![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| okej. Och du har ett giltigt mysql databas som jag kan inte se också. Bilagan är vad jag försöker få till. Jag gjorde det med delvis php och delvis html och resultatet av de två är samma sak när webbläsaren ser det eftersom php har verkställts och skrivit html ut. Här är de Visa källa som visar att det inte finns några php kvar av Temne webbläsaren ser koden ... <! DOCTYPE html PUBLIC "- / / W3C / / DTD XHTML 1.0 Transitional / / EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title> Redigera objekt </ title> <form id="form1" name="form1" method="post" action="EditItem.php"> <select name="itemid"> <option value=Milk> 2 liter delvis skummad Johnson Jordbruksföretag </ option> <option value=Eggs> 2 liter ägg Johnson Jordbruksföretag </ option> <option value=Chickenbones> 2 liter lax Johnson Jordbruksföretag </ option> <option value=Milk> 2 liter chickenbones Johnson Jordbruksföretag </ option> <option value = Ägg > 2 liter delvis skummad Johnson Jordbruksföretag </ option> <option value=Chickenbones> 2 liter delvis skummad Johnson Jordbruksföretag </ option> </ select> <p align='center'> <input type="submit" value="Edit item"> </ p> <p> </ form> <form id=form2 name=form2 method=post action=EditItem.php> <label> Punkt Beskrivning <input type=text name=itemdescription value=Milk> </ label> <p> <label> Kvantitet i Lager <input type=text name=quantityinstock value=214> </ label> </ p> <p> <label> Round Up Totalt <input type=text name=rounduptotal value=300> </ label> </ p> <p> <label> Sats Pris <input type=text name=batchprice value=0.83> </ label> </ p> <p> <label> Leverantörens namn <input type=text name=suppliername value='Johnson Farms'> </ label> </ p> </ form> </ body> </ html> Jag lade den saknade </ head> och <body>, Jag ändrade alla <? till <? php och jag slags bodged andra nummer, eftersom jag inte har databasen att arbeta utifrån. Mestadels du har rätt grejer där, men det är inte att bli lätt att berätta om du inte kan visa material du skriver, det är bara att flyga blind i en snöstorm. Vilken webbläsare glor du på localhost med? Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| IE |
|
| |||
| |||
| Om ni läser http://www.mredkj.com/tutorials/tips_ie.html kan du visa källa till arbete? Om du inte kan se HTML-utdata från PHP så är jag inte säker på hur du förväntas kunna hämta koden korrekt. Jag är inte säker på om du har förstått poängen att webbservern läser php men inte skicka det vidare till kunden webbläsare. Klienten webbläsare inte förstår php alls. Om du ser någon php-kod i din webbläsare det betyder det inte förbrukas av webbserver eftersom det inte är giltigt php, så pre-processor ignorerar det och webbläsaren hamnar tänkande är det bara text som jag förväntar mig. Berätta om det finns något jag kan hjälpa dig med, jag har förlorat kontakten med vad det är du vill uppnå i den här tråden. Jag läste den och jag förstår varför jag har sagt vad jag skrev, men om det inte gjorts någon mening för dig så är jag fel person att fråga. |
|
| |||
| |||
| Ok, tack för att försöka men jag har fortfarande ingen aning om vad jag gör. Misslyckas. |
|
| |||
| |||
| I'l försöka klarlägga nivåer, jag hoppas att det hjälper lite. Du har installerat Apache, PHP och MySQL. Du skrev en del kod i Dreamweaver och sparat det som X.php och sedan du använde Internet Explorer och går till localhost / X.php - Jag tror vi båda är överens om hittills. Jag vill visa dig något. Gör ditt anteckningsblock och kopiera denna till den: Kod: <html> <head> <title> exempel rubrik </ title> </ head> <? php echo "<body> <h1> Detta är webbläsaren detaljer </ h1> </ body> </ html>" echo "<p> du läser detta med". $ _SERVER [ "HTTP_USER_AGENT'].'</ p>";?> </ body> </ html> Bläddra till localhost / cj.php och se vad det gjorde. Apache har läst cj.php. Toppdomänen. Php filtyp berättar Apache att gå igenom innehållet i din php-paketet. Din php paket köra kod mellan <? Php och?