mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > Web Design, Hosting & SEO

Register

PHP MySQL, hvilket skaber en drop down listen, som tager felter fra tabellen i mysql

Reply

Thread Tools
Old 31. marts 2008, 12:47
Medlem Gruppen

Default PHP MySQL, hvilket skaber en drop down listen, som tager felter fra tabellen i mysql

Hvordan gør jeg dette for:
a) at vælge fra en liste over emner
b) valg af to felter til at redigere en ordre (for eksempel)
Kunne nogen også forklare koden til mig venligst.
Værdsat.
Old 31. marts 2008, 13:28
Donor-Gruppen

Default PHP MySQL, hvilket skaber en drop down listen, som tager felter fra tabellen i mysql

Dette er sat på et overblik over niveau, Jeg er ikke sikker på, om det er, hvad du skal eller ej, du har ikke sagt, hvad erfaringer du har med HTML eller PHP. Uanset om det er hvad du ønsker eller ikke det giver en krog vi kan udvide den.

Du bruger PHP på en webserver. Webserveren er forbehandling din php kode for at lade din kode opbygge html sektioner sende til kunden som en del af en komplet html-dokument. Er det rigtigt, så vidt?

Så, hvad du gør, er du beslutter dig for, hvad html vil sige. Skriv en dummy html-dokument, der ser ud præcis den måde, du ønsker, at din endelige dokument skal se ud. Det vil have en pull-down listen i det blandt andre ting, og du har skrevet dummy elementer i det at gøre det ser ret.

Så har du fuldstændig test din html så det er perfekt. Det kommer ikke fra en database, det bare ser godt ud, men du behøver at gøre så meget. Pull-down udvælgelse kode burde arbejde, der allerede på dette tidspunkt, og det har intet at gøre med php.

Så du tager pull-down listen og gøre den til php, eventuelt ved hjælp af ekko at skrive html. Du har stadig prøve data, men du er begyndt at pre-proces det. Kør det og tjekke html du komme ud, er identisk med det forrige trin.

Du har din mysql database. Skriv nogle php for at åbne den og (hvis du vil) for at lukke det. Kontroller der ingen forandringer og html's ikke påvirkes.

Endelig ændre hard-kodet bits echo'd html i området værdier fra en SQL læses af databasen. Det er det lille twist, som lader din server levere fleksible data fra databasen i stedet for hårde kode, det er bare den lille ændring, der giver din funktionalitet.

Hvilken del er du gået i stå på?

Mit system: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Bundkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Hukommelse:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (r):
NVIDIA GeForce 6600 512 MB
Lydkort:
Cherry RS 6000 M tastatur
Harddisk (e):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s opretholde
Optisk drev (r):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Sag / PSU:
Thermaltake Soprano
Køling:
Stock
Network / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA fladskærm
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 1. april 2008, 12:20
Medlem Gruppen

Jeg ved stort set intet om php.
Jeg skal bruge koden, som vil linke til mit bord og gøre det muligt for mig at vælge bestemte områder?
Old 1. april 2008, 12:27
Donor-Gruppen

Du har allerede en database tabel derefter?

Har du nogle html at tilføje php til endnu?
Old 2. april 2008, 04:12
Medlem Gruppen

