![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| alright. Og du har en gyldig mysql database som jeg ikke kan se også. Vedlegget er det jeg prøver å få til. Jeg gjorde det med delvis php og delvis html og resultatet av de to er den samme når nettleseren ser det fordi php har utført og skrevet html ut. Her er Vis kilde som viser at det er ingen php igjen etter når nettleseren ser koden ... <! DOCTYPE HTML PUBLIC "- / / W3C / / DTD XHTML 1.0 Transitional / / EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title> Rediger element </ title> <form id="form1" name="form1" method="POST" action="EditItem.php"> <velg name="itemid"> <option value=Milk> 2 liter semi-skimmed Johnson Farms </ option> <option value=Eggs> 2 liter egg Johnson Farms </ option> <option value=Chickenbones> 2 liter laks Johnson Farms </ option> <option value=Milk> 2 liter chickenbones Johnson Farms </ option> <alternativ verdi = Eggs > 2 liter halvt skimmed Johnson Farms </ option> <option value=Chickenbones> 2 liter halvt skimmed Johnson Farms </ option> </ select> <p align='center'> <input type="submit" value="Edit item"> </ p> <p> </ form> <form id=form2 name=form2 method=post action=EditItem.php> <label> Element Beskrivelse <input type=text name=itemdescription value=Milk> </ label> <p> <label> Quantity På lager <input type=text name=quantityinstock value=214> </ label> </ p> <p> <label> Round Up Total <input type=text name=rounduptotal value=300> </ label> </ p> <p> <label> Batch Pris <input type=text name=batchprice value=0.83> </ label> </ p> <p> <label> Tilbydersøk Navn <input type=text name=suppliername value='Johnson Farms'> </ label> </ p> </ form> </ body> </ html> Jeg har lagt til den manglende </ head> og <body>, jeg endret alle <? til <? php og jeg slags bodged den andre koden fordi jeg ikke har database å jobbe fra. Det meste du har den riktige ting der, men det er ikke til å være lett å si hvis du ikke kan vise kilden du skriver, det er bare flying blind i en snøstorm. Hvilken nettleser ser du på localhost med? Min System: Tim
|
|
| |||
| |||
| IE |
|
| |||
| |||
| Hvis du leser http://www.mredkj.com/tutorials/tips_ie.html kan du få se kilde til å fungere? Hvis du ikke kan se HTML-utdataene av php så jeg er ikke sikker på hvordan du skal kunne få koden riktig. Jeg er ikke sikker på om du har grasped punktet at webserveren leser php, men ikke sende den videre til klienten nettleseren. Klienten leseren forstår ikke php overhodet. Hvis du ser noen php-kode i nettleseren din, betyr det at det ikke er blitt konsumert av webserveren fordi det er ikke gyldig php, så det pre-prosessor ignorerer det og leseren ender tenkning det er bare tekst jeg forventer. Fortell meg om det er noe jeg kan hjelpe deg med, jeg har mistet kontakten med hva det er du vil oppnå i denne tråden. Jeg har re-les det og jeg forstår hvorfor jeg har sagt det jeg skrev, men hvis det ikke gjøres noe fornuftig til deg da jeg er feil person å spørre. |
|
| |||
| |||
| Ok, takk for forsøket, men jeg har fortsatt ingen anelse om hva jeg gjør. Mislighold. |
|
| |||
| |||
| I'l prøve å løse den nivåer, håper jeg det hjelper litt. Du installert Apache, PHP og MySQL. Du skrev noen kode i Dreamweaver og lagret det som X.php og deretter brukt Internet Explorer for å bla til localhost / X.php - Jeg tror vi begge er enige så langt. Jeg vil vise deg noe. Kjør notatblokken og kopiere denne inn i den: Code: <html> <head> <title> eksempel header </ title> </ head> <? php echo '<body> <h1> Dette er nettleseren din informasjon </ h1> </ body> </ html>'; ekko '<p> du leser dette med'. $ _SERVER [ 'HTTP_USER_AGENT'].'</ p>';?> </ body> </ html> Bla til localhost / cj.php og se hva den gjorde. Apache har lest cj.php. Den. Php filtype forteller Apache å bestå innhold på php pakken. PHP-pakken har kjørt mellom <? Php og?