har andra kan se sidan, sök via kategori osv

Jag undrar om det finns ett sätt att ge någon sina egna unika sida när de registrerar sig till platsen ... antingen med den URL som användarnamn, eller en unik "medlem nummer".

Resten tror jag att jag kan räkna ut på min egen ... som ger dem möjlighet att redigera sin sida och deras sida onlye etc.

Alla pekar i rätt riktning vore ess ... för ett exempel på något som jag letar göra - eBay och gumtree / Craigslist visa sig vara nära exempel.

Tack på förhand!

Colin

** EDIT ** glömde nämna jag använder / tänker använda PHP. Jag har halv-okej-ish grundläggande kunskaper, men jag är en V. snabba eleverna, med lärt mig CSS, HTML, AS3, etc. ..
Old 11 juni 2009, 05:00
Administrator Group

Default Nya användare får unika sida

Genom en klon script, allt arbete kommer att ske och du bara designa ett tema för användargränssnitt så det är unikt.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Omdirigera webbsida i Internet Explorer 7 på en lokal webbsida på datorn? LegendaryFire Webbläsare & FTP Klienter 1 22 Oktober 2009 07:18
Hej, ny användare här. 42Tony Presentera dig här 4 2 februari 2009 12:47
Göra webbsida antbann Web Design, Hosting & SEO 6 5 januari 2009 06:56
Ny användare som behöver lite hjälp! djkcp General Hardware Chat 9 31 august 2008 07:55
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.