<! DOCTYPE html PUBLIC "- / / W3C / / DTD XHTML 1.0 Transitional / / EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns = "http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title> Redigér element </ title>
<?
$ brugernavn = "root";
$ password = "";
$ database = "cafe";
$ dbLink = mysql_connect (localhost, $ username, $ passwor d);
$ QueryPointer = mysql_query ( "USE $ database", $ dbLink);
if (isset ($ _REQUEST [itemdescription]))
(
$ sql = "update punkter, der er itemdescription ='".$_ REQUEST [itemdescription ]."',";
$ sql = $ sql. "quantityinstock =".$_ REQUEST [quantityinstock ].",";
$ sql = $ sql. "rounduptotal =".$_ REQUEST [rounduptotal ].",";
$ sql = $ sql. "batchprice =".$_ REQUEST [batchprice ].",";
$ sql = $ sql. "suppliername ='".$_ REQUEST [suppliername ]."'";
$ sql = $ sql. "hvor itemid =".$_ REQUEST [itemid];
mysql_query ($ sql, $ dbLink);
mysql_close ($ dbLink);
)
?>
<form id="form1" name="form1" method="POST" action="EditItem.php">
<vælg name="itemid">
<?
$ sql = "vælge itemid, itemdescription, suppliername fra poster rækkefølge efter itemdescription";
$ QueryPointer = mysql_query ($ sql, $ dbLink);
/ / print ( "<option>". mysql_num_rows ($ QueryPointer )."</ option> ");
for ($ x = 0; $ x <mysql_num_rows ($ QueryPointer); $ x + +)
(
$ post = mysql_fetch_assoc ($ QueryPointer);
if ($ element [ "itemid "]==$_ REQUEST [itemid])
(
print ( "<option value=".$item["itemid"]." selected>". $ post [ "itemdescription"]. "". $ post [ "suppliername "]."</ option>");
)
anden
(
print ( "<option value=".$item["itemid"].">". $ post [ "itemdescription"]. "". $ post [ "suppliername "]."</ option>");
)
)
?>
</ select>
<p align='center'> <input type="submit" value="Edit item"> </ p> <p>
</ form>
<?
if (isset ($ _REQUEST [itemid]))
(
$ sql = "vælge itemid, itemdescription, suppliername fra punkt hvor itemid =".$_ REQUEST [itemid];
$ QueryPointer = mysql_query ($ sql, $ dbLink);
$ patient = mysql_fetch_assoc ($ QueryPointer);
print ( "<form id=\"form2\" name=\"form2\" method=\"post\" action=\"EditItem.php\">
<label> Varenr Beskrivelse
<input type=\"text\" name=\"itemdescription\" value=\"$item[itemdescription]\"/>
</ label>
<p>
<label> Mængde På lager
<input type=\"text\" name=\"quantityinstock\" value=\"$item[quantityinstock]\"/>
</ label>
</ p>
<p>
<label> oprunde alt
<input type=\"text\" name=\"rounduptotal\" value=\"$item[rounduptotal]\" />
</ label>
</ p>
<p>
<label> Batch Pris
<input type=\"text\" name=\"batchprice\" value=\"$item[batchprice]\" />
</ label>
</ p>
<p>
<label> Leverandør Navn
<input type=\"text\" name=\"suppliername\" value=\"$item[suppliername]\" />
</ label>
</ p>
)
?>
</ form>
</ body>
</ html>

Thats min kode på det minut, jeg har brug for itemid og itemdescription til at fremstå som en drop down listen, til at vælge et referat fra min poster tabellen redigere.
Også, når en bruger input en værdi i et felt (i et nyt poster tabel for eksempel), men de træder det i den forkerte form hvordan ville jeg oprette fejlmeddelelser? 'Cause de ville bare ikke fungere, og brugeren vil ikke vide, de ikke var trådt i tabellen, ikke?
Old 2. april 2008, 04:25
Medlem Gruppen

Også, når min brugeren ønsker at placere en ordre, som jeg gerne vil have dem til at være i stand til at indtaste en mængde og den form for at få den samlede pris ved at multiplicere batchprice (poster tabel) med den mængde bestilt ..
I MS Access SQL ville være noget lignende:

SELECT items.ItemID, items.BatchPrice, orderitem.QuantityOrdered, [BatchPrice] * [QuantityOrdered] Som TotalPrice
FRA ordersplaced, elementer INNER JOIN orderitem OM items.ItemID = orderitem.ItemID;

men hvordan gør jeg det i php / min sql??
Old 2. april 2008, 06:17
Donor-Gruppen

Jeg tror, du kan ikke se html skoven for php træer i øjeblikket, hvorfor jeg startede med at overblik. Hvis du sidder som kunden i browseren og Vis kilde på den pågældende side, bare for at se det genererede html, der er en masse mangler. Der er ingen / hoved, krop, er det skelet og få det faste op efter du har php arbejdsdage er meget sværere end at få det rigtige før du kode alle php.

Din rullelisten skal være et arbejdsredskab html rullelisten så vidt kundens pågældende tthat 'hvad hans browser vil blive givet, hans browser vil ikke se nogen itemid php eller itemdescription php det er bare for at se værdien i en html indstilling. You're bedrift seks jonglering bolde i hånden og forsøger at smide dem alle i luften på en gang i stedet for første, andet, tredje, fjerde.

Der er to måder at data validering og du kan enten kode bare en af dem eller du kan kode både.