> Taggar och så länge koden gällde det alla tagits ut. Koden haft eko (vilket är ungefär detsamma som print) som skrev några giltiga html till placera koden togs bort från. Sedan php paketet har lämnat produktionen tillbaka till Apache som har skickat den till din webbläsare. Du har använt php för att skapa html-kod. Det är allt det är gjort. HTML-koden att den skriftliga är giltigt och det är inte annorlunda än vad du har skrivit utan php om du hade någon php där. I webbläsaren Visa källa och titta på html webbläsaren fick står det att (på datorn) Kod: <html> <head> <title> exempel rubrik </ title> </ head> <body> <h1> Detta är webbläsaren detaljer </ h1> </ body> </ html> <p> du läser detta med Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-us; rv: 1.8.1.12) Gecko/20080201 Firefox/2.0.0.12 </ p> </ body> </ html> Nu till din databas öppningar du har skrivit en del php kod som kanske eller kanske inte. Samma sak kommer att hända. Apache kommer att läsa din. Php-fil och skicka den till php systemet. Vad blir det tillbaka (om du hade ren syntax!) Är bara html och inget annat. Det kommer att ha jämförpriser som "£ 0.43" och en beskrivning som "PEPSIN 125 påse" i stället för fältnamnen du ursprungligen kodad. Det är vad som kommer att gå till din webbläsare. Webbläsaren ser ingen php-kod alls, med lite tur. För att bygga detta system, det är mycket lättare att ta ett steg i taget, för att först skriva en html-fil som är giltig html och ser hur denna slutliga version kommer att se ut. Du måste kontrollera att det är bra html du testa det på något sätt. Det blir bra exempel på HTML-filen du vill att din PHP-kod för att skapa för er. Det var mycket vilja koden jag visade dig i inlägget # 11. Då du tar ut alla "£ 0.43" och "PEPSIN 125 dospåse" rum innehavare och ersätta dem med din databas fältnamnen med tillräckligt php koden för att få värden ur databasen. Det är ganska nära att koden du visade i inlägget # 5. Du måste skriva inlägg # 11 nummer första och testa att innan du kan försöka att skriva inlägg # 5-nummer eftersom det är för mycket att hantera i ett språng, skriva hela sidan ren i ett skede. När du är klar med att ändra exempel kod i ordentlig produktion kod med alla php databas öppen och läser i det du bara testa din PHP-kod och du har ett mål att sträva efter - att göra webbläsaren se samma som du började med när du skrev ditt exempel och testade den. Därför kan Visa källa frågor så mycket, så du kan jämföra resultaten html kod med ditt mål html kod. Jag vet inte ett annat sätt att se det att veta vad det står. Ja det finns människor i världen som kan skriva hela saken i ett enda steg och klarar av att testa den så det är rena och fungerar. Det är vad experterna gör. Jag föredrar att minnas "Keep it simple" lektion och ta den i etapper. Läs detta och berätta vad som inte gör mening. |
|
| |||
| |||
| Rätt och vis fick någonstans idag. Jag har ett enkelt uppdatera .. form sak men undrar hur ska jag göra en radera query (? Tror jag ..), där användaren kan välja ett objekt från ett nedrullningsbara och radera det. Jag trodde att jag bara kunde använda uppdateringen query och ändra uppdatera delar att ta bort, men det finns ingen ta bort typ knappar. Frågade en av killarna i min klass vad han var och han hade bara ett par rader. Har googled men inte förstår. Jag vill kunna ta bort enskilda poster från ex tabellen. |
|
| |||
| |||
| Du har just nu "Redigera objekt". Gör en kopia av vad du gör det och märka det "radera posten. Du hade det objekt du vill redigera, nu är det objektet du vill ta bort. Du har nummer som för närvarande gör redigera. Gör en kopia av detta och märka det bort. mysql_query ( "DELETE från TAB-x VAR post =". $ item) or die (mysql_error ()); (de mysql_error bitar du tog ut måste det verkligen, annars har du en databas, och koden kommer bara att fortsätta oavsett. Du behöver för att fånga den när du testar så att du kan få det att fungera stabilt och sedan mysql_error kommer aldrig hända i verkliga livet). Jag förväntar mig att jag har missförstått vad du frågar. Vad har jag utgått från att inte sant? Jag vet vad jag inte förstår dock - "men det finns ingen ta bort typ knappar" - du måste använda en bit av programvara för att skapa dina mysql syntax och jag vet inte vilka program det är. Det kan vara en del av Dreamweaver. Allt jag har här är en textredigerare som inte radera typ knappar så jag kan förstå varför vi har problem att få idéer. |
|
| |||
| |||
