![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hur ska jag göra detta på: a) välja från en lista med objekt b) välja ut två områden för att ändra en ordning (till exempel) Kan någon också förklara koden för mig snälla. Uppskattat. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Detta är GÄLL på en översikt nivå, jag är inte säker på om det är vad du behöver eller inte, du har inte sagt vad du har varit med html eller php. Oavsett om det är vad du vill eller inte ger en krok vi kan expandera på.
Du använder php i en webbserver. Webbservern är pre-processing din php koden för att låta din kod bygga html sektioner för att skicka till kunden som en del av en komplett HTML-dokument. Stämmer det så långt? Så vad du behöver göra är att du bestämmer dig för vad html kommer att säga. Skriva ett övningsprov html-dokument som ser ut precis som du vill att din slutliga dokumentet att se ut. Det kommer att ha en nedrullningsbara listan i den bland annat och du har skrivit dummy ex i det att det ser rätt. Då är du helt testa din html så det är perfekt. Den kommer inte från en databas, det bara ser bra ut, men du behöver göra så mycket. Den nedrullningsbara urval kod borde arbeta redan i detta skede och det har ingenting att göra med php. Då du tar den nedrullningsbara listan och förvandla det till php, eventuellt med hjälp av echo för att skriva html. Du har fortfarande prov uppgifter, men du börjar före bearbeta den. Kör det och se html du får ut är identiskt med det tidigare steget. Du har din mysql databas. Skriv några php för att öppna den och (om du vill) för att stänga den. Kontrollera det ingen förändring och html inte påverkas. Slutligen ändra hårt kodade bitar av echo'd html i området värden från en SQL läsa i databasen. Det är den lilla twist som gör att din server tillhandahålla flexibla data från databasen istället för hårt kod, det är bara det att små förändringar som ger dina funktioner. Vilken del är du fastnat för? Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Jag vet ungefär ingenting om php. Jag behöver koden för att länka till mitt bord och göra det möjligt för mig att välja vissa områden? |
|
| |||
| |||
| Du har redan en databas bordet då? Har du några html lägga till php att ännu? |
|
| |||
| |||
| <! DOCTYPE html PUBLIC "- / / W3C / / DTD XHTML 1.0 Transitional / / EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns = "http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title> Redigera objekt </ title> <? $ username = "root"; $ password = ""; $ databas = "café"; $ dbLink = mysql_connect (localhost, $ username, $ passwor d); $ QueryPointer = mysql_query ( "Använd $ databas", $ dbLink); if (isset ($ _REQUEST [itemdescription])) ( $ sql = "uppdatera uppgifter som itemdescription ='".$_ REQUEST [itemdescription ]."',"; $ sql = $ sql. quantityinstock =".$_ FÖRFRAGOR [quantityinstock ].","; $ sql = $ sql. rounduptotal =".$_ FÖRFRAGOR [rounduptotal ].","; $ sql = $ sql. batchprice =".$_ FÖRFRAGOR [batchprice ].","; $ sql = $ sql. suppliername ='".$_ FÖRFRAGOR [suppliername ]."'"; $ sql = $ sql. "där Itemid =".$_ FÖRFRAGOR [Itemid]; mysql_query ($ sql, $ dbLink); mysql_close ($ dbLink); ) ?> <form id="form1" name="form1" method="post" action="EditItem.php"> <select name="itemid"> <? $ sql = "select Itemid, itemdescription, suppliername från ex ordning efter itemdescription"; $ QueryPointer = mysql_query ($ sql, $ dbLink); / / print ( "<option>". mysql_num_rows ($ QueryPointer )."</ option> "); for ($ x = 0, $ x <mysql_num_rows ($ QueryPointer), $ x + +) ( $ post = mysql_fetch_assoc ($ QueryPointer); if ($ post [ "Itemid "]==$_ REQUEST [Itemid]) ( print ( "<option value=".$item["itemid"]." Selected>". $ item [ "itemdescription"]. "". $ item [ "suppliername "]."</ option>"); ) annan ( print ( "<option value=".$item["itemid"].">". $ item [ "itemdescription"]. "". $ item [ "suppliername "]."</ option>"); ) ) ?> </ select> <p align='center'> <input type="submit" value="Edit item"> </ p> <p> </ form> <? if (isset ($ _REQUEST [Itemid])) ( $ sql = "select Itemid, itemdescription, suppliername från punkt där Itemid =".$_ FÖRFRAGOR [Itemid]; $ QueryPointer = mysql_query ($ sql, $ dbLink); $ patient = mysql_fetch_assoc ($ QueryPointer); print ( "<form id=\"form2\" name=\"form2\" method=\"post\" action=\"EditItem.php\"> <label> Punkt Beskrivning <input type=\"text\" name=\"itemdescription\" value=\"$item[itemdescription]\"/> </ label> <p> <label> Kvantitet i Lager <input type=\"text\" name=\"quantityinstock\" value=\"$item[quantityinstock]\"/> </ label> </ p> <p> <label> Round Up Totalt <input type=\"text\" name=\"rounduptotal\" value=\"$item[rounduptotal]\" /> </ label> </ p> <p> <label> Sats Pris <input type=\"text\" name=\"batchprice\" value=\"$item[batchprice]\" /> </ label> </ p> <p> <label> Leverantörens namn <input type=\"text\" name=\"suppliername\" value=\"$item[suppliername]\" /> </ label> </ p> ) ?> </ form> </ body> </ html> Thats mitt nummer på min, jag behöver Itemid och itemdescription att visas som en rullgardinsmeny för att välja en post från mitt ex tabellen för att redigera. Även när en användare insatsvaror ett värde i ett område (i en ny ex tabellen till exempel) men de in den i fel form hur skulle jag skapa felmeddelanden? För de vill bara inte fungera och användaren inte vet att de inte hade trätt i tabellen, va? |
|
| |||
| |||
