![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| PHP eller ASP, hvad der er bedst til at lære at lave en hjemmeside og hvorfor? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| php er mere populær og bedre valg efter min mening.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ASP ville være meningsløst, er det gamle teknologi. ASP.NET måske, men så du er begrænset til en Microsoft platform. PHP vil køre på alt mellem himmel og jord.
|
| |||
| |||
| Actually, html ville sandsynligvis være en bedre start i løbet af en af dem. |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ serverguy |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Personligt den måde, jeg lærte det var i følgende rækkefølge:
HTML (med styling) CSS (særskilt indhold og stil! Plus forskellige "temaer" der kan gøres, øget kompatibilitet og sommetider faldt) XHTML (dengang gik tilbage til standard HTML, bare uden stil elementer, ingen reel peg på XHTML) JavaScript (tillader nogle smarte ting - bare tager noget tid at lære at kende nogle af de tricks, så det virker med JS off) PHP og htaccess (PHP i første omgang kun til små ting, mindske belastningen gange, lille email scripts og htaccess meste for IE bugs og rart undermapper og sådan i stedet for de ofte grimme PHP? =) MySQL (på et tidspunkt det gav mening at overgangen visse aspekter til databaser - ved første overdoing det, men til sidst at finde en anstændig balance) Anyways, det er en kort, hvad jeg gjorde, stadig ingen PHP master, bare basale ting. Jeg har tendens til at slå op, hvordan man kan sikre visse ting fra injektion og XSS og sådan, bare fordi det er sjovt. Mit system: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| |||
| |||
| Ja, jeg kan ikke kode fra bunden, ikke at jeg har forsøgt, men jeg kan redigere næsten enhver kode - tweak og test. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| php vil jeg sige, jeg har læst eller hørt inthe nyheder i løbet af de sidste par dage, at der trods den "kredit stykket" php programmører er i højere efterspørgsel end nogensinde før og bliver betalt godt for det. Jeg ved ikke, hvor længe det vil vare, eller hvor udbredt det er skønt.
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Jeg ønsker at lære, hvordan du gør grafisk kunst. | abelong | Multimedia & Codecs | 2 | 25. maj 2009 14:23 |
| Hej, nye computere og fast besluttet på at Learn! | tsum87 | Indføre Yourself Her | 2 | 14 marts 2009 09:23 |
| Jeg har brug for at lære Microsoft Office på en Mac | Bliz O | Office Suites & Applications | 1 | 21. nov 2008 04:38 |
| Vil du vide | bossman270 | Web Design, Hosting & SEO | 10 | 21. apr 2008 23:54 |
| Hvor kan man lære netværkssamarbejde | sls2k8 | Networking, Modemer & VoIP | 6 | 6 marts 2008 09:42 |
| Thread Tools | |
| |