Totrinsproceduren måde er at javascript validere syntaksen i hvert felt på klientcomputeren og nægte at aflevere blanketten til serveren, indtil det er rent. Det er den slags "oh, adresse-1 skal være mellem 3 og 24 tegn langt, og det er obligatorisk, prøv igen" skærmen kontrol. Det andet er den form på side-1 opkald side-X, som validerer noget som helst - syntaks eller database-opslag. Det kunne sige "Jeg har ikke, at postnummer på min Postnr fil" for eksempel. Hvis den konstaterer en fejl sender det tilbage side-1 for korrektion, hvis alle felter på POST var ren derefter det fremad hele POST til side-2 for den næste fase i processen. Når side-X har valideret alle de områder, så enten side-X eller side-2 kan gøre enhver ajourføring af databasen, at side-1 blev krævet. Min egen holdning er, at da du oftest er nødt til at have database undersøgelse af nogle felter, du kan lige så godt bare have en valideringsmekanisme og ikke gider med javascript overhovedet. Grunden til at bruge javascript så godt, er at mindske belastningen på serveren. Hvis de fleste side-1 skærme få afvist første gang så ja, javascript kan gøre det. Det er stadig en yderligere investering i tid og kræfter, når du skriver systemet.

Hvad ville jeg gøre, hvis jeg var dig, der får en skærm html arbejder som omfatter dette drop down mekanisme du ønsker. Nr. php overhovedet, kun en dummy arbejder skærm, der passerer W3 html validator. Du har ikke fået det, og det vil ikke være let at få en, når du har PHP på den måde også.

Så, med et kendt arbejder drop down-system på plads, kan du ændre værdier til dem fra din database - at bit er en enkelt linje, uanset hvor kompliceret det ender søger. Det er en en-line skifte til et fungerende system, så det er nemt at teste og at vide, du har at virke ordentligt.

Har du en deadline for dette? Er det et kollegium projektet - det synes en smule ambitiøst, hvis det er tilfældet, og hvis du virkelig ønsker at gå så langt som at tilføje en data valideringsmekanisme.

Er du teste om din egen computer eller har du en server eller andet sted? Hvis du har en, er det på internettet eller er det på din LAN?
Old 2. april 2008, 12:36
Medlem Gruppen

Ja det kollegium kursusaktiviteter.
Hvad du har forklaret synes virkelig kompliceret for mig og ikke noget som det, vi har været 'lært' at gøre (lærer sucks). Deadline er næste tirsdag, vil jeg blot holde spørger ham, men alle siger han er den, hvor jeg er på er »bekymrende«, og han tager for evigt at udrede 1 problem, når jeg har tons.
Hvis vi blot kan bruge MS Access.
Old 2. april 2008, 12:53
Donor-Gruppen

Hvordan har du teste, hvad du skriver? Har du sætte en webserver på din egen computer, eller er du sætte din kode på en anden computer til at surfe?

Uanset hvad, når du navigerer til den side, der har den kode, du har vist mig, Vis kilde.

Kopier den til denne tråd, og vi vil se, at det ikke har nogen php i den, og langtfra så mange linjer.

PHP er blevet brugt op i serverens pre-processor før webserver sendt dig siden. PHP har oprettet linjer i html.

Nu så langt du ikke har en drop-down bordet. Hvis du skriver en på blot html så du ved, du vil kunne se det i browseren. Du bliver i stand til at afprøve den, og kontrollere, at det virkelig falder ned, og at det ser godt ud. Jeg tror, du har brug for at gøre det først. Når du har gjort det, gennemse siden ud for den webserver og Vis kilde og kopiere / indsætte det her igen, så vi kan se forskellen. Se om du kan få View Source version til at være ren html, der passerer den validator på http://validator.w3.org/ (du kontrollere, at ved at give http://validator.w3.org/ web-adresse på din side, hvis du har en web-adresse for det, eller indsætte at View Kildekode i validator direkte).

Hvis vi får rene html derefter får du et andet mærke på kursusrelateret Jeg forventer. Så kan vi gøre i drop-down tabellen kommer fra php i stedet for html, fra databasen, og du vil få flere mærker stadig ud fra, at læreren kan følge med i, hvad du har gjort.

Holde taler, jeg forventer, vi formår at finde de rigtige ord til sidst.
Old 2. april 2008, 13:24
Medlem Gruppen

Brug Dreamweaver 8, xampplite og localhost for at se sider, kan ikke se kilde 'forårsage theres en fejl med koden og ingen ide om HTML.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.