| Detta låter precis som de kurser som jag inte den här tiden förra året! Inte på samma kurs som mig är du? Jag hittade www.w3schools.com att vara en stor hjälp. Du verkar ha lucked ut med att få hjälp från Spot, Im säker på att ni har ett fungerande webbplats igång innan hand i dag! Lycka till
__________________ I går kväll Jag låg i sängen och titta upp på stjärnorna på himlen och jag tänkte för mig själv där i helsike är det taket. ![]() |
|
| |||
| |||
| Fortfarande förvirrad om radera Vad behöver jag ta ur redigera? Jag menade Insert> Form> knappen i Dreamweaver, hur det är lämna och dolda etc. |
|
| |||
| |||
| Grejen är, jag har aldrig använt Dreamweaver. Vad jag menar är att med hjälp av vad som i praktiken ett program generator liksom Dreamweaver ger dig en hel nivå för att lära sig, förutom att vissa människor (jag talar allmänt jag inte att du Samantha in i bilden), en del människor kan använda generator utan att lära sig läsa eller skriva vad det genererar. Det är mycket möjligt att Dreamweaver är bra nog till att skapa system för att Dreamweaver Användaren behöver inte kunna läsa eller skriva mysql uttalanden eller php syntax, eller html-taggar. Om det är så då en "lära sig att använda Dreamweaver" naturligtvis låter någon skapar en webbplats från början utan att veta något mysql uttalanden eller php syntax eller HTML-taggar och det kan mycket väl vara ett snabbt sätt att bli behörig att skriva en webbplats. Om Dreamweaver faktiskt inte göra allt arbete, och en person behöver också veta hur man skriver och läser mysql uttalanden och php syntax och html-taggar, då lärande Dreamweaver ovanpå lärande mysql uttalanden och php syntax och html-taggar är ett bit av en overhead för mig. Hursomhelst, det är därför om jag skulle undervisa någon till programmet jag vill inte lämna dem Dreamweaver alls. Om, å andra sidan, jag skulle undervisa en Dreamweaver Naturligtvis skulle jag. Om jag skulle undervisa en "skapa din egen hemsida," jag kan och jag kan inte. För undervisning programmering det ser jag som det står i vägen. När jag sa "Du har för närvarande" Redigera objekt "" Jag talade om kommandot knappen på din html som är märkt "Redigera objekt", inte någon undervisning i Dreamweaver. Jag föreslår att en kopia av html-kod som gör att kommandoknapp kan märkas om "Ta bort objekt" och mysql uttalande i mina inlägg skulle göra jobbet om det var i POST sida att kommandoknappen kallas. Så jag program större delen av tiden, med bitar Jag har redan skrivits och testats och kopiera dem och ändra kopian att göra något liknande men inte identiska. Faktiskt sitter ner och skriver helt färskt nummer är spännande men tidskrävande. Re-användande grejer kända att fungera påskyndar processen. Jag inte gärna vilja kopiera kod från någon annan i min egen källa eftersom jag har mycket att knorra att sätta den i min egen stil, där jag trivs, och det skulle ta ett tag att få alla rörliga namngivning konvention för att matcha resten av mitt program, men jag skulle fortfarande ibland gör det i stället skriva från ingenting. Den kod som andra människor har skrivit att jag inte alltid förlita sig på är de saker jag ringa som rutiner genom ett API. Jag är en tillämpning programmerare ringer upp enorma befintliga funktioner via oavsett Application Programming Interfaces finns tillgängliga för mig. Jag skriver 1% av vad som kommer att faktiskt köra mitt nummer är som ett skumma av sylt på en tjock skiva buttered skål. De 99% komplexitet vad datorn faktiskt utför redan är helt testad och fungerar, min 1% är det nya grejer Jag försöker att få rätt som bär den faktiska utformningen av det nya systemet I'm genomföra. Det mysql_query är ett API-anrop till någon annans kod som är långt mer komplex internt än något Jag skriver och miljoner andra programmerare är också, i likhet med mig, att förlita sig på mysql_query arbetar felfritt. Vi är alla skriver olika skärmen ansökningar dock. Så - är det någon på plats som är bra på att använda Dreamweaver som kan skära in och säga vad jag ska göra? Jag kan se varför du sade tidigare att de bitar som jag har skrivit om html och php är inte alls vad vi har "lärt" att göra "om du har lärt hur man gör en webbplats med hjälp av Dreamweaver och ingen omfattas html eller php. Jag hoppas att jag inte höll dig tillbaka eller saktat ner dig i att slutföra denna del av kursen. |