![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| PHP eller ASP det beste er å lære å lage en nettside og hvorfor? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| php er mer populær og bedre valg etter min mening.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ASP ville være meningsløst, det er gammel teknologi. ASP.NET kanskje, men du er begrenset til en Microsoft-plattform. PHP vil kjøre på ganske mye annet.
|
| |||
| |||
| Egentlig html vil trolig være en bedre start enn noen av dem. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
__________________ serverguy |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Personlig det jeg hørte det var i følgende rekkefølge:
HTML (med stil) CSS (eget innhold og stil! Plus forskjellige "temaer" som kan gjøres, økt kompatibilitet og noen ganger redusert) XHTML (deretter gikk tilbake til standard HTML, bare uten stilelementer, ingen egentlige punkt til XHTML) JavaScript (tillater noen kjekk liten ting - bare tar litt tid å bli kjent med noen av triksene slik det fungerer med JS av) PHP og htaccess (PHP først bare for småting, redusere belastningen ganger, litt e scripts og htaccess meste for IE bugs og hyggelig subdirs og slike stedet for ofte stygge PHP? =) MySQL (på et tidspunkt det gjøres fornuftig å overgang visse aspekter til databaser - først overdoing det, men til slutt finne en anstendig beløpet) Anyways, det er et kort av det jeg gjorde, fortsatt ingen PHP master, bare grunnleggende ting. Jeg pleier å se på hvordan man skal sikre visse ting fra injeksjon og XSS og slik bare fordi det er gøy. Min System: Toshiba Satellite a200-28P
|
|
| |||
| |||
| Ja, jeg kan ikke kode fra grunnen av, ikke at jeg har prøvd men jeg kan redigere nesten alle koden - tweak og test. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| php jeg vil si, jeg har lest eller hørt inthe nyheter de siste dagene at til tross for "kreditt knase" php programmerere er i høyere etterspørsel enn noen gang før, og får betalt godt for det. Jeg vet ikke hvor lenge dette vil vare, eller hvor utbredt det er skjønt.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Jeg vil lære hvordan du gjør grafikk. | abelong | Multimedia & Kodeker | 2 | 25 mai 2009 14:23 |
| Hei, ny på datamaskiner og bestemte å lære! | tsum87 | Presenter deg selv her | 2 | 14 mars 2009 09:23 |
| Jeg trenger å lære Microsoft Office på en mac | Bliz O | Office Suites & Applications | 1 | 21 nov 2008 04:38 |
| Vil du lære | bossman270 | Web Design, hosting & SEO | 10 | 21 april 2008 23:54 |
| Hvor å lære nettverk | sls2k8 | Nettverk, modem og VoIP | 6 | 6 mars 2008 09:42 |
| Thread Tools | |
| |