| Dessutom, när min användaren vill lägga en beställning som jag vill att de ska kunna mata in en mängd och form för att få upp den totala kostnaden genom att multiplicera batchprice (ex tabell) av den mängd beställt .. I MS Access SQL skulle se ut så här: SELECT items.ItemID, items.BatchPrice, orderitem.QuantityOrdered, [BatchPrice] * [QuantityOrdered] AS TotalPrice FRÅN ordersplaced, ex INNER JOIN orderitem PÅ items.ItemID = orderitem.ItemID; men hur gör jag detta i PHP / min sql? |
|
| |||
| |||
| Jag tror att du inte kan se html trä för php träd just nu, vilket är anledningen till att jag började med att översikt. Om du sitter som kunden i webbläsaren och Visa källa på den sidan, bara för att se den genererade html, det finns mycket som saknas. Det finns ingen / head, body, det är skelettet och får det fastställas efter att du har php arbeta är mycket svårare än att få det rätt innan du koden någon php. Din rullgardinslistan måste en arbetsgrupp html rullgardinsmeny så långt kundens fråga, tthat är vad hans läsare kommer att ges, hans läsare kommer inte att se några Itemid php eller itemdescription php är det bara går att se värdet i en html inställningen. Du innehar sex balansera bollar i handen och försöker kasta dem i luften på en gång istället för första, andra, tredje, fjärde. Det finns två sätt att data validering och du kan antingen kod bara en av dem eller så kan du koden båda. De två fas sättet är att javascript kontrollera syntaxen i varje område på klientdatorn och vägrar att skicka formuläret till servern tills det är rent. Det är den typ av "Oh, adress-1 måste vara mellan 3 och 24 tecken långt och det är obligatoriskt, försök igen" skärm prövning. Det andra är formen på sidan-1 samtal sida-X som validerar något alls - syntax eller databas lookups. Man skulle kunna säga "Jag har inte den postnummer på min Postnumret filen" till exempel. Om den hittar ett fel skickar tillbaka sidan-1 för rättelse, om alla de områden på POST var ren då överlämnar hela POST till sidan 2 för nästa steg i processen. När Sida-X har kontrollerat alla områden sedan antingen sida-X eller sida-2 kan göra en uppdatering av databasen som sida-1 har krävt. Min egen åsikt är att eftersom du oftast måste ha databas Personkontroll av vissa områden som du kan lika gärna bara ha en godkännandeförfarande och inte besvära med javascript alls. Anledningen till att använda javascript och är att minska belastningen på servern. Om de flesta sida-1-skärmar får avvisas första gången sedan ja, javascript kan göra det. Det är fortfarande en ytterligare investering i tid och ansträngning när du skriver systemet. Vad jag skulle göra om jag var du, är få en skärm av html arbetar som innehåller denna nedrullningsbara ordning du vill. Nr php alls, bara en dummy arbetar skärm som passerar W3 HTML Validator. Du har inte fått det och det kommer inte att bli lätt att få en när du har php i vägen också. Då, med en känd arbetar nedrullningsbara system, kan du ändra värden till dem från din databas - att bitar är en enda rad oavsett hur komplicerad den slutar titta. Det är en rad förändringar för att ett fungerande system, så det är enkelt att testa och vet att du har fungerar. Har du en deadline för detta? Är det ett college projektet - det verkar lite ambitiösa om det och om du verkligen vill gå så långt som att lägga ett datavalidering mekanism. Är du testa på din egen dator eller har du en server någonstans? Om du har en, är det på Internet eller är det på ditt LAN? |
|
| |||
| |||
| Ja det är college kurser. Vad du har förklarat verkar verkligen komplex för mig och inte alls vad vi har "lärt" att göra (lärare suger). Tidsfrist nästa tisdag, jag skulle bara hålla bad honom men allt han säger är att när jag är på är "oroande" och han tar alltid lösa 1 problem när jag har ton. Om bara vi kunde använda MS Access. |
|
| |||
| |||
| Hur mår du testa vad du skriver? Har du lagt en webbserver på din egen dator, eller är du sätter din kod på en annan dator för att surfa? Hursomhelst, när du bläddra till den sida som har den kod du har visat mig, Visa källa. Kopiera den till denna tråden så kommer vi att se att den inte har någon php i den, och långt ifrån så många linjer. PHP har använts i serverns före processor innan Webbservern skickat sidan. PHP har skapat rader html. Nu, så länge du inte har ett nedrullningsbara tabellen. Om du skriver en på bara html du vet att du kommer kunna se det i webbläsaren. Du kommer att kunna testa den och kontrollera att det verkligen sjunker ner och att det ser bra ut. Jag tror du behöver för att göra det först. När du har gjort det, bläddra sida från webbserver och Visa källa och kopiera / klistra in det här igen så vi kan se skillnaden. Se om du kan få Visa källa version för att vara ren html som passerar Validator på http://validator.w3.org/ (du kontrollera att genom att ge http://validator.w3.org/ webbadressen till din sida om du har en webbadress för det, eller klistra in den uppfattningen Källkoden till Validator direkt). Om vi lyckas med ren HTML kan du få en annan prägel på kurser jag förväntar mig. Då kan vi göra den nedrullningsbara tabellen kommer från php istället för html, från databasen, och du kommer att få fler märken fortfarande utgår från att läraren kan följa vad du har gjort. Fortsätt att prata, Jag förväntar mig att vi lyckas hitta de rätta orden så småningom. |
|
| |||
| |||
| Använda Dreamweaver 8, xampplite och localhost för att visa sidor, kan inte visa källa "orsaka Theres ett fel i koden och ingen aning om HTML. |