>-Kodene, og så lenge den ble gyldig alt er blitt tatt ut. Koden hadde ekko (som er nesten det samme som skrives ut), som skrev noen gyldig html i plassere koden ble fjernet fra. Deretter php pakken har levert utdataene tilbake til Apache som har sendt den til din nettleser. Du har brukt php for å lage HTML-koden. Det er alt det er gjort. Html kode som det er skrevet må være gyldig, og det er ikke annerledes enn hva du har skrevet uten php hvis du ikke hadde noe php der. I nettleseren, Vis kildekode og se på html leseren fikk, står det (på datamaskinen) Code: <html> <head> <title> eksempel header </ title> </ HEAD> <BODY> <h1> Dette er nettleseren din informasjon </ h1> </ body> </ html> <p> du leser dette med Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; no; rv: 1.8.1.12) Gecko/20080201 Firefox/2.0.0.12 </ p> </ body> </ html> Nå, for databasen tilgang du har skrevet noen php kode som kanskje eller kanskje ikke fungere. Det samme vil skje. Apache vil lese. Php fil og passere det til php systemet. Hva den kommer tilbake (hvis du hadde rent syntaks!) Er bare html og ingenting annet. Den har enhetspris som "£ 0.43" og beskrivelse som "pepsin 125ml sachet" i stedet for feltnavnene du opprinnelig kodet. Det er det vil gå til nettleseren din. Webleseren se php kode i det hele tatt, med noe hell. Å bygge dette systemet, er det langt lettere å ta et skritt av gangen, først skrive en HTML-fil som er gyldig HTML og ser hvordan den endelige versjonen kommer til å se ut. Du må sjekke at den er god html du teste den annen. Det blir godt eksempel på HTML-filen du ønsker din php-kode til å generere for deg. Det er veldig like koden Jeg viste deg i post # 11. Så du tar ut alle "£ 0.43" og "pepsin 125ml sachet" sted holdere og erstatte dem med database feltnavnene med nok php-kode for å få verdier ut av databasen. Det er ganske nær koden du viste i innlegget # 5. Du må skrive innlegget # 11 koden først, og teste at før du kan prøve å skrive innlegget # 5 koden fordi det er for mye å håndtere i ett sprang, skrive hele siden rent i en scene. Når du er ferdig med å endre eksempel koden i skikkelig produksjon koden med alle php database åpen og leser i det du nettopp tester php koden og du har et mål om å satse på - noe som gjør leseren se det samme som du startet med når du skrev ditt eksempel og testet det. Derfor skal kunne View Source teller så mye, så du kan sammenligne utdatafilen html kode med målrettingsland html koden. Jeg vet ikke annen måte å se det å vite hva det står. Ja det finnes mennesker i verden som kan skrive hele greia i ett enkelt trinn og administrere å teste det slik at det er rent og fungerer. Det er hva ekspertene gjøre. Jeg foretrekker å huske "holde det enkelt" lærdom og ta det i etapper. Les dette og fortelle meg hva som ikke gjør forstand. |
|
| |||
| |||
| Høyre, liksom fikk sted i dag. Jeg har en enkel oppdatering .. form ting, men lurte på hvordan kan jeg gjøre en slett query (? Tror jeg ..), hvor brukeren kan velge et element fra en rullgardin og slette det. Jeg trodde jeg bare kunne bruke oppdateringen spørring og endre oppdatere deler slette men det er ikke slette type knapper. Spurte en av guttene i min klasse hva hans var som han bare hadde noen få linjer. Har googled men ikke forstår. Jeg ønsker å kunne slette spesifikke elementer fra eks tabellen. |
|
| |||
| |||
| Du har for øyeblikket "Rediger element". Lag en kopi av hva du gjør det og merke det "Slett element". Du hadde det elementet du ønsker å redigere, nå er det elementet du ønsker å slette. Du har kode som for tiden gjør redigere. Lag en kopi av og etikettere det fjerne. mysql_query ( "DELETE FROM tab-x WHERE element =". $ element) eller dø (mysql_error ()); (de mysql_error biter du tok ut må det virkelig, ellers vil du ha en database feil og koden vil bare fortsette uansett. Du må ta det når du tester, slik at du kan få den til å fungere robustly og deretter mysql_error vil ikke skje i det virkelige liv). Jeg forventer at jeg har misforstått hva du spør. Hva har jeg antar det er ikke sant? Jeg vet hva jeg forstår ikke om - "men det er ikke slette type knapper" - du må bruke litt av programvare for å generere mysql syntaks og jeg vet ikke hvilken programvare det er. Det kan være en del av Dreamweaver. Alt jeg har her er et tekstredigeringsprogram uten slette type knappene slik at jeg kan se hvorfor vi har problemer med å få ideer på tvers. |
|
| |||
| |||
| Dette høres nøyaktig like coursework at jeg sviktet denne tid i fjor! Ikke på samme kurs som meg er du?! Jeg fant www.w3schools.com til stor hjelp. Du synes å ha lucked med å få hjelp fra Spot, Im sikker på at du har en site oppe og går før hånd i date! Lykke til
__________________ Sist natt jeg lå i sengen og se opp på stjernene på himmelen og jeg tenkte til meg selv, hvor pokker er taket. ![]() |
|
| |||
| |||
| Fortsatt forvirret om slette Hva må jeg ta ut redigere? Jeg mente Insert> Form> i Dreamweaver, hvor det er sendt inn og skjult etc. |
|
| |||
| |||
| Saken er, jeg har aldri brukt Dreamweaver. Det jeg mener er at bruk av hva som er effektivt et program generator som Dreamweaver gir deg en hel nivå å lære, bortsett fra at noen personer (Jeg snakker generelt, jeg er ikke å sette deg Samantha i bildet), noen personer kan bruke generator uten å lære å lese eller skrive hva den genererer. Det er ganske mulig at Dreamweaver er flinke nok til å generere systemer som Dreamweaver brukeren ikke trenger å vite hvordan du skal lese eller skrive mysql uttalelser, eller php-syntaks, eller HTML-koder. Hvis det er så deretter en "lære å bruke Dreamweaver" kurset vil la noen generere et nettsted fra grunnen av uten å vite noe mysql uttalelser, eller php-syntaks eller html-koder og det kan godt være en rask metode for å bli kompetent til å skrive et nettsted. Hvis Dreamweaver ikke egentlig gjøre alt arbeidet, og en person som gjør at du også må vite hvordan du skriver og leser mysql uttalelser og php syntaks og html-koder, så læring Dreamweaver oppå læring mysql uttalelser og php syntaks og html-koder virker bit av en overhead til meg. Uansett, det er grunnen til at hvis jeg skulle undervise noen til program jeg vil ikke hånd dem Dreamweaver overhodet. Hvis, på den annen side, jeg skulle undervise en Dreamweaver kurset så jeg ville. Hvis jeg var undervisningen en "lage din egen nettside" så jeg kan, eller jeg kan ikke. For undervisning programmering den ser på meg som om det kommer i veien. Hvor jeg sa "Du har for øyeblikket" Rediger element "Jeg snakket om kommandoen knappen på html som er merket" Rediger element ", og ikke noen opplæring i Dreamweaver. Jeg var noe som tyder på at en kopi av html-koden som gjør at kommandoknappen kunne relabelled "Slett element" og mysql setningen i mitt innlegg ville gjøre jobben om det var i innleggssiden at kommandoknappen ringte. Det var slik jeg programmet mesteparten av tiden tar biter jeg allerede har skrevet og testet og kopierer dem og endre kopiere å gjøre noe lignende, men ikke identiske. Faktisk sitte ned og skrive helt fersk kode er spennende, men tidkrevende. Re-bruker ting kjent for å jobbe raskere prosess. Jeg har ikke mye som kopierer koden fra noen andre i min egen kilde fordi jeg har mye fiksing og triksing for å sette det inn i min egen stil, hvor jeg skal føle deg komfortabel, og det vil ta litt tid å få alle de variable Naming Convention til samsvarer med resten av programmet, men jeg vil likevel noen ganger gjøre det heller enn å skrive fra ingenting. Koden som andre har skrevet som jeg gjør, alltid stole på er ting jeg ringe så rutiner gjennom et API. Jeg er et program programmerer ringer opp enorme eksisterende funksjoner gjennom hva Application Programming Interfaces som er tilgjengelige for meg. Jeg skriver 1% av hva som kommer til å faktisk kjøre min koden er som en skumme av syltetøy på et tykt stykke buttered skål. Den 99% kompleksiteten av hva maskinen faktisk utfører allerede fullt testet og fungerer, min 1% er det nye ting jeg prøver å få rettighet som bærer den faktiske utformingen av det nye systemet jeg implementere. Det mysql_query linjen er en API-kall til andres kode som er langt mer komplekse internt enn noe jeg skriver og millioner av andre programmerere er også, som meg, stole på mysql_query arbeider faultlessly. Vi er alle skrive ulike skjermvisninger programmer skjønt. Så - er det noen på hvem som er flinke til å bruke Dreamweaver som kan kutte i, og si hva jeg skal gjøre? Jeg kan se hvorfor du sa tidligere at den biter jeg har skrevet om html og php er ingenting som det vi har blitt "lært" å gjøre hvis du har lært hvordan man skal lage et nettsted som bruker Dreamweaver og ingen er dekket html eller php. Jeg håper jeg har ikke holdt deg tilbake eller reduseres deg ned i å fullføre denne bit av kurset. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Konfigurere mysql med Apache | GKman | Web Design, hosting & SEO | 2 | 28 juli 2009 00:44 |
| Gratis Windows Desktop MySQL Editor | Hybr! D | Web Design, hosting & SEO | 2 | 6 juli 2009 03:59 |
| Mysql og webvert | MySlowQuietLife | Web Design, hosting & SEO | 4 | 22 februar 2008 03:25 |
| Webserver hjelp med mysql | Drewski526 | Web Design, hosting & SEO | 1 | 19 nov 2007 13:21 |
| Thread Tools